Vandaag voor de tweede keer in het zkh geweest. Ik had heel veel vragen, maar kreeg weinig feedback. Zo had ik de vorige keer 3 cystes. Ze kon er nu weer 3 vinden, waarvan de een heel groot was en de anderen wat kleiner. De vorige keer waren ze allemaal ongeveer even groot, dus vond het een heel gek beeld die grote cyste met die kleinere ernaast. Ze ging meten, mompelde wat en zocht een tijdje naar mijn rechter eierstok. Die bleek even later naast de linker te liggen. Of naast de rechter, want het was allemaal vaag en zat zo dicht bij elkaar dat ze niet wist welke kant welke eierstok was, terwijl ze constant enkel aan de rechterkant zat te porren Uiteraard had ik wat vragen zoals: wat voor cystes zijn het? Hoe groot is die grootste cyste nu? Kan dit de hevige pijn in mijn buik veroorzaken? Hoe nu verder? Ze zei eerst niks, keek alleen naar het scherm om alles in te tikken, kon toen niet vinden wat de andere arts geschreven had dus moest zelfs vertellen dat de cystes de vorige keer 3,5 cm per stuk waren. Nu is de grootste cyste 5,5 cm en de kleinere nog steeds rond de 3,5. En moet ik volgende week maandag terug komen voor nog een echo. Dat ze dan gingen kijken wat we ermee kunnen doen. Ok... dat was echt heel behulpzaam. En later bij afspraken maken weer andere info die ik de vorige keer kreeg over de zaadanalyse van mijn man. Ze zitten duidelijk niet op een lijn! Gaat het altijd zo?? Ik ben dit echt niet gewend. Normaal ga ik altijd naar het LUMCm top zkh en aardige, begripvolle artsen. Maar in het f.levo zkh vind ik het heel erg tegenvallen allemaal
Ik ben daar al 3 jaar en heb ontzettend goed contact met hun allemaal, communicatie ook altijd prima en vertellen me alles.. Mede daad door blijven we daar voor eventueel een 5e poging icsi.
Geen van beiden...? ik weet niet meer hoe de arts heette die ik bij de intake heb gesproken. Volgens mij waren het twee aio's. Dat eerste gesprek was overigens prima, veel besproken, maar het ging wat rommelig omdat het systeem niet meewerkte en ze niet alles in kon vullen. Het was meer tijdens de echo's, dat ze niet weten wat voor cystes het zijn, ze niet reageerde op de hevige pijn die ik soms heb en ze aangaf dat er iets mee gedaan zou kunnen worden. Maar wat dan? Verwijderen? Ik ben bekend met cystes en meestal slinken ze na een paar maanden. Maar die pijn is zo af en toe niet te harden. Misschien ben ik ook te ongeduldig, ik kan niet zo goed tegen de onzekerheid van wat er nu precies aan de hand is vooral omdat ik nogal wat gezondheidsproblemen heb en ik niet weet welk problem we nu het eerste aan moeten gaan pakken.
Ik zou de volgende keer gewoon echt naar de dokter zelf vragen.. Doe ik ook altijd. Vervelend als je zo slecht gehoord word.