Project P

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by novaa, Apr 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,673
    1,432
    113
    Het is toch te zot voor woorden dat de gepeste leerling nu van school af moet omdat zijn veiligheid niet gegarandeerd kan worden, ipv dat ze de pesters er af trappen maar nee die mogen lekker blijven en op zoek naar een volgend slachtoffer :x.
    Van mij mogen de pesters gewoon vol met hun snufferd in beeld laat hun ook maar last hebben van wat ze doen dat heeft de gepeste ook en ook nog jaren nadien dus waarom zouden we liever moeten zijn voor de daders :x.

2. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Bah lekkere school ben je dan! Kind nog ff een trap na geven omdat hij hulp ingeschakeld heeft tegen het pesten.

Ik kijk dit programma elke week en elke week weer zit ik me zo op te vreten. Als ik zulke beelden van mijn kind te zien zou krijgen (als pester) dan zwaait er echt wat!

3. ik vind het een goed iets dat de pesters wel in beeld worden gebracht!

Zij weten echt niet wat het met een gepest kind doet!

Je zou maar een kind hebben wat wordt gepest en die je ziet veranderen van een leuk kind in een hoop ellende.
    Je staat als kind mahteloos maar ook als ouders.

De school en de ouders van de pesters zijn de enige die hier verandering in zouden kunnen brengen.

Natuurlijk moet een gepest kind weerbaar worden.
    Maar het moet toch niet zo zijn dat als je gepest wordt, jij maar degene moet zijn die moet veranderen.
    Nee zeker niet, de pesters moeten hun gedrag veranderen.
    En ouders en school spelen daar een grote rol in, het begint vaak al op de basisschool, daar moet al worden ingegrepen.
    En iet op de manier och het zijn maar kinderen , we bieden ons excuus aan en zand erover, nee strafmatregelen, ook thuis!!

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Sorry niet persoonlijk bedoeld maar ik zou als ouder me de ogen uit de kop schamen en dus ook als docent dat zoiets gebeurd, als mijn dochter later pesters blijken te zijn nou dan zwaait er wat zal ik je vertellen. Ik begrijp werkelijk niet dat de pesters de hand boven het hoofd wordt gehouden en het slachtoffer zich alsmaar rotter voelt, totdat het zover is en wel degelijk denkt nu wil ik niet meer leven. Dus nee moedig dit soort programma's keihard aan

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dit!

Ik vind het erg kwetsend als een docent dit soort uitspraken doet.
    Pesten moet keihard worden afgestraft!

6. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    Ik vind dit heel kwetsend om te lezen.
    Als kind ben ik vanaf de basisschool tot aan PABO tweedejaars getreiterd.
    Niet getreiterd maar ook gemept, kapot gemaakt en spullen zijn vernield.

Als voorbeeld kan ik je noemen dat op mijn basisschool de gewoonte was je schoenen uit te hebben. We liepen op sloffen en in de pauze trokken we de schoenen weer aan. Mijn schoenen waren aan het eind van de dag weg. Ik zelf heb als 7 jarig meisje een half uur gezocht. Mijn moeder vroeg zih af waar ik bleek en kwam me zoeken. Ze zocht met me mee. TWEE UUR, VIJF LERAREN EN DE DIRECTEUR die meehielpen met zoeken later..... moest ik op mijn sloffen naar huis.
    DRIE dagen later kwamen mijn schoenen letterlijk boven water. Ze waren in de stortbak van het toilet gepropt.
    En weet je wat mijn juf zei? "maar jouw vader is toch schoenmaker? dus waarom zit je nu te huilen dan?"
    Het startsein voor nog VEEL meer getreiter.

Groep acht.
    De grootste etter van de klas had een prikpen gevonden.
    Hij heeft hem in mijn been geramd.
    Een trip naar de ehbo en drie dagen later was ik weer op school. Hij moest zijn excuses aanbieden maar weigerde met de tekst "ze is zo lelijk, daar ga ik niet sorry tegen zeggen".

Diezelfde etter, 2 Havo.
    Basketbal in zijn hand. "hee lelijkerd!" en gooit met volle kracht die bal in mijn gezicht.
    wederom ehbo. gebroken neus.

Ik kan hier nog zo veel meer schrijven. Zo veel dat mij met zeer grote regelmaat nog steeds verschrikkelijk pijn doet.
    Het litteken van de prikpen zit er nog steeds. Soms, héél soms tijdens het douchen en ik zie het daar zo zitten...... Dan voel ik de tranen in mijn ogen prikken.

Door precies de dingen die je hier zegt hadden die etters een kans om door te blijven gaan met hun getreiter.
    Ik ben dochter van een vrouw die zelf verschrikkelijk gepest is geweest en die mij onlangs pas vertelde hoe groot haar angst is geweest dat mij hetzelfde zou gebeuren.
    Ik ben 23, inmiddels zelf moeder, en zit in hetzelfde schuitje.

Er hoeft bij mij geen ENKELE leraar meer aan te komen met "gewoon negeren, dan gaat het vanzelf over".
    De enigen die het al die tijd hebben genegeerd waren ZIJ.
    ZIJ staken geen poot uit. ZIJ lieten het gebeuren en stonden het toe RECHT onder hun neus.
    Om nog maar niet te spreken over de ouders van mijn pesters. Die hebben mijn moeder letterlijk gezegd dat ik dan maar naar een andere school moest gaan omdat ze hun kinderen echt niet gingen aanspreken op "normaal kindergedrag" en dat ze me succes wensten in mijn verdere leven als ik dit al niet eens kon hebben.

De ENIGEN die de rest van hun leven last hebben van de consequenties van het pesten zijn de slachtoffers. Niet de pesters.
    Ik ben er niet vóór om ze ongecensureerd in beeld te laten komen, nee. Ik ben er wel vóór dat dit eens op tv te zien is e dat IEDEREEN die zegt dat het zo erg wel niet zou zijn eens even heel hard te horen krijgt wat er zoal gebeurd op het schoolplein en in de klas.
    (einde relaas. Dat lucht op ;) )

7. Allesofniets

Respect!

8. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

May 13, 2012
    1,050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    diep respect NoukjeTygo !

Hier ben ik ook jaren gepest geweest en janna , ik ben blij dat jij nooit mijn docent bent geweest...

slachtoffers mogen hun hele leven er mee zitten.. en pesters komen er altijd weer eens ongeschonden van af *kots* ik juich het programma echt aan ! iedereen loopt stom te lachen walgelijk gewoon !

9. Allesofniets

Zo is het tegenwoordig toch? De slachtoffers roepen het op zich af... De pesters zijn nog o zo jong! Blablablabla..
    Elk kind plaagd en een ouder en docent moeten dit corrigeren..

Ik als über vervelende puber. Ben heel mijn school tijd dwars geweest;) maar nog nooit! Heb ik een kind gepest.. Hoe opstandig ik ook was, ik kwam altijd voor de 'gepeste' op.. Dan was het even heel de klas tegen 2. Maar al snel hield dat op. Ik vind iemand he dikzak al kwetsend en liet dat duidelijk merken.. Moet wel zeggen dat het hielp omdat ik altijd de oudere was. Dus veel keken er tegen mij op..

10. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het echt zo'n goed programma!

Ik ben zelf ook veel gepest. En als ik dan lees dat hier gezegd wordt :moeten de pesters de rest van hun leven geconfronteerd worden met fouten uit het verleden.

JA ECHT WEL!

Want als je gepest bent laat dit je ook nooit meer los. Tot op dr dag van vandaag heeft het me gevormd en het beïnvloeden mn dagelijks leven nog geel vaak.

Dus nee. Geen enkele medelijden met die rot jong, als ze mijn kind gaan pesten ga ik tot het einde!

11. dekilene

dekilene Niet meer actief

'Slik' respect!

12. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

Sep 13, 2011
    2,088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens! Ik ben ook jarenlang gepest en ondanks dat ik naar de overgang van basisschool naar Mavo sterk ben geworden en het gestopt is heb ik er nog steeds last van!

Ik ben onzeker en denk bij iedereen dat ze over me praten en me uitlachen! Ondanks dat het dus niet zo erg was als bij Noukje!

Ik moedig dit soort projecten dus ook aan!

13. Lootje

Lootje Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,498
    598
    113
    Wat mij zo bezig houdt bij het zien van zo'n programma is hoe kun je dit toch voorkomen als ouders. Is het naief van mij te denken dat elke ouder het toch vreselijk vindt als zijn kind gepest wordt of een pester is??
    Mijn zoontje is nog geen drie, ik ben zo bang dat hij gepest gaat worden. Gewoon omdat het zo'n gevoelig jochie is en dingen en nieuwe situaties snel eng vindt.
    Ik heb zelf geen pestverleden, maar kan me zo goed voorstellen dat juist als je zelf gepest bent het extra moeilijk is dat je kind mogelijk gepest wordt. Respect voor jullie meiden, zo sterk als jullie je verhaal hier doen!

14. Allesofniets

Ik denk dat iedereen het vreselijk vind dat hun kindje gepest zal worden.. Maar als hun kind een pester is.. Tja er zijn mensen met oogkleppen op.. Die zien(willen) het niet.
    Dat is niet alleen met pesters zo, maar bijv ook met autisme of iets dergelijks.
    Jammer, maar zulke ouders zijn er nu eenmaal wel..

15. Vagans

Vagans Niet meer actief

Omdat ik zelf gepest ben (bedreigd, uitgescholden, uitgelachen, passer en vulpen in mn been... Dat soort dingen) Let ik er heel erg op dat ik mijn dochter nu al leer aardig te zijn. En tuurlijk lukt dit ook wel is niet zo goed Maja ze is net 3. Als ik er achter zou komen dat ze later een pester wordt dan is het huis echt te klein hoor! Het is zo onwijs k. ut om gepest te worden!

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Ik heb het commentaar op dit programma nooit begrepen.

Na al die nieuwsberichten van de laatste tijd, lijkt het me duidelijk dat er actie ondernomen moet worden.
    Mijn kind is geen pester en word ook door niemand gepest (vanavond nog gesprek gehad op school, dus ik weet het zeker).
    De school hebben we uiteraard uitgekozen vanwege een aantal punten, maar tijdens het kennismakingsgesprek hebben we het uitgebreid gehad over het pestbeleid. En die is goed. Heel goed zelfs. Tuurlijk wordt er weleens gepest, dat voorkom je denk ik ook niet, maar als de leraren, directie én ouders hun handen ineen slaan, kom je een heel eind. Gelukkig gebeurd dat op onze school en de consequenties zijn ook duidelijk en de school houdt zich ook aan deze consequenties.

Ik heb totaal er totaal geen moeite mee als de scholen die de boel maar negeren, op deze manier in beeld worden gebracht.

Als je het op de basisschool al niet aanpakt (zoals ik bijvoorbeeld hier lees), wat verwacht je dan van deze jonge pesters.

Aanpakken die lui. En als het niet normaal kan, dan maar een camera op je snuffert.

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

Oct 8, 2012
    1,133
    0
    0
    Twente
    Voorstander van het programma, maar wel een kanttekening bij het pester/gepeste. Zelf ook gepest, gelukkig niet zo extreem als sommige anderen hier.

Maaar. Dat gepeste kinderen ook moeten veranderen in hun gedrag is voor zichzelf juist heel goed. Hoe vaak zie/hoor je wel niet dat wanneer gepeste kinderen van school wisselen het pesten gewoon weer opnieuw begint? Gepeste kinderen zijn kwetsbaar, en door hen weerbaarder te maken worden ze een minder makkelijk doelwit. Want pesters zoeken nu eenmaal de minst weerbare kinderen uit, dan hebben ze een grotere garantie op 'succes'.
    Als ik straks merk dat mijn dochter gepest zou worden zou ik dat heel erg vinden, maar steek niet mn kop in het zand. Ik zou er alles aan doen om haar te helpen, en één van die dingen is weerbaarheid opbouwen.

Neemt niet weg dat ik vind dat pesters zeker de consequenties van hun daden mogen dragen. En dat zij ook best, net als de gepeste kinderen, daar littekens aan over mogen houden.

18. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

Dec 3, 2010
    1,061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, en als 8 jarige pesters het gedrag niet afleren, worden ze net als mijn medeflatbewoners. 60+ en nog steeds pesten, zwakke en kwetsbare mensen pesten en bedreigen.

Ook een 8jarige pest bewust. Als ze bewust een doos lego uit kunnen kiezen, kunnen ze ook kiezen voor goed en kwaad. Zo moeilijk is dat niet.

Ik heb 1 aflevering gedeeltelijk gezien, over de school in Vriezenveen. Als je dan ziet hoe de pesters na gaan denken, dat vind ik mooi. Ik denk dat ze hier allemaal sterker, maar zeker wijzer uitkomen. Als werkgever zou ik zulke jongelui best willen aannemen, ze hebben tenminste bewezen dat ze kunnen veranderen en willen nadenken over hun gedrag.

Aanpakken, die gasten!

19. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    Lees nu net dat de rechter een uitzending heeft verboden. Wat een slechte school, daar zou ik mn kind niet snel heen sturen. Je wilt als school toch potv"#$ dat elk kind op zn minst normaal zonder geslagen of geschopt te worden op je plein kan spelen. die voetbalclub pakte het goed aan. Alles bij elkaar zetten, confronteren en oplossing zoeken. kunnen veel scholen nog wat van leren...

Share This Page