Wat kunnen we verwachten 1e keer fert.arts?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door s1986, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Morgen moeten we voor de eerste keer naar de fert. arts. Hij heeft geen levend zaad tot bijna geen en ik heb pco. Maar wat kunnen we verwachten?

2. s1986

s1986 Niet meer actief

Helemaal niemand? :(

3. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik kan het je helaas niet vertellen... maar wens je wel veel succes! Nog een nachtje slapen. Ik hoop dat er goede opties voor jullie zijn.

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Er zijn diverse ziekenhuizen en dus ook diverse beleidsvoeringen...

Maar over het algemeen kan je er vanuit gaan dat er eerst de resultaten tot nu toe besproken worden.

Ook zullen de mogelijkheden die er zijn besproken worden...

Je kan ook verwachten dat er een inwendige echo gemaakt zal worden om te kijken hoe erg de pco is...

Het kan zijn dat jullie nog voor IUI kunnen gaan in combinatie met hormonen voor jou....
    Het kan ook zijn dat jullie voor IVF of ICSI kunnen gaan...

Dat bepaalt de arts samen met jullie...

Tip: Heb je vragen? Zet ze even op papier en neem dit mee... Je vergeet dan niets te vragen...

SUCCES!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Heel moeilijk te voorspellen inderdaad.
    Waarschijnlijk zal je eerst nog aanvullende tests krijgen, weet niet welke er al wel of niet zijn gedaan?

Als het zaad echt zo slecht is dan is IUI misschien geen optie. In dat geval hoef je volgens mij ook geen HSG onderzoek te laten doen maar misschien wel. Een kijkoperatie is ook nog redelijk gebruikelijk, bij PCOS kunnen ze tijdens een zgn. LEO operatie proberen om de eisprong weer normaal op gang te krijgen.

Maar als IUI geen optie is dan denk ik dat jullie advies krijgen om richting IVF of ICSI gaan.

Blijft natuurlijk onmogelijk om vanachter de pc echt dat te kunnen voorspellen :D

Ik hoop iig dat jullie snel mogen beginnen met welke behandeling dan ook en hopelijk snel zwanger zijn.

Hou je ons nog even op de hoogte?

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Bedankt voor de antwoorden. Hsg onderzoek is niet gedaan. Verder wel alles. Heb dan pco en de eerste ronde clomid is niet aangelagen dus daarom is die hsg nog niet gedaan. Ik laat het morgen horen hoe het is gegaan.

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb binnen de vruchtbaarheid gewerkt en wat ik weet is dat geen enkel geval standaard is... en het dus heeeel moeilijk te zeggen is wat wel of niet kan...

Is IUI nog mogelijk zullen ze daarvoor gaan...
    Is dit niet meer mogelijk kijken ze naar de mogelijkheden van IVF... Is het zaad echt zo verschrikkelijk slecht dan zullen ze kiezen voor ICSI...

Je hebt naast clomid ook nog meerdere middelen hoor...

Ik zou zeggen... Leg het in de handen van je fertiliteitsarts neer....
    En zet zoveel mogelijk vragen op papier...

8. s1986

s1986 Niet meer actief

Doen we bedankt;)

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

Graag gedaan en succes he!

En als je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen... Ik hoop dat ik een antwoord voor je heb...

Weet je wat het is... Alles hangt af van een dossier... van jullie situatie... Daar kan niemand hier over oordelen... Hier zijn immers geen artsen en niemand hier kent jullie dossier. Zelfs een arts kan jullie geen concreet antwoord geven...omdat hij jullie situatie en dossier niet kent.
    Daarvoor moet een arts ook echt jullie dossier voor zich hebben... met jullie uitslagen... jullie waarden... jullie echofotoos.. jullie geschiedenis etc.

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Nou ben geweest het was nog slechter als dat we al dachten.Er waren geen levende zaadacellen gevonden maar ook gewoon geen zaadcellen niet levend niet dood niks. Dus eind januari nog een keer zwemmers inleveren is het beter gaan we gewoon in dit ziekenhuis icsi doen. Is het weer slecht morgen maak ik een afspraak ik het erasmus. Dan word het waarschijnlijk iets van tese op het eind van alle onderzoeken en daar doen ze dan icsi mee als dat kan dan natuurlijk.

Deel Deze Pagina