Toen ik net 2 dagen overtijd was had ik een bloedonderzoek gehad. De assistent belt me en zegt : uw hcg is 5.81. Ik gaf aan dat dat nooit kan kloppen want heb een knaller van een test. Toen zei ze sorry ik bedoel 581. Nu zijn we een tijd verder (5weken En 2 dagen) en vandaag had ik weer een bloedonderzoek. (Had al een echo gehad in de ochtend ivm krampen en eerdere mk. Dat zag er perfect uit) Toen ik werd gebeld door de huisarts assistent zegt ze uw hcg is 85.41. Ik zeg huh. Zegt ze ow ik bedoel 8541. Ik behrijp niet waarom 2 verschillende assistenten (de 1 gynaecoloog assistent en de anders huisarts assistent) dezelfde fout maken?
Mss staat het bij hun wel gerapporteerd met een punt ertussen..en lezen ze het beide letterlijk voor (gebeurt meestal met lab onderzoeken en denk niet dat ze met regelmaat een hcg uitslag opnoemen zeker niet de ass van de huisarts en mss doet normaal gesproken de gyn wel zulke uitspraken.. anders volgende keer is vragen..
Er staat altijd een bepaalde waarde op een formulier. Daarachter staat dan nog een getalletje om de hoeveelheid of eenheid aan te geven. Bijvoorbeeld x 10⁶ (miljoen). Artsen en assistenten weten onderling wel welke hoeveelheid of eenheid achter een bepaalde waarde hoort. Ze zullen dus uit gewoonte alleen de eerste waarde hebben genoemd, vergetende dat jij de exacte waarde wilt weten. Het is dus geen fout van hun kant, ze hadden het iets beter moeten communiceren naar jou toe.
Omdat huisartsen ook zelden te maken krijgen met hcg.. Hier hadden ze niet eerder hcg metingen ( om de 2-3 dagen ) gehad dus ze wisten er niet veel van