Hallo dames, Als ervaringsdeskunidgen voor jullie een vraag: weet een van jullie meer over negatieve gevolgen van vocht in je eileiders? Even ter introductie: tijdens mijn HSG is geconstateerd dat mijn rechter eileider niet helemaal goed doorgankelijk is. Hiervoor wordt een kijkoperatie gepland. Voorafgaand word er echter met een echo gekeken of er midden in mijn cyclus vocht in deze eileider zit. De gyn vertelde dat het soms voorkomt dat er een soort vloeistof in de eileider blijft staan. Als dit in het midden van je cyclus gebeurt kan dit een negatief effect hebben op een eventueel bevrucht eitje uit de goede linker eileider. De vloeistof kan 'weglopen' naar de baarmoeder en het eitje meespoelen en ook is de vloeistof 'vijandig' voor het eitje. Mijn vraag: heeft iemand hier ooit van gehoord? Als dit bij mij zo is, heeft de gyn geadviseerd om de rechter eileider er helemaal uit te halen! Dat vind ik nogal drastisch. Ik kan er op internet nog niets over vinden, dus wilde graag weten of een van jullie dit verhaal herkend. Thanks.
Toch nog even wat beter gegoogeld: http://www.stilverlangen.com/aandoening ... alpinx.php Volgens deze site kan openmaken van de eileider ook tegen dit vocht helpen. Ga dat toch nog maar even met de gyn bespreken. Want om nu meteen tot verwijdering over te gaan vind ik wel erg ver gaan.