Hoe maken jullie je stukje kip klaar? Zag op google wat tips met boursin... is dit lekker?? En stoppen jullie dit er dan in, of doen jullie het er later bij als de kip bijna klaar is? Tips zijn welkom Heb veel in huis.
Ik vind kip omwikkeld met spek altijd wel erg lekker. Ik las laatst een lekker ovengerecht hier. Groenten ( wortelen, uien, doperwten bijvoorbeeld) in een ovenschaal daar de kip omwikkeld met spek op doen. Wat gepofte aardappelen omheen en afmaken met olijfolie en knoflook. Dat in de oven voor 40 minuten. Heerlijk.
kipfilet roerbakken, dan roerbakgroente er bij en een woksausje er over, lekker met rijst of mie. Kipfilet in kleine stukjes bakken, en dan kleine roosjes broccoli voorkoken. Boursin quisine bij de kip, en dan de broccoli er bij, lekker met pasta. Kan ook met verse spinazie ipv broccoli.. Kipsate, kipfilet marineren in kant en klare satemarinade,kipfilet in stukjes aan satestokjes (wel eerst weken in water ivm verbranden) en dan in de grillpan, lekker bij nasi met satesaus.. hmm krijg honger van dit typen haha
kippeschitzel zelf maken, is zo lekker! Even kruiden dan in de bloem en dan in het eigeel, nog even in het paneermeel en dan langzaam gaar bakken.
ik koop vaak gemarineerde kipfilet. Anders dan doe ik het in stukjes met pikante kipkruiden, paprika, knoflook, en ui en tomaat en dan alles bakken en met rijst.
Kipfilet insmeren met mosterd en spek erom heen is lekker! maar ook; die braadzak van knor??? ik weet niet waar het van is.. maar daar zou je drumsticks voor moeten pakken maar ik doe het met kipfilet. moet je in die zak doen, kruiden erbij, ff husselen en in de oven leggen en na een minuut of 50 is het klaar! en lekker mals! echt een aanrader
ik maak het wel eens in de oven klaar: - snijd de kipfilet doormidden en beleg met belegen kaas meng dan een bekertje creme fraiche met chili saus en smeer een beetje over de kaas heen. - sla de kipfilet dicht en bestrooi met peper/zout/paprikapoeder. - leg de kipfilet in een ingevette ovenschaal en en gooi de rest van de saus eroverheen. - snijd een bosuitje in ringetjes en strooi ook over de kipfilet heen. - rasp een klein beetje belegen kaas en dit strooi je ook over de kipfilet. - doe de schaal in een voorverwarmde oven op 180c en doe het ongeveer 35 min erin. Je kan het met van alles eten....maar ik vind het lekker om met gebakken aardappels of frietjes te eten.
zelf kipfilet marineren! olfijfolie in een kom met een scheutje ketjap manis en een scheutje stroop en wat van die zoetzure saus, goed mengen en daarna de kip erin en dan in de koelkast (bijv. sochtends marineren en savonds in de pan).
zelf kipkrokantjes maken: kip (in stukjes, of op zijn geheel, of bijv. het restant van een hele kip van de dag ervoor) een bakje met geklutste eieren een bakje met paneermeel (of verkruimelde beschuit) met peper (zout), paprikakruiden, kerriekruiden, wat je lekker vindt doop de kip in het eiermengsel en daarna in paneermeel/beschuit. daarna in de pan bakken. Erg lekker!!!! tip tegen vieze handen: doe alle kip in 1 keer in het ei, goed roeren zodat alle kip goed in het ei 'zit'. doe het paneermeel in een diepvrieszak en doe daar de kip bij. zak dicht en goed masseren met je handen. daarna kun je de kip zo uit de zak in de pan gieten.
Ik heb van mijn vader geleerd: Kip kruiden met zout, kerrie en paprikapoeder. vooral met de kerrie niet te zuinig zijn. Braden in een flinke klont boter en niet gaarkoken door er water bij te voegen. Mijn man wil niet dat ik het anders klaarmaak