volgorde vruchtbaarheidsbehandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Argos, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Argos

Argos Lid

24 apr 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik oktober 2010 gestopt met de pil. Omdat ik al jaren een slecht werkende schildklier heb werd eigenlijk meteen al verteld dat er een grote kans was dat het niet vanzelf zou gaan. Na een jaar bezig te zijn geweest zonder resultaat zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitskliniek in Hengelo.

Hier hebben we onderzoeken gehad en bleek ik PCO te hebben en geen eisprong van mezelf.
    Op dit moment ben ik bezig met de vierde ronde Clomid 100 en deze maand 2 eitjes en zit nu weer in de wachtweken. Spannend!!

Nu had ik begrepen dat ik met Clomid maar 6 behandelingen achter elkaar mag hebben en dat er daarna verder gekeken moet worden.

Nu is dus mijn vraag, wat komt er na de Clomid behandelingen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Clomid mag wel langer dan zes maanden. Ik heb twee jaar Clomid gebruikt. Zolang het effect heeft en de andere omstandigheden goed genoeg zijn om een zwangerschap tot stand te brengen, mag je er langer mee doorgaan. Succes!

3. Argos

Argos Lid

24 apr 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    ow, dat is fijn om te weten. De clomid slaat inderdaad erg goed aan en verder zijn de omstandigheden voor zover ik weet goed. Ik zag er al ontzettend tegenop om zo snel al door te moeten voor de vervolgbehandelingen. Alles gaat dan zo snel!

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

8x clomid gehad
    4x IUI met puregon/pregnyl gehad
    2x ICSI met puregon/pregnyl/decpeptul/utrogestan gehad
    (voor ons na de IUI direct over op ICSI omdat het zaad van mijn man al vanaf december 2009 minder dan 1 miljoen is en we eigenlijk nooit hadden hoeven aan tobben met de clomid rondes en IUI's... totdat we een nieuwe gyn hadden gekregen en zich af vroegen waarom we met IUI bezig waren)

5. LoPi

LoPi Bekend lid

7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    Ik heb 6 keer een ronde met Clomid gehad (ook geen eigen eisprong). Laagste dosis was genoeg.
    Daarna eerst een onderzoek gehad of mijn eileiders vrij waren (dat was zo).
    Mijn gyn gaf aan dat Clomid als nadeel kan hebben dat je baarmoederslijmvlies minder toegankelijk is, daarom overgestapt op Menopur&Pregnyl spuiten (7x).
    Toen een gesprek gehad over hoe verder, mochten kiezen tussen IUI en IVF. Maar was toen niet nodig; ik was de 7e keer toch zwanger.
    Helaas een miskraam gehad, en zit nu te wachten tot ik weer schoon ben, voor we weten hoe we verder kunnen.

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ik heb 3x clomid gehad, maar dat resulteerde in geen eisprong.

Daarna zijn we nog een paar maanden gaan spuiten met gonal f en hebben oi gedaan tot ronde 12.

Toen over op IVF omdat ik een dun bms had. Heb de iui dus overgeslagen....

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wij ook 3x clomid en toen ivm endometriose gelijk door na IVF

8. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier 2 rondes Clomid 50 gebruikt en 4 rondes Clomid 100. Mijn gyn zei ook dat je in het algemeen na 6 maanden weinig meer hoeft te verwachten van Clomid. En in de 6e ronde bleek dat ook. Mijn andere rondes met Clomid waren fijn 31-34 dagen. Maar de 6e ronde was weer superlang: Clomid deed dus niks meer.

Ik ben nu aan het spuiten (3e ronde) met Fostimon en Pregnyl.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    3 mnd Clomid, zelf klussen.
    6x Clomid/Pregnyl/IUI
    HSG
    4x Puregon/Pregnyl/IUI
    IVF Puregon/Pregnyl
    ICSI Puregon/Pregnyl

Bij mij werkte de laagste dosis Clomid perfect, maar toch later moeten spuiten met Puregon.

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    O ja ik had inderdaad ook nog 2x een laparoscopie incl hsg....

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Oh laparascopie heb ik idd ook nog 2x gehad!

Clomid en ik waren geen goede combi overigens, hartkloppingen, misselijk en ik werdt er zo'n niet leuk persoon van.

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    +1, hier ook.
    Clomid maakt echt een heks van je.....
    100x liever Puregon spuiten, dan Clomid!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Mijn man had me het liefst willen opsluiten in de berging, want wat was ik een trut!

Heb ook regelmatig zwarte vlekken voor mijn gezicht gehad tijdens het scooter rijden, levensgevaarlijk en een mooie bijwerking!

Ook enorm last van opvliegers en enorm wisselende buien uit het niets.

Was blij dat ik over ging op gonal f haha.

Deel Deze Pagina