Wij krijgen komende donderdag voor 1,5 week een meisje van 14 en een meisje van 3 te logeren (die van 3 blijft waarschijnlijk 3 tot 4 weken). Het meisje van 14 heeft hier geen vrienden en eigenlijk ook geen hobby's behalve achter de computer zitten. Nu is onze computer niet helemaal goed meer en dus kan ze niet op msn... wil er niet veel geld aan uitgeven aangezien moeders niet mee betaald en wij dat ook niet zomaar kunnen (kost ons al extra vanwege de tijd aan eten dat ze hier zijn!)... Iemand ideeen? Oh ja en het liefste in tilburg of omgeving!
Pooh moeilijk met het grote leeftijdsverschil tussen beide kinderen. Wat de een leuk vindt, daar zal de ander niets meer aan vinden of het niet kunnen. Zwemmen is het enige dat ik zo kan verzinnen dat ze allebei misschien leuk vinden? Verder kan de 14 jarige misschien wat leeftijdsgenootjes in de buurt leren kennen, mede pubers zijn toch leuker dan volwassenen en 3-jarigen lijkt mij.
evt lekker zwemmen, trampoline (dat vinden mijn oude buurmeisjes van 14 nog steeds te gek) maar lekker boek laten lezen of iets laten knutselen ofzo... ik was zelf altijd lekker buiten bezig... zeker met de zomer...
Ja thuis hangt ze ook veel buiten met vriendinnen enzwemmen had ik ook al bedacht! Heb nog veel boeken die ik toen las dus hoop dat ze dat wil, maar ze is niet zo`n lezerd! Dus wie nog meer tips heeft, graag! Overigens zijn ze wel gek op elkaar!
Knutselen als je 14 bent?? Nee dat hoefde toen van mij niet meer hoor... Ik hield veel van muziek misschien dat je daar iets mee kan doen? En tussen 3 en 14 zit nogal een verschil ook dus best lastig.. Misschien beetje op forums rond kijken wat 14 jarig zoal uitspoken behalve msn en tmf kijken...?
Winkelen (hoeft niet veel uit te geven) Maccen --> Voor beiden leuk. Beauty/make-up dagje voor de jongste een smeersetje van zeeman. voor de oudste maskertje of nagels lakken. Foto's maken (zijn ze gek op!) Muziek luisteren/downloaden. Samen koken/salades maken.
Na een dagje met mijn oudste (13 jaar) die weer eens enorm de puber uit hing las ik de titel en dacht meteen "achter het behang plakken!!!" Maar dat bedoelde je niet Tja het ligt er ook een beetje aan waar ze geïnteresseerd in is. Ze is uiteraard NERGENS in geïnteresseerd want het is een puber! Maar misschien is ze te porren voor een dagje dierentuin? Of als ze een dagje zich goed gedraagt terwijl jullie iets leuks doen met uk van 3 dat ze savonds een film kan uitzoeken bij de videotheek oid die jullie met wat snaaiwerk erbij kijken (zijn die van mij wel voor in) Tsja...die van mij (11 en 13) zijn nog wel eens voor een bepaald museum te porren (fossielen/oudheden etc.... zit een mooie in Boxtel) En zwemmen ja vind ze vast leuk en de kleinere ook. Aquabest naar het strand daar ofzo? Een dagje kliederen in de keuken aangepast op leeftijd? Kleine koekjes bakken en grotere de pizza voor vanavond laten maken (onder minimale begeleiding....nouja zo moet ze het ervaren dan )
Mijn tweelingmeiden van 16 houden van muziek,msn,hyves,de viva en de flair,shoppen,koken,cake of koekjes bakken,de bios,maskertjes en allerlei smeerseltjes uitproberen,manicure,pedicure,make-up,en hun vriendjes en bff's . We waren 3 weken terug naar het omniversum en dat was ook erg geslaagd.En een pretpark,zwemmen,dolfinarium etc is altijd leuk.
misschien kan je met haar lekkere dingen maken voor een picknick en dan het park in met een speeltuin voor de kleine en julli lekker eten?
bedankt voor de tips! idd misschien wel leuk om wat te bakken en dan daarna gaan picknicken met zijn 3-en! zwemmen gaan we zeker ook doen, want kan niet al die tijd hier alleen maar thuis gaan zitten! Er wonen hier wel veel kinderen maar zie weinig meiden van haar leeftijd ertussen zitten, dus wat dat betreft zal het voor haar een stuk lastiger zijn! Maar goed, ik kan wel goed met haar opschieten, dus hoop dat dat ook gaat lukken voor zo'n lange tijd (ze is nog nooit langer dan een dag of 4 hier geweest!)...
mschien naar een pretpark? een flimavond houden met liefdesflims. winkelen hig thea party of dierentuin.
Ik denk niet dat knutselen leeftijd verbonden is toen ik 14 was knutselde ik ook, (nu nog steeds) en hangt er maar net van af wat je onder knutselen stelt =P Het is bij de een een hobby en bij de ander niet, dus hangt denk ook van het karakter af en misschien vind ze dat wel leuk
Ja is zo, ik vond het vroeger geweldig en nu ook maar in de puberteit moest ik er niets van weten. Ik was veel liever bezig met zingen,streetdance, buiten met vrienden hangen en shoppen etc Ik zou haar ook voor zover dat kan dan, een beetje haar gang laten gaan. Wat je misschien ook zou kunnen is een taart maken! Dat vind ze dan misschien wel heel erg leuk. Dus versieren met mp enzo. Ik vond koken toen ook heel erg leuk en taart maken, appeltaart of slagroom taart.
koop een goedkope MP3 speler prop m vol met muziek en ze vermaakt zich wel ( Tenminste muziek was mijn leven toen ik 14 was ) Ow ja en mn vriendje ook
Hebben jullie geen buurthuis of iets wat voor die leeftijdscategorie dingen organiseerd, krijgt ze misschien nog een paar vriendinnen in de buurt ook.
Ja idd nu Kaatje het zegt. Ik ging toen elke vrijdag naar een tienerdisco! Was van 8 tot 23.00 ofzo geloof ik vond ik ook heel erg leuk.( zo leuk dat ik toen ik 17 was en niet meer mocht komen vrijwilliger werd..)
ja tegenwoordig moet je steeds sneller groot worden maar toen ik 14 was vond ik nog heerlijk om te schilderen of tekenen ofzo, wij maakten bv koekjes en taarten thuis (fondanttaart is heel leuk om te leren maken op elke leeftijd vind ik) Ik vind dat lamme tv gekijk en computergehang ook niet echt gezond vandaar dat ik toch wel paar echte activiteiten zou proberen te doen in overleg met haar.
Waar ik stiekem ontzettend nieuwsgierig naar ben.. Wie is dat meisje dan en wat komt ze bij jullie doen? Als je teveel vraagt moet je het zeggen hoor, maar je hebt het niet over een nichtje dat komt logeren ofzo, en als ze het vooral leuk vindt om achter de computer te zitten en jullie hebben geen goeie computer, lijkt het me ook niet dat ze vrijwillig komt, toch? Nogmaals; als ik me er niet mee moet bemoeien; gewoon zeggen!
De zomerfeesten in Bladel. Kost niks en vermaak voor de hele dag, en avond. Alleen wat je drinkt/eet kost geld. Totaalfestival Bladel Bladel - Tilburg ligt vlak bij elkaar. Het begint morgen en duurt tot 1-8. Dus dan zitten er dagen tussen als ze nog bij jullie is. Toeristische marktdagen in Eersel. Komende donderdag is de eerste en dan de 2 donderdagen daarna ook nog een keer. Verer kun je nog ideeën opdoen via uitinbrabant.nl Uit in Brabant.nl: uitgaan, cultuur, stappen, culturele evenementen, uitje, activiteiten.