Mijn meisje sliep tot nu toe bij mij, wieg of ledikant was geen optie, ze bleef maar brullen. Ene nacht slaapt ze goed bij me, andere niet ivm huilen en krampjes. Maarja ze moet hoe dan ook een keer leren in haar eigen bedje te slapen.. Nu hebben mijn man en ik 4 dagen vrij.. en hebben we, op advies van het cb, besloten haar in haar eigen kamertje te leggen. Als het kan na de voeding nog 'wakker' in het ledikantje leggen en maar in slaap laten huilen. Mag wel af en toe om de 10 min over dr bol gaan aaien, of speentje geven, of even oppakken en weer terugleggen nog voor ze slaapt. Pffff heb er een hard hoofd in!! In m'n armen in slaap laten vallen en al slapend wegleggen snap ik nog, maar bewust wakker wegleggen? Zo'n drie keer per nacht dit remedie?? Iemand ook dit advies gehad? En hoe ging dit?
Mijn mening: ik vind 1 maand oud echt nog heeeel erg vroeg!! Ze gaat niks leren nu. Ik zou zeggen lekker naar je gevoel luisteren!
Ik zou het echt niet doen. Ze heeft je gewoon echt nog nodig. Als je haar laat huilen en ze valt uiteindelijk in slaap, is dat niet omdat ze lekker is gaan slapen, maar omdat ze geen hoop meer heeft dat ze bij mama mag en van uitputting uiteindelijk maar in slaap valt. Maar goed, dat is mijn mening, genoeg ouders die het wel zo aanpakken en daarna heel tevreden zijn dat hun kind slaapt. Mijn zoontje slaapt nog steeds bij mij, alleen gaat hij ook echt niet slapen. Ik vertrouw erop dat hij zelf aan zal geven wanneer hij er aan toe is om zelf te gaan slapen. Misschien moet je je afvragen waarom je vindt dat ze in haar eigen bedje moet leren slapen. Is dat echt iets wat je zelf vindt, of vindt je omgeving dat dat zo hoort?
je kleintje is nog maar een maandje oud + ze heeft vaak krampjes 10 min is voor die prullekes heel erg lang, dat lijkt voor hun een eeuwigheid en stel ze heeft dan ook nog eens pijn? niet doen. jullie hebben enkele dagen vrij, je kan oefenen, let heeeel erg goed op de moeheidssignalen, je kan haar neerleggen in de box, wiegje, bedje waar je maar wil hier hielp het om een gedragen shirt van mij bij hem te leggen, dicht bij hem dus als je dat doet zeker niet je baby uit het zicht verliezen! mijn mannetje werd heel erg rustig als ik hem over zijn slaapje en wangetje aaide is je baby overstuur, verdrietig, kan ze haar slaap niet vatten, neem haar dan lekker bij jullie, ze heeft 9 maanden bij je warmte gelegen, nu helemaal alleen is eng, de wereld is zo groot voor haar
We doen het ook en gaat goed. Ook was alleen armen maar we leggen haar gelijk na hapen in bed en soms moet ze huilen maar we laten haar 2-3 min huillen dan komen, speentje erin niks zeggen niet oppaken enkel over bolletje aaien. Het gaat nu twee weken zo en het bevalt beide partijen goed!
Mijn mannetje slaat zich zelf waker omdat hij zo bewegelijk is Hij slaapt ook tussen ons in dat gaat goed Wij zijn nu bezig met in bakeren Dan beging ik met de doek om maar niet dicht zodat hij zijn handjes nog kan bewegen dan laat ik heb rustig tegen mij in slaap valen dan doe ik de doek dicht en lig ik hem in zijn eigen bedje over dag slaapt hij dan zoon half uurtje in bed en nachts maakt hij de eerste ruk in bed en daarnaar ligt die tussen ons in bed zodat hij toch wend aan zijn ben maar ook lekker tussen ons in kan/mag liggen Is dit geen opzie ?
Als je het niet zieten, moet je het niet doen. Luister naar je gevoel en doe wat goed voelt. Je baby is nog erg klein en gaat heus wel leren om vanzelf in slaap te vallen, maar dat kan ook zonder 10 minuten laten huilen.
Meid, daar heb je nog zo lang de tijd voor!!! Je dochter is nog zo jong, ik kan maar 1 ding zeggen, doe het niet, ze heeft je nodig, krampjes = pijn = mama (of papa), onrust = verdriet = mama (of papa), niet alleen in je eigen kamertje uithuilen totdat je zo uitgeput bent dat je gaat slapen... Maar goed, ik ben dan ook echt een fel tegenstander van het laten huilen, onnodig en mogelijk zelfs schadelijk.
Begrijpelijk dat je ook af en toe 'alleen' wilt slapen zonder kindje. Kan je niet afwisselen met je man? Of hij in het weekend, jij doordeweeks? Dus apart gaan liggen zodat de een in ieder geval wel kan slapen en de ander met haar 'bezig' is? Zo kan je toch allebei in ieder geval af en toe je slaap pakken en even wat energie op doen. Hopelijk gaat het dan snel beter.. Krampjes gaan nu als het goed is weer afnemen en dan komt er hopelijk snel meer slaap in een eigen bedje (al dan niet op jullie kamer). Voor nu zou ik helemaal als het eigenlijk niet ok voelt niet gaan werken met 10 minuten laten huilen. Is in mijn ogen echt heel erg lang! Helemaal als ze pijn heeft van bijvoorbeeld de krampjes en troost bij jou of papa vindt dan zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen haar zo lang te laten huilen en niet gewoon bij mij te pakken tot de rust weer in haar lijfje komt. In haar eigen kamertje zelf in slaap vallen komt echt wel! Kan mij voorstellen dat het nu hopeloos lijkt en een uitputtingsslag aan het worden is, maar of je het op gaat lossen met laten huilen? Ik weet het niet. Ik zou het gewoon niet kunnen en zou het niet ok vinden voor een kindje van deze leeftijd die geen flauw benul heeft waarom het niet meer de troost en warmte van papa/mama krijgt en in bed moet blijven liggen. Besef is er gewoon niet en leren zelf te slapen op deze leeftijd: ik geloof daar niet in. Maar nogmaals is persoonlijk.
Ik heb dit al eerder tegen je gezegd in een ander topic... Maar schijnbaar maakte dat niet henoeg indruk haha Je meisje is nog MAAR 4 weken!! Sorry dat ik het zegt, maar je lijkt wel gek dit te willen gaan proberen bij zo kleine baby.. Jij ben het enige vrtrouwde wat je kindje heeft.. Je moet je kindje laten zien dat je er altijd ben no matter what! En niet maar in het bedje dumpen en laten huilen... Ze gaan echt heus wel een x in hun eigen bedje slapen.. Je leert je kindje zo niet slapen hoor, je leert alleen dat mama gewoon niet komt... Pin je er toch niet zo op vast dat dat hoort of weet ik veel wat... Het is een mensje , compleet afhankelijk an jou, die liefde troost en geborgenheid zoekt.. Bij jou! Tis geen robot
Eerlijk gezegd vind ik het gewoon ronduit belachelijk dat je dat nu al werkt gaan doen, je kleine is pad net geboren zeg.
Met dit advies van het cb gaan mijn haren altijd overeind staan. Ik doe dit dus niet. Heb het eigelijk ook niet meegemaakt waarschijnlijk omdat hij al vanaf dag 1 in zijn eigen bedje slaapt. Ik kan je dus geen tip geven maar laten huilen zal voor mij geen optie zijn
Je kunt ook proberen haar in haar eigen besje te laten zonder haar te laten huilen. Dat kan best pittig zijn, vooral om het 's nachts vol te houden (dus telkens troosten en weer proberen in bedje te leggen). Zelf heeft mijn dochter tot 11 maanden nog naast me geslapen, ze begon de nacht in haar eigen bed en als ze voor een voeding kwam, bleef ze bij mij liggen. Daarna geprobeerd haar in haar eigen bed te gaan leggen; ging uitstekend! Was achteraf misschien ook wel met 6 maanden al gelukt, maar het was zo lekker knus
Waarom blijft dat cb daar dan zo op hameren!? Het voelt ook totaal niet goed! Ik leg haar in dr bedje, valt ze rustig voldaan in slaap is het prima, gaat ze krijsen, pak ik ze gewoon, kan dat toch niet! En na jullie (boze) reacties al helemaal niet meer. Mijn meisje!
Omdat het cb vaak denkt dat het robotjes Ijn oid... Kinderen moeten zo snel mogelijk alles alleen doen, zelf slapen, doorslapen, snel veel melk in 1x opdrinken.. Baby's mogen bijna geen baby's meer zijn en zo snel mogelijk groot en onafhankelijk worden.. Daarbij mag het cb alleen ADVIES geven... Verder niks Jij bent ouder en bepaalt hoe of wat Luister daar toch niet naar... Doe wat jij denkt dat goed is, dan kan het nooit fout gaan
hey ytest.. wat vervelend meid! Ik kan ons kereltje ook niet lang laten huilen. Ik leg hem s avonds in zijn wieg (naast ons bed) en dan slaapt hij heerlijk. Als hij daarna komt voor een voeding, heeft hij er problemen mee om terug in zijn wiegje te gaan. Dan ligt hij lekker tussen ons in. heb ook het idee dat hij dan wat last heeft van krampjes. Jou meisje is ook nog maar zo jong. De eerste 3 a 4 maanden mag je ze zoveel verwennen als je wilt. tenminste dat is wat iedereen tegen mij zegt want dan leggen ze de link nog niet met huilen = uit bedje halen bijvoorbeeld. als jij je er onprettig bij voelt gewoon niet doen. Cb kan wel meer zeggen maar je eigen moeder instinct gaat toch boven alles! Dikke knuffel! xx
Bewust wakker leggen is een prima methode als je baby wat ouder is en dan niet gaat huilen. Ik snap niet dat het CB dit advies nog geeft, zij weten niet hoe hard een kindje huilt en voor zo'n jonge baby is alleen laten huilen echt heel slecht... Niet doen hoor! In een eigen bedje leren slapen komt vanzelf als ze ietsje ouder zijn! Volg je gevoel. Hou je kindje bij je als je voelt dat ze bij je moet zijn. Huilt ze erg veel? Dan is er misschien iets anders aan de hand... Allergie, reflux, vastzittende wervels?
Heb je al eens geprobeerd iets bij haar te leggen dat naar jou ruikt? Een t-shirt, of een doekje dat je de hele dag bij je gedragen hebt? Misschien wordt ze daar wel rustig van.
Kijk ook eens op Onrustigebaby.nl | De stichting voor huilbaby's. En zoek eens op "Baby in een droomritme" van Stephanie Lampe. Zij gebruikt een methode om een baby te laten wennen aan zelf in slaap vallen zonder te laten huilen of "lekker slapen zonder huilen" van Elizabeth Pantley.