Hoi hoi, ik vroeg me al een tijdje iets af over IVF. Als er geen TP plaatsvind betekent dat nog steeds dat je dit geldt als een poging? Daarmee bedoel ik: je krijgt drie pogingen vergoed van het ziekenfonds. Stel de eerste mislukt omdat er geen TP kan plaatsvinden, hou je dan nog maar 2 pogingen over? Of telt die poging niet mee?
Daar is volgens mij nog altijd wat onduidelijkheid over...het ligt er een beetje aan wat je zh declareert en hoe je ziekenfonds telt. Ik heb net mijn man even gevraagd en we moesten beide diep nadenken....we denken dat het bij ons zo zat: In eigen cyclus geldt een poging vanaf het spuiten (twijfel) en bij standaard vanaf de punctie. Als je een punctie hebt gehad dan telt die poging..of je nou een tp hebt of niet. Gemeen he!
Inderdaad gemeen, ik denk dat we dit wel even goed gaan bespreken met het ziekenhuis. Mijn man heeft vaak een te lage zaadlozing en het zou zomaar kunnen dat een poging daardoor niet door kan gaan. En aangezien het iets is wat vaak voorkomt bij hem zijn 3 pogingen erg weinig.
Ik had bij mijn 1e IVF geen TP omdat er geen bevruchting was, maar die telde helaas wel als poging Wat ik van mijn arts begreep, is dat zodra de punctie heeft plaatsgevonden, dan telt de poging, wel of geen TP. Niet echt eerlijk he....
En als de derde ook niet gelukt is? Dan moet je het zelf betalen als je verder wilt doorgaan? Pfff... Nah ja we zien wel. Thanks dames.
Bij menzis in de nieuwe voorwaarden (vanmiddag zitten lezen) als er geen tp heeft plaats gevonden is er geen sprake van een volledige poging.
Smoeltje, Mijn man heeft heeeel weinig zaad en maar 1 bal. Wij stonden erop dat er zaad ingevroren zou worden. Als er op het moment supreme iets zou zijn of er zou iets met die laatste bal gebeuren... Dat hebben ze dus toegestaan en nu staan er een paar rietjes van meneer Elmo in de vriezer! Misschien is het een idee om dit te opperen bij je arts. Ingevroren zaad is kwalitatief minder...maar beter dan niks....
Oh, en ja...na de derde moet je alles zelf betalen tenzij: Je bijv. bij Unive verzekerd bent. Zij verzekeren 5 pogingen bij een uitgebreid pakket.
Hey Elmo, dat is een goede tip. Die zullen we zeker meenemen in ons gesprek met het ziekenhuis. Wij zitten overigens bij Agis en die vergoeden dus maximaal 3 pogingen.