hallo, vandaag zouden wij gaan beginnen met onze eerste icsi. we vonden het erg spannend toen we de kamer inliepen voor onze eerste prikles. maar eerst stelde de gyn voor om een uitgangsecho te maken. dus ik ging liggen. en tot onze schrik zag ze in de rechter eierstok een cyste van 4 cm groot. ze zei gelijk helaas kunnen we deze maand niet starten. en moeten we volgende maand terug komen om te kijken of hij weg is. dat betekend nog een hele maand aan de pil. alleen voor mijn gevoel komt het juist door de pil. ze zei ook je kan ook stoppen. maar dan moet je als ie weg is opnieuw een maand aan de pil dus dan duurt het nog langer. ik dacht dat de pil was om dit soort dingen juist te verkomen? maar heb dit nog nooit gehad! en sinds ik aan de pil ben voor de eerste keer. wie heeft dit ook meegemaakt en weet raad. is ie bij jullie weer snel weggegaan? wat een onzekerheid!
Ik heb ze ook gehad, normaliter verdwijnen ze vanzelf. Ze kunnen eventueel een kuur geven (provera of primolut) om een bloeding te geven..... Vaak verdwijnen ze dan..... Wel zwaar *** dat je een cyste hebt!
Ik heb het ook gehad, maar bij mij hebben ze de cyste met een punctie weggezogen en kon ik toch beginnen. Sommige willen namelijk niet echt vanzelf verdwijnen.
Hé wat balen voor jou! Dat verwacht je natuurlijk helemaal niet... Misschien kun je nog even navragen waarom je aan de pil móet? Volgens mij verschilt dat per kliniek/ziekenhuis. Ik hoef dat niet van mijn kliniek. Als ik zwanger zou raken tijdens Decapeptylgebruik is dat volgens mijn arts helemaal niet zo erg... Er is in elk geval niet bewezen dat Decapeptyl schadelijk is voor een ongeboren baby (het tegendeel ook niet, er is volgens mij gewoon niets over bekend). Na overstimulatie zaten bij mij op CD 3 alle 30 follikels er nog, cystes dus in feite. Twee weken later had ik er nog 6, waarvan 3 ca. 4 cm. Toch mocht ik een week voor menstruatie gewoon beginnen met de Decapeptyl. Dat zou ook helpen met de cystes laten slinken zei doc tegen mij. Nieuwe uitgangsecho op dag 4 gaf aan dat alles weer helemaal schoon is. Maar als je het korte protocol volgt dan is het vast te kort dag om ze de kans te geven te verdwijnen... Vervelend, hoor! Dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat 'ie gauw verdwijnt!
Ik heb ook een keer bij de uitgangsecho cystes gehad, 3 zelfs (als ik het me goed herinner), en die hebben ze toen d.m.v. een punctie leeggezogen en daarna kon ik gelijk verder. Succes met de behandeling!
ben zo blij met mijn eigen gyn! door jullie verhalen toch maar even een mailtje gestuurd naar de poli. kreeg ik om 21.30 al een mailtje dat ik toch vandaag gewoon moet beginnen met prikken en de pil moet blijven slikken! en dat het idd waarschijnlijk door de prikken wel weg gaat. maarja ik heb geen prikles gehad dus naar schoonmams gegaan en heb hem onderbegeleiding helemaal zelf gezet! ben apetrots! stomme invallers ook:x
Jeeeeeeeeeeeeee! Gelukkig maar! Heb bij mijn vorige ziekenhuis ook al wel gemerkt dat je je lang niet altijd kan 'overgeven' aan de artsen, je moet soms zelf heel alert zijn. Maar zou eigenlijk niet zo moeten zijn natuurlijk. Wat goed dat je de Decapeptyl zelf heb gezet! Dat is geen makkelijke prik. Hoop dat je vanaf nu je eigen arts weer krijgt!
H! Meiden en zeker Norwegian-sky, dat is dan nog maar juist goed gegaan hé. Kan me voorstellen dat je erg opgelucht bent. Ben zelf gisteren ook weer met de pil begonnen. Als we geluk hebben mogen we over 3 weken, ook al beginnen met prikken, maar dan moet ook de cyste weg zijn die ze de afgelopen keer zag. Bedankt voor de tips, i.v.m. het leegzuigen, dat is zeker iets om bij de volgende afspraak even na te vragen.