B12 te kort

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jster, 19 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,

3 jaar geleden ben ik geopereerd aan een maagverkleining, al snel kwamen ze er achter dat mijn lichaam geen vitamine b12 meer goed opnam in mijn lichaam vanuit voedsel, ik heb toen injecties gekregen. Deze moest ik om de 6 à 8 weken prikken.
    Ik voelde me eigenlijk altijd super goed na de injecties en kon er weer tegen aan. Naar een tijdje veranderde dat, als ik de injectie gekregen had dan had ik een week lang slapeloze nachten, ik was zo fit dat ik niet moe te krijgen was.
    In september 2015 raakte ik zwanger, (augustus 2015 laatste injectie gehad). eind oktober 2015, ik werd mega ziek: hartkloppingen, duizelig en nog heel veel andere klachten. Ik ben in die Week bij mijn HA geweest, in het ziekenhuis geweest bij de gyn, huisartsenpost geweest. Ik wist dat er iets niet goed was,
    Elke x kreeg ik te horen mevrouw u bent met zwanger en u lichaam verranderd. Bij de gyn is er nog een echo gemaakt en daar zagen ze nog een hartje kloppen.
    Na het weekend voelde ik me eigenlijk weer de oude, en er was niks meer aan de hand.

2 november 2015 moest ik voor de 9 weken echo naar het Zk, hier kregen wij te horen dat het een MA was geworden en dat er geen hartslag meer was. Uiteindelijk ben ik gecurreteerd.

Begin april 2016, na de HA geweest en toch maar weer de b12 gehaald voelde me weer zo moe ect.
    Begin mei 2016 jahoor een positieve zw test. Helaas naar 8 dagen begon ik te bloeden en werd dit ook een miskraam.

In de tussen tijd door blijven gaan voor een wondertje, maar elke maand niets!! Elke maand had ik klachten van misselijk moe ect.

Deze maand heb ik een afspraak gemaakt in het Zk om te laten onderzoeken of er wat mis is. Deze afspraak zou aankomende donderdag plaats vinden.

Nu moest ik vorige week op controle voor mijn maagverkleining, na een gebruikelijk bloed onderzoek bleek mijn b12 weer laag te zijn. De arts vroeg mij of ik hem nog wel gebruikte. Ik vertelde hem dat ik het eigenlijk niet tot weinig meer deed. STOM!!! En ik kreeg op mijn kop van de arts.
    (Ik ben in België geopereerd) hij vertelde mij dat als ik eenmaal begonnen was met de spuiten dit nooit meer zou mogen minderen of mee mocht stoppen.
    Hierbij kwamen ook alle klachten die ik had.

Ik ben op Google gaan lezen en ik schrok me rot wat een b12 te kort allemaal kon veroorzaken.
    Ik heb de ha gebeld en gevraagd naar de data's wanneer ik de spuiten heb gehad, dit was dus precies elke x een maand voor dat ik zwanger raakte, nu schrok ik nog meer omdat het kwartje voor mij eigenlijk gevallen was.

Mijn huisarts kon de link van onvruchtbaarheid en b12 niet linken!!! Vond het heel appart want als je op de website van de stichting leest dan staat het er duidelijk vermeld. De week in okt 2015 dat ik zo ziek ben geweest zie ik als een extreem b12 te kort die ik met mijn kindje moest delen.

Niemand heb mij erop gewezen dat dit zeer belangrijk was en zelfs als je zwanger bent extra moet bij spuiten.
    Ik ben zelf natuurljk geen dokter maar naar veel gelezen te hebben en ervaringen van andere mensen op het internet vallen de puzzel stukjes voor mij wel in elkaar.

Nu had ik gisteren en eergisteren een posi ovu test. En hebben we ook geklust. Nu heb ik donderdag een afspraak in het Zk, ik zit er aan te denken om deze naar half okt te verplaatsen, als aftezeggen als ik zwanger zou zijn.

Zijn er hier ook dames of in de omgeving van jullie die bekend zijn met dit probleem.
    En die naar injecties snel zwanger waren en waarbij de zwangerschap ook goed ging.
    Alle ervaringen zijn welkom

Liefs jster

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik zou sowieso zelf een zeer goede b12 gaan slikken. Bijv van orthica of solgar. Om je b12 constanter te houden. ( te veel plas je weer uit) Daarnaast idd in t zkh overleggen ivm de spuiten.
    B12 kan wel degelijk invloed hebben op de gezondheid vd zwangerschap. Misschien is een natuurarts iets voor je? Zij meten je algehele vitamine huishouding en werken met supplementen die naast elkaar passen. Dit staat los van de reguliere geneeskunde.
    Hormonen kunnen ook echt vor ernstige vermoeidheid zorgen. Laat je niet afschepen hierdoor want even bloed prikken en je weet dit zeker.

3. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn arts in België heeft me een brief mee gegeven dat ik nu 5 weken 2x per week en daarna om de week een injectie moet, dus mijn waardes zitten nu wel goed. Daar maak ik me op het moment niet zo druk om. Het verbaasd me wel dat mijn ha er zo laks over doet..
    Ik vind persoonlijk mijn artsen in België ook veel kundiger dan hier gemiddeld in nl.

Bedankt voor je advies.

Ervaringen met snel zwanger naar de injecties zijn welkom

4. Faithx

Faithx Actief lid

27 jul 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftit zeg! Heb er geen ervaring mee, maar hopelijk kunnen andere je hier verder mee helpen! Succes!

5. Fayxx

Fayxx Nieuw lid

19 sep 2016
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Bij mij is ook een aantal jaar geleden vitamine b12 tekort geconstateerd
    In het begin kreeg ik 5 weken lang 2 prikken per week. Daarna is mijn bloed geprikt om de waardes weer te checken en die waren toen goed.
    Sindsdien moet ik om de 2 maanden een injectie halen bij de assistente.
    Pas sinds een paar maanden probeer ik zwanger te worden dus welke invloed het daarop heeft bij een tekort weet ik niet. Ik had me ook ingelezen en schrok ook erg over onvruchtbaarheid maar mijn dokter zei dat dat niet het geval is, zo lang je maar de prikken blijft halen.

Ik zou dus zsm een afspraak maken bij je dokter voor meerdere prikken zodat je waardes weer omhoog gaan

6. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb ook b12 opname verstoring, helaas bij mij geen succes ondanks dat ik netjes altijd m'n spuitjes haal.

7. Fayxx

Fayxx Nieuw lid

19 sep 2016
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oh wat vervelend :( meerdere injecties per maand ook niet?

8. jster

jster Actief lid

23 nov 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg nu 5 weken 2 maal per week daarna 1x per 14 dagen. Dus we gaan het zien of ik nu snel zwanger zal zijn.
    Ben heel benieuwd en val van me stok als het deze maand raak is. Dan weet ik het helemaal zeker. Laten we hopen

Deel Deze Pagina