Slaap problemen baby 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamamax, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamax

mamamax Lid

12 jul 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje wordt 4 april 9 maanden. Hij heeft tot twee maanden geleden voorbeeldig geslapen. We hebben erg geluk gehad. Nu is hij begonnen met kruipen, zitten en optrekken. Er zijn twee tandjes doorgekomen, verlatingsangst en hij probeert om te rollen in bed. Je snapt het al, het is nu omgekeerde wereld. Alle slaapjes zijn kort en hij wordt huilend wakker. Overdag los ik het op door 9u slaapje in de wagen te doen met boodschappen. Tijdens de 12u fles valt hij in slaap, leg hem op bed, doe m'n dochtertje op bed en hij wordt weer wakker. Probeer met hem te liggen maar hij heeft z'n powernap gehad. Op zich geen probleem, hij is een vrolijk mannetje. Soms slaapt hij einde middag nog even in m'n armen.
    Savonds doen we badje, pyama, fles. Dan valt hij ook in slaap, leg hem op bed en ja hij wordt na een half uur wakker. Soms proberen we hem 5 min te laten huilen en dat dan een half uur. Maar hij krijst alleen maar harder. Soms neem ik hem mee naar beneden, slaapt hij bij mij of een van ons gaat vroeg naar bed ;) hij slaapt nu al twee maanden snachts in ons bed. De eerste 6 weken werd hij pas in de nacht wakker, nu dus al vroeg op de avond. Hij slaapt ook echt. Dus dat is fijn. We hebben ons er bij neergelegd maar balen natuurlijk wel. Weet niet eens of ik echt een vraag heb, meer effe m'n hart luchten of wat advies eventueel. Het is vermoeiend maar we snappen dat hij nu door veel heen gaat, is ook echt niet niks voor zo'n klein ventje. Mijn man gaat binnenkort 2 x 4 dagen weg waar ik erg tegen op zie nu.
    Wat is jullie ervaring met deze leeftijd of deze mijlpalen? Elk kindje is anders maar wel fijn om te lezen wat andere meemaken. En het in bed nemen elke keer, doen we daar goed aan? Het voelt goed voor mij en wil ook niet hem te lang laten huilen. (Ivm verlatingsangst en mijn dochtertje die moet slapen)
    X

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik merktte dat mijn meiden beter of slechter sliepen als ze weer behoefte hadden aan meer of vast eten..
    Ik lees dat hij nog 3 flessen krijgt maar krijgt hij ook brood en een prakje savonds? Misschien is die niet genoeg verzadigd waardoor die slecht slaapt?
    Hij verbruikt nu heel veel energie door te rollen ed

3. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aan mij zal je niks hebben haha

Heb 4 kinderen ze hebben allemaal tot 3 jaar bij ons geslapen de jongste is nu 11 maanden slaapt nog bij ons

Andere zijn 9 7 en 5 jaar en die slapen prima nu geen problemen

Ik vond en vind mijn slaap belangrijk liever zo samen slapen dan dat ik hele nacht in de weer ben

Kleine slaapt al slecht nu door kno problemen nu kan ik dat beperken dan als alleen slaapt dan slaapt niemand hier meer

4. mamamax

mamamax Lid

12 jul 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij krijgt een boterham en een 150cc fles om 7u (met moeite)
    Fruit om 10u
    Twee boterhammen en een 180 fles om 12u
    Snackje om 15u (eet hij slecht)
    Groenten en yoghurt om 17:30
    Pap fles 210cc om 19:30

Hij is bijna 10kg, een flinkerd dus. Denk je dat hij meer zou moeten eten? Ik zie niet echt trek bij hem.

5. mamamax

mamamax Lid

12 jul 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hebben wij inderdaad ook, zo slapen we alle vier. Medische reden heb ik ook nog aan gedacht maar ik merk echt niets aan hem. Maar met alles met wat hij nu doorgaat zal dat het ook wel zijn.
    Mijn man ligt nu met hem in ons bed en probeert zo weg te sneaken zodat we in elk geval een avond hebben. Hopelijk blijft hij slapen. De camera staat op hem dus dat voelt goed.

6. woman1988

woman1988 Fanatiek lid

30 jul 2014
    1.241
    78
    48
    Zoontje ging hier ook onrustiger slapen toen hij zich snel ging ontwikkelen..
    Op gegeven moment zijn we overgestapt op de 8 maanden pap en daar kon hij niet tegen (diaree) dus weer terug naar de 6 maanden pap.. Ook vond ik de voedingsmomenten wel erg dicht op elkaar zitten (17.30 groente en yoghurt en 19.15 papfles) ik ben hem s avonds gewoon weer melk gaan geven en nu krijgt hij smorgens pap.. Sinds die tijd slaapt hij ook beter..
    Dus.... Misschien zit z'n buikje wel te vol om lekker te kunnen slapen?
    Kan natuurlijk toeval zijn geweest, maar ben erg blij dat de nachten over het algemeen veel beter gaan

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook gehad een hele tijd. (Doorkomende tandjes en sprongetje) wou perse bij ons in bed, maar dan slaap ik helemaal niet en na 2 weken aanmodderen hebben we hem 2 keer laten krijsen in zijn eigen bed. Na een uur sliep hij dan. Wel elke 5 min even bij hem kijken.
    Vond het afschuwelijk om hem zo te zien maar het was echt nodig. Hij slaapt nu veel beter. Wordt zo af te wakker zoekend naar zijn speen, geen gekrijs meer.

8. mommy2016

mommy2016 Lid

18 mrt 2016
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan is mijne inie minie 8 kilo haha

Hij eet geen brood en maar half pot groente

Deel Deze Pagina