Ik ben afgelopen donderdag naar de ha gegaan, omdat mijn cyclus van slag is sinds ik gecuretteerd ben. Ik maakte me een beetje zorgen omdat naar mijn eerste mk (die wel van zelf is gekomen) mijn cyclus meteen weer op orde was. De ha deed er een beetje luchtig over, dat het kon zijn dat mijn hormoonhuishouding van slag was door de mk. En dat ik dan over 3/4maanden terug moest komen als het nog steeds van slag was. Toen ik dus een beetje door bleef zeuren, mocht ik bloed laten prikken. Gisteren de uitslag van gehad en nu blijkt mijn prolactine te hoog te zijn en dat moet omlaag. Nu heb ik een afspraak staan voor de 25ste met de gyn die mij ook gecuretteerd heeft. Nu eigelijk mijn vraag; Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? En hoe is het bij jullie opgelost? (weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen)
Zelf heb ik geen ervaring met hoge prolactine. Een vriendin van mijn had wel een torenhoge prolactine (ca. een jaar na de geboorte van haar 3e kind was dat). Ze bleek een trage schildklier te hebben (dat heb ik zelf ook). Vraag dus of ook de schildklierwaarden (TSH, FT4) worden bepaald. Vraag de getallen die eruit komen. En die kun je evt. hier posten of aan mij PB'en. Gynaecologen zien namelijk niet zo snel schildklierproblemen. Maar ook bij een tikje afwijkende waarden kun je al vruchtbaarheidsproblemen en miskramen krijgen. Erg belangrijk dus die schildklier!
Ik dacht dat de ha zei dat ze op mijn schildklier ging testen. Heb op verschillende dingen moeten testen. Ik zal het de 25ste aan de gyn vragen. Heb nu geen cijfers doorgekregen alleen dat mijn prolactine aan de hoge kant was. Maar dank je voor je bericht. Ik ga het meteen navragen.
Hoi, een te hoog prolactine gehalte kan meerdere redenen hebben: een prolactinoom, hyperprolactinemie (evt in combinatie met trage schildklier), bepaalde medicijnen en ook stress. Vandaar dat je vaak meer dan 1 keer geprikt wordt. Ook vroeg in de ochtend ligt je prolactine gehalte hoger. Ik moest bij de gyn dus eerst weer bloedprikken en daaruit bleek dat mn prolactinegehalte nog steeds te hoog was. Ik heb toen een mri gekregen om te kijken of ik een prolactinoom (is een goedaardig tumortje in de hypofyse, niks ernstigs) en ik kreeg medicijnen om het prolactinegehalte te verlagen. Er werd niks aangetroffen, diagnose hyperprolactinemie, en 5 weken nadat ik begon met de medicijnen werd ik weer ongesteld. Daarna weer eens, dus cyclus was op gang, en de keer daarna bleek ik zwanger. Inmiddels is mn kleine meid 7.5 maand en heb ik nog steeds niet gemenstrueerd. Binnen kort maar naar de ha, wil het verder onderzocht hebben. En wil mn schildklierwaardes ook onderzocht hebben. Verder praten we hier met enkele meiden al in een ander topic http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden-clubs/368067-wie-prolactine-waarde-hoog-11.html. Het is er niet heel druk, maar het is 1 van de weinige topics die over dit onderwerp gaat.
Dank je, ik ga nu even dat topic lezen. Had het nog niet gezien Gelukkig word ik wel ongesteld alleen duurt het zo lang en mijn ei moeilijk te vinden als je temp alle kanten op schiet 25jan naar de gyn ben heel benieuwd wat hij allemaal te zeggen heeft.