Alcohol drinken tijdens eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kaila, Apr 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaila

Kaila Fanatiek lid

Mar 7, 2014
    1,593
    215
    63
    Volgens mij maken we dit bijna allemaal wel eens mee: een feestje met veel gezelligheid, hapjes en drankjes, wat tot in de late uurtjes door gaat....

Nou heb ik dit weekend zo'n feestje, maar dat weekend misschien (hopelijk!) ook m'n eisprong. Bijna niemand weet dat ik überhaupt gestopt ben met de pil, en dat wil ik graag zo houden.

Wat doen jullie met dit soort feestjes? Gewoon een drankje meedrinken om geen argwaan te trekken? Of toch maar aan de sapjes voor de zekerheid?

2. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

Sep 2, 2011
    1,012
    1
    38
    Hilversum
    Waarom zou je aan de sapjes .... ?
    De alcohol heeft geen invloed op je eisprong en nog zeker niet op een mogelijk zwangerschap!
    Gewoon lekker genieten meid! :)

3. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Kan idd geen kwaad hoor. ;)

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Mijn ervaring is dat alcohol wel degelijk invloed heeft op de eisprong. De kwaliteit van het eitje wordt er ook door verslechterd, naar wat ik heb gelezen. Ik zou dus aan de sapjes gaan!

5. Syl72

Syl72 Bekend lid

Mar 14, 2008
    817
    176
    43
    Ik ben juist 2 x zwanger geraakt een paar dagen nadat ik een vreselijke kater had gehad. Veel gedronken en vlak daarna mijn eisprong gehad. Maar volgens de boeken is alcohol niet zo goed als je zwanger wilt worden. In mijn geval dus andersom! En ik heb 2 gezonde kinderen gekregen.

6. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Een glaasje kan echt niet zo een kwaad dat je daardoor eens lechte eisprong zal hebben. Je moet je natuurlijk niet ladderzat gaan drinken of alle dagen alcohol gaan consumeren.

7. jes12

jes12 Bekend lid

Jan 2, 2014
    888
    91
    28
    ik ben ongepland zwanger geraakt terwijl ik ieder weekend een stevige drinker was.
    achteraf gezien zelfs tijdens de innesteling veel gedronken!
    ik wil natuurlijk niet zeggen dat het goed is ofzo maar hhetkan alle kanten op..

8. Alou

Alou Bekend lid

Nov 14, 2013
    635
    0
    0
    Zorgen dat je de BOB bent? Althans dat doe ik vaak :D
    En anders een paar glaasjes kan geen kwaad.

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Alcohol kán weldegelijk de eisprong en bevruchting moeilijker maken.

Share This Page