Ik heb morgen een verjaardag. Dus dan wijkt alles ook even af. Meestal ook met eten. Dus eerst een stuk vlaai. Dan snackjes. En mogelijk ook nog iets van frietjes oid. Ik zie het wel gebeuren. Heb geen zin om helemaal ingewikkeld te gaan lopen doen.
Op de app kan je instellen hoeveel calorieën je wil. (1250, 1500, 1800, 2100) en dan past hij de hoeveelheden automatisch aan.
Hij kwam uit op 1650 dus ik deed 1500 maar ik kwam aan. Geen idee waardoor. Ben wel wat natuurlijker gaan eten en toen viel ik wel af.
Het blijft natuurlijk een schatting obv vrij weinig gegevens. Duscdan is het zoeken waar jouw lijf het dan wel hoed op doet. Ikvheb mij vanmorgen keurig aan het lijstje gehouden. De gember wortelsoep was erg lekker En vanmiddag ipv het gewone tussendoortje een stuk kersenvlaai. En ipv het avondeten een bordje van het buffetje bij de verjaardag (salade, vlees, stokbroodjes, gevuld eitje) en 2 biertjes. Hoe gaan jullie om met restjes? Ik heb nu bijvoorbeeld nog een halve pan soep die niemand anders wil. Dus die pak ik morgen bij de lunch. Waarmee dus de planning voor morgen ook niet meer klopt. En zo zijn er vaker dingen waar je meer van moet kopen dan je nodig hebt en bederven als het niet op ern ander moment wordt gegeten. Ook merk ik dat er vrij veel vlees in de menu's zit. Vaak bij het avondeten, maar ook bij ontbijt en lunch. Ik vervang vleeswaren dan soms met hummus. Maar zou wat vaker vegetarisch avondeten ook niet erg vinden. Vooral niet als daar lekkere nieuwe recepten voor staan
Ik heb het kort gedaan, eens zo'n boek in de voorbestelling gedaan. Vond de recepten nogal tegenvallen en heb het weer doorverkocht, was het zo kwijt en voor hetzelfde bedrag, want inmiddels was het duurder geworden.
Over het algemeen komt het wel op. Wij doen het met zijn 2en dat scheelt misschien ook al. Ik verander ook wel van beleg. Kijk wel of ik dan niet de hele dag kaas eet ofzo.
Had je dan wel die 500kcal er nog afgehaald? Wil je een pond per week afvallen dan moet je ongeveer 500 kcal minder eten dan jouw dagelijkse caloriebehoefte.
Ik heb alle boeken en er staan echt lekkere en makkelijke recepten in. Ik houdt me niet zo aan het dagmenu, omdat er toch best veel brood in staat en dat verdraag ik niet. Maar ik blader er regelmatig even doorheen.
In het boek staan de weekmenu's ook in verschillende kcal! Als je van 1500kcal aankomt gaat er waarschijnlijk wel iets anders mis idd. Een idee is dan nog om je beweging wat op te schroeven, of je eet juist te weinig. Ik eet ook niet al het brood uit de weekmenu's idd maar dan bedenk ik gewoon voor hetzelfde aantal kcal een andere lunch bijvoorbeeld. Vind de recepten wel echt lekker!
Als ik er meer eet dan 1500 kom ik ook aan. Ik heb zittend werk. Ik sport 3a 4x per week en verbrand dan 400 calorien per keer, dus dan kan ik wat meer eten. Maar ik zag dagmenu's met meer dan 1700 calorien. Dat moet ik echt niet doen. Wat bij mij helpt is idd minder brood, minder koolhydraten in het algemeen overdag. En avondeten eet ik wel koolhydraten, maar minder en meer groente. Ik eet ook meer groente dan ik in die dagmenu's zie. En dan af en toe wat lekkers.
Het valt mij ook op dat er regelmatig koekjes als tussendoortje staan. Of recepten waarin bloem wordt gebruikt. Ik ga de appel walnoten straks maken. Maar ik weet nu al dat ik echt niet alle recepten voor tussendoortjes ga maken. Dat is me echt teveel werk. Net met man de menu's doorgenomen. Hij wordt niet enthousiast van elk avondeten. Maar daar geven we dan maar een draai aan. Vanmorgen had ik gruwelijke koppijn, dus niet naar de app gekeken en gepaktvwst ik nodig heb bij koppijn (crackers met philadelphia en komkommers) En vanavond eten we salade met gerookte kip omdat die nog op moet. Morgen het recept voor vandaag (hartige taart met perziken en kip) Recepten bevatten ook wel vaak kant rn klaar producten (satésaus bij de gado gado of currypasta bij de hartige taart). Daar waar ik het zelf kan maken doe ik het zelf (mijn satésaus is bijvoorbeeld echt oneindig veel lekkerder ) Vooralsnog kost het me best veel tijd allemaal. Maar wellicht wordt dat beter wanneer ik er wat meer in zit. Wat betreft de calorieën ga ik voor 1800 op actieve dagen (sport of vrije dagen met klussen in/om huis) en 1500 op weekdagen (zittend) zonder extra beweging. Volgens mijn horloge zit ik dan ongeveer 300 kcal onder mijn verbruik. Knuffels en succes allemaal
Ja zeker. Heb 2 jaar lang volgehouden zelfs en alle variaties geprobeerd. Zelfs de 1250 en de 2100 kcal. Maar het is gewoon niet mijn dieet. Ik denk toch teveel koolhydraten voor mij. Sinds ik gluten en lactose vrij/minder eet gaat het prima qua afvallen. Dat schijnt met pcos dus te werken haha. Dus het ligt niet aan het dieet zelf denk ik maar aan mij
Ieder lichaam reageert anders op eten. Er bestaat niet 1 methode die boor iedereen werkt. Het is dus zoeken wat jouw lijf nodig heeft. En wat je lekker vind. Want een dieet waarbij je elke dag met lange tanden zit te eten houd je ookb net vol. (Voordeel is dan wel dat je nooit teveel opschept )
Wat ik wel altijd demotiverend vind is dat ik vrijdag was afgevallen, en nu weer bij ben gekomen. Dat is altijd zo zuur. Maar goed trek mij er niks van aan nu, zet door.
Haha. Ja. Daarom probeer ik ook echt maar 1 keer per week te wegen. Vandaag lekker bezig. Ben alleen het tussendoortje van de ochtend vergeten. Druk bezig en ineens was het al bijna lunchtijd. Ik voer ook alles in in de eetmeter. Blijkt beschuit (volkoren extra vezel variant) geen schijf van 5 te zijn. Dus als dit pak op is wordt beschuit gewoon cracker. Zoveel vind ik al die brood variaties toch niet toevoegen.