Progynova

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Babii, Apr 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja, en ik ben al een stresskip met dit :(. Het is gewoon niet leuk meer, die verdomde onzekerheid.

Dat een baarmoederslijmvlies een hele zwangerschap tegenhoudt...

Krijg er normaal 3 per dag, dit keer 4 per dag, dat is 8 MG. Hoeveel slikte jij er dan Jippie??? En dan bedoel ik emt bijv. een cryo tp of een verse??

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik heb alleen Progynova gehad met een cryo-terugplaatsing. Ik weet niet meer hoeveel ik toen slikte, twee of vier per dag. Met de overige ICSI's heb ik geen Progynova gehad.

Ik zag dat je ook op een ander forum gepost had, waar iemand antwoordde dat ze 8-10 pillen per dag mocht. Misschien dat dat een optie is?

3. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja, ik las het inderdaad! Dat is zoooo ontzettend veel, maar ga sowieso nog het e.e.a. navragen.

Heb inmiddels een arts in Duitsland gemaild :). Ben benieuwd wat hij zegt.

4. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Hey meiden,

Ik had een email verstuurd naar dokter Scholtes in Düsseldorf. Was alleen niet geheel duidelijk naar hem toe over waarom mijn baarmoeder eruit moest, maar goed heb dat nader toegelicht. Ik kreeg dit antwoord:

Beste mevrouw,

Het is een vreemd verhaal. Waarom moet de baarmoeder eruit?
    Er is kennelijk geen reden aangegeven waarom het slijmvlies zich niet opbouwt, zou zinvol zijn dit te weten.
    Met een IVF stimulatie wordt het slijmvlies wel dikker, maar ik zou eerst systematisch willen analyseren wat er aan de hand is.
    Progynova wordt normaal vanaf dag 1 genomen ook dmv injecties te injecteren.
    Het geheel maakt de indruk dat tze misschien niet zo goed raad met het probleeem weten of het niet voldoende uitgelegd hebben. Vraag rustig als het nodig is of kom anders langs.

Grioeten,

Dr Michael C.W. Scholtes, Ph.D.
    Zentrum für Reproduktionsmedizin Düsseldorf

Heb hem nu dus een email terug gestuurd met de reden waarom mijn baarmoeder eruit moet, dat er geen oorzaak is waarom het slijmvlies niet groeit en met een aantal extra vragen.

Ik mocht hem dus gerust mailen (erg lief van hem).

Progynova mag dus vanaf CD1 ingenomen worden als je spuit :D, dat heeft mijn gyn dus niet verkeerd gedaan, alleen liet hij het vanaf CD5 doen en dokter Scholtes adviseert dus CD1.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Dan heb je in elk geval wat meer duidelijkheid daarover en kun je aan je eigen gyn voorstellen om voortaan op cyclusdag 1 met de Progynova te beginnen. Hopelijk krijg je nog antwoord op je andere vragen!

6. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ja, het is dus wel gewoon normaal dat je met spuiten dit mag slikken en dat het dan wel doorgroeit. En denk dat een IVF arts dit echt wel weet.

Dat heeft de gyn dus wel goed gedaan :p. De andere vragen komen ook vast wel goed :D.

Thanks voor alles weer Jippie!

Share This Page