Echo 1 week minder???

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by hafida80, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden,

Ik voel elke maand mijn eisprong. Op 12 januari was dit dan ook het geval. Op 27 januari testte ik positief, enorm blij en trots dat het gelukt is na 3 jaar. Ik kreeg 2 weken erna een beetje rozig slijm en wat bloedspottingen, ik was erg geschrokken en heb toen het ziekenhuis gebeld. Eigenlijk heb ik 27 februari mijn eerste echo (8 weken en 4 dagen) maar kon niet wachten ook ivm bloed/rozig slijm. Gisteren kon ik terecht en de gyn zei; weet je zeker dat je 6 weken bent en 4 dagen? ik zei ja want 12 januari had ik mijn ei gevoeld. De gyn keek verbaasd en zei dat ze een vruchtzakje meet van 5 1/2 week oftewel een week minder dan ik dacht. Ik schrok en voelde de grond onder mijn voeten wegzakken. Wat moet ik nou hiermee? Mocht over een week terug komen maar moest van het ergste uitgaan, stond binnen 5 min buiten met heel vragen. Hoe kan dat nou ik weet zeker dat mijn ei die 12de was.

Hebben meer meiden dit meegemaakt en is het toch goed afgelopen of niet.

Alvast bedankt.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Misschien een late innesteling? Succes en sterkte met wachten. Hoop dat het allemaal gied zit.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Het kan een late innesteling geweest zijn? Ik heb het vaker gehoord dat mensen een week terug worden gezet en in veel gevallen is dat goed afgelopen. Dus wat dat betreft kan het echt twee kanten op. Ik duim in elk geval voor het beste voor je en veel sterkte!

4. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Zelfde verhaal. Ook bloedverlies gehad. Vroege echo en Geen hartje kleine vruchtzak... maar ben nooit over tijd met mijn regels... 10 dagen later terug, goede echo en meer dan een week terug gezet. Wsl late innesteling aangezien ik ondertussen 12 weken ben en weer een goede echo had op 10 weken. Moed niet opgeven! Mijn gyn heeft nooit gezegd dat ik van het ergste moest uitgaan. Gewoon dat dat een normaal beeld was voor 2 weken overtijd. Ik zei ik ben meer dan 3 weken overtijd en hij zei direct dat dat wsl late innesteling was. Heb me toen niet heel veel zorgen gemaakt.wel een beetje natuurlijk. Raar dat die van jou je al de moed ontneemt. Sterkte!

5. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Je kan nooit 100 procent zeker zijn van je eisprong tenzij je op de voet gevolgd wordt dmv echo's. Eipijn en eisprong kunnen namelijk hetzeflde aanvoelen. Ik had altijd een week voor mijn ei steken en pijn. Toch sprong mijn eitje pas een week later. Misschien kan het ook dat geweest zijn. Of inderdaad een late innesteling...

6. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Op deze termijn is het heel moeilijk het vruchtje te meten en kan een mm een groot verschil geven. Ik had ook bloedverlies en kreeg met 6+4 een echo en toen kwam de meting ook overeen met minder dan 6 wkn (er was wel een hartslag) Ik had met 7 wkn nog een afspraak staan en toen was onze beeb 4 mm groter en klopte de zwangerschapsduur precies. Dus een paar dagen kunnen een groot verschil maken.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik had het ook. Ben ook een week terug gezet. Kheb nu toch echt een dochter. :)
    Komt vast goed!

8. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Late innesteling of de pijn die je voelde was voorpijn; sommige vrouwen voelen pijn voor hun eisprong. De sprong zelf is dan 1 tot enkele dagen later.

9. mamavanyasmin

mamavanyasmin Actief lid

Dec 11, 2011
    403
    1
    16
    Zuid Holland
    kan idd best zijn dat jouw kleintje een diapauze neemt, maar wat ook vaak genoeg gebeurt is dat een vk of gyn het niet goed kunnen meten. Het beeld wordt hartstikke uitvergroot en als je dan een mm te weinig meet zit je alweer een paar dagen of een week achter de feiten aan te lopen.
    Ik hoop voor je dat je volgende echo uitsluitsel geeft, sterkte!

10. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden,

Het geeft mij een in ieder geval hoop jullie verhalen.

Eerlijk gezegd ben ik ook een beetje bang omdat ik elk dag wel een klein beetje bloedverlies heb, echt minimaal het zijn meer spottingen. Gelukkig geen krampen. Ik hoop echt dat een goede echo wordt. En wat duurt dat weekje lang zeg.

11. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had vannacht bloedingen en heb toch de huisartsenpost gebeld. Ik kon meteen terecht. De gyn in het ziekenhuis zag dat het vruchtzakje gegroeid was maar geen hartje. ik moest vrijdag terugkomen. ik ben van 7 weken na 6wkn 1 dag gezet. Denken jullie dat er nog hoop is?

12. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Zeker wel... zeker als je maar 6 weken bent ipv 7. Wat dus best mogelijk is. Zie mijn verhaal hier boven.nDuim vr je!

13. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe ver was jij dan?

De gyn die ik had zei het kan 2 kanten op maar met 6 weken moet je wel iets van een hartje zien knipperen. Hoop echt dat goed is vrijdag.

Je leest inderdaad dat het hartje klopt vanaf 6 weken.
    pffffff!!!

14. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou al 6+3 geweest zijn maar gyn zei al wsl maar 5+... 10 dsgen later had ik echo en wel hartje. Werd toen op 6+4 gezet en dus bleek achteraf dat ik 5+2 was die eerste keer. Kans is er dat je nog2 dagen minder bent ofzo op dit termijn moeilijk te meten. Mss word je nog verzet als ze hartje zien volgende echo.

15. e1ke

e1ke Fanatiek lid

Sep 4, 2012
    1,042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Probeer ook niet te veel te lezen... makkelijk gezegd maar bij mij hielp dat wel om mr iets minder zorgen te maken. Succes

16. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt gelijk.

tnx en ik laat het wel weten. Die week gaat wel lang duren denk ik!

17. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoewel ik je zorgen volledig begrijp, probeer je niet teveel zorgen te maken.
    Ik was zelf van 8 weken terug gezet naar 6 weken en 2 dagen. Bijna 2 weken zelfs. Ik had ook het idee dat het echt niet goed zou zitten..Maar zie banner ;)

18. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    #18 hafida80, Feb 16, 2014
    Last edited: Feb 16, 2014
    Had jij ook last bloedverlies? en zag je hartje wel kloppen ondanks dat je terug gezet was? Natuurlijk is niet iedereen hetzelfde maar je hoort vaak dat het hartje wel bij 6 weken moet gaan kloppen.

De gyn zei als we vrijdag het hartje niet kunnen vinden dan vrees ik voor het ergste. want gecorrigeerd ben ik nu 6+1 dacht vandaag 7 te zijn omdat ik mijn ei voelde.

Het vruchtzakje was wel gegroeid maar nog geen hartje!

Ik hoop het want zoals je kunt zien heb ik heel wat narigheid meegemaakt.

19. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Jeetje, heftig meid, wat je inderdaad al hebt meegemaakt :(

Ik had inderdaad wel al een kloppend hartje en geen bloedverlies. Maar de gyn. zei toen nog...het is goed dat je niet vorige week al bent geweest, want dan was er niks te zien geweest. Dus dit zou bij jou het geval kunnen zijn. En bloedverlies hóeft niet iets ergs te betekenen..had je last van krampen? En is het inmiddels wel gestopt?

20. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren had ik hele lichte krampjes maar niet dat ik crepeerde van de pijn ofzo. Inmiddels is het wel gestopt, alleen iets rozig slijm bij het afvegen. Vraag me af of het niet hoort door te zetten als het een miskraam is. Vooral als het gaat om een prille zwschap.

Share This Page