Volgens mij maken we dit bijna allemaal wel eens mee: een feestje met veel gezelligheid, hapjes en drankjes, wat tot in de late uurtjes door gaat.... Nou heb ik dit weekend zo'n feestje, maar dat weekend misschien (hopelijk!) ook m'n eisprong. Bijna niemand weet dat ik überhaupt gestopt ben met de pil, en dat wil ik graag zo houden. Wat doen jullie met dit soort feestjes? Gewoon een drankje meedrinken om geen argwaan te trekken? Of toch maar aan de sapjes voor de zekerheid?
Waarom zou je aan de sapjes .... ? De alcohol heeft geen invloed op je eisprong en nog zeker niet op een mogelijk zwangerschap! Gewoon lekker genieten meid!
Mijn ervaring is dat alcohol wel degelijk invloed heeft op de eisprong. De kwaliteit van het eitje wordt er ook door verslechterd, naar wat ik heb gelezen. Ik zou dus aan de sapjes gaan!
Ik ben juist 2 x zwanger geraakt een paar dagen nadat ik een vreselijke kater had gehad. Veel gedronken en vlak daarna mijn eisprong gehad. Maar volgens de boeken is alcohol niet zo goed als je zwanger wilt worden. In mijn geval dus andersom! En ik heb 2 gezonde kinderen gekregen.
Een glaasje kan echt niet zo een kwaad dat je daardoor eens lechte eisprong zal hebben. Je moet je natuurlijk niet ladderzat gaan drinken of alle dagen alcohol gaan consumeren.
ik ben ongepland zwanger geraakt terwijl ik ieder weekend een stevige drinker was. achteraf gezien zelfs tijdens de innesteling veel gedronken! ik wil natuurlijk niet zeggen dat het goed is ofzo maar hhetkan alle kanten op..