Beste Forumleden, Ik heb een mooie, lieve dochter die nu 5 maanden is. Mijn dochter is geboren met 32 weken en 3 dagen. Zij heeft tot 36 weken in het ziekenhuis gelegen. Ook heeft zij een paar dagen in het WKZ gelegen i.v.m haar longen. Over het algemeen doet ze het goed. Al heeft ze deze week weer in het ziekenhuis gelegen i.v.m een heftige verkoudheid die al 4 weken aan hield. Mijn dochter word maandelijks ingeent tegen het rs virus, en dit had ze dan gelukkig niet. Wel is het al de 2e keer naar haar geboorte dat ze in het ziekenhuis heeft moeten liggen. Haar weerstand is nog heel laag. Mede daardoor ben ik enorm bang voor de mexicaanse griep. Ik durf de deur niet meer met haar uit, en heb besloten haar binnen te houden ! Mijn angst is groot, vooral door al de verhalen over de mexicaanse griep. En de grootste risicogroep zijn de jongeren en zuigelingen. Het is nog steeds niet bekend of de jongeren en zuigelingen worden ingeent. Geven jullie je kind een vaccinatie indien mogelijk ? Zijn er meer ouders net zo bezorgd als mij ? Liefs, Ilona
Hallo, Tuurlijk ben je bang dat je kindje de mexicaanse griep krijgt. ons zoontje is met 32+ 3 geboren inmiddels is hij bijna 3 maar ook wij zijn bang.( denk net als veel andere ) Wij houden hem niet thuis maar vermijden drukke dingen wel zo veel mogelijk. Vanochtend was er op het nieuws dat ze nog moeten kijken wat verstandig is met het vaccin omdat er toch ook bijwerkingen zijn en daar nog niet veel over bekend is. Worden kindjes zieker van de griep zelf of van het vaccin..? Ik weet het nog niet of ik mijn zoontje laat inenten het is zo dubbel. Wat als je hem niet laat enten? en wat als je hem wel laat enten zou het dan erger uitpakken? het is moeilijk.. Het nieuw in de gaten houden en je kindje.. zodra er ook maar iets is aan de bel trekken.. Wij wassen onze handen heel veel en gebruiken desinfecterende gel overal..bijv na het boodschappen doen,tanken en noem maar op.. maar ik denk niet dat je het echt kan ontlopen..
hoi, hier ook een moeder die zich er zorgen over kan maken. Ik heb een zoontje van 7 weken en ben ook superbang dat hij de mexicaanse griep oploopt. Ik weet wel dat je het niet helemaal kunt ontlopen. Want ik ga mijn zoon niet een paar maanden binnen houden. Dan kun je hem net zogoed opsluiten en dat heeft totaal geen zin en ook niet goed voor zijn weerstand denk ik. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat onze kleine in januari niet naar het kinderdagverblijf gaat maar naar mijn ouders. Deze zijn allebei gepensioneerd dus komen niet met super veel mensen in contact. Tuurlijk vermijdt ik wel drukke plaatsen. Maar wil nog wel gewoon de straat op met mijn kleine en boodschappen kunnen doen hoor. Maar de angst zit er zeker wel. Wij wonen dicht bij boxmeer en daar is gister een kleintje van 3 overleden aan de mexicaanse griep. Je moet er niet aan denken zeg..................... Moet ook zeggen dat die hype van de mexicaanse griep er ook erg was toen ik in mijn laatste trimester van mijn zwangerschap zat. En dit toch echt wel een beetje een donkere sluier over het geheel bracht. Dus ik baal ontzettend dat we ons hier zorgen om moeten maken... meiden succes en snap het helemaal. groetjes rensje
oja en of ik mijn kleine ga inenten weet ik ook niet hoor. Hij krijgt al zoveel spuiten de komende tijd. Geloof nooit dat dat goed is dat hij zo vol gestampt wordt met medicijnen. vind het ook erg moeilijk. Zou zelf graag gaan halen en mijn man ook, dan loopt hij via ons het minste risico...
Bedankt voor jullie reactie´s. Het is inderdaad erg dubbel. Maar mijn man en ik hebben allebei astma, dus het is niet uitgesloten dat onze dochter dit ook heeft. Ze heeft ook heel veel last van problemen aan haar luchtwegen. Ik ga ook niet meer met haar naar drukke plekken. en ook hier staat desinfecterend middel standaard op de dressoir. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo bang voor is ! En ben ook blij dat ik mijn zorgen hier kan bespreken. Bedankt ! Groetjes, Ilona
Ook hier wel wat angst voor de mex. griep, maar we houden hem niet binnen. Hij gaat ook gewoon naar de peuterspeelzaal. Hij heeft na de geboorte een tijd aan de beademing gelegen en hij heeft rs gehad, met beademing tot gevolg, zodoende heeft hij beschadigde longen. Wij laten dus wel enten, al vind ik dat ook doodeng. Maar ik moet er niet aan denken dat hij ziek wordt, of erger, omdat wij niet hebben laten enten.
Ik hoop natuurlijk dat niemand van ons met de mexicaanse griep te maken krijgt binnen mijn familie en vriendenkring en natuurlijk al helemaal mijn eigen zoontje niet. Maar zo hoop ik dat ook met allerlei andere ziektes. Onze zoon is elf weken te vroeg geboren, maar inmiddels is hij al een aantal keer verkouden en ziek geweest. Ik heb een keer gebeld met de huisarts toen hij koorts had en verkouden was. Als hij voldoende bleef eten en drinken (en plassen!)en niet suf werd, dan zou er niets aan de hand zijn. ik ben van mening dat het allemaal een flinke hype is (er gaan dagelijks veel babietjes en kinderen dood aan allerlei ziektes) en ik denk erover om ons zoontje niet te gaan vaccineren. Met als reden dat ik het vaccin eng vindt. Het bestaat nog niet zo lang, en men weet niet wat er allemaal op lange termijn mee gebeurd. Denk maar aan de softenon kindertjes, of de DES-dochters. Dit is dan wel geen resultaat van een vaccin maar een medicijn, waarvan men het resultaat op lange termijn nog niet wist maar wel op de markt is gekomen. Eigenlijk ben ik wel bewust bezig met de Mexicaanse griep, dat wil zeggen dat ik op mijn werk uitleg geef over hoe mensen om moeten gaan met persoonlijke hygiëne betreft griep en Mexicaanse griep. Maar bang ben ik er niet voor. We moeten onze kinderen goed in de gaten houden of ze sympomen hebben van deze ziekte, en als we het niet vertrouwen niet schromen om de dokter te bellen. Wij gaan met hem de stad in, naar een restaurant, naar de kinderopvang, hij zal toch weerstand moeten opbouwen en het isoleren van je kind voor de buitenwereld tja.. of dat nou een goede optie is.. Zou het goed zijn voor je kind ? en voor jezelf? Die van ons heeft 8 weken en 1 dag van zijn leven `geïsoleerd` geleefd, en daarna hebben we nog wel anderhalve maand gewacht met naar de stad toegaan, Zo vind ik het mooi genoeg geweest! Leef en geniet!
Hoi Ik ben moeder van een dochter van bijna 11 maanden. Ze is geboren met 28,6 weken en heeft dus een heftige start gehad! Met de mexicaanse griep ben je wel extra voorzichtig, maar nu heb ik het zelf!!! Heb ook astma en de kans dat onze kleine meid het heeft is dus ook aanwezig! Gelijk contact gehad met de kinderarts en het advies gekregen om mondkapjes te dragen bij de verzorging, veel handen te wassen en desinfecteren. Helaas voorkom je het echt niet. Sinds 1 dag is ze dus ook ziek!! Mijn advies is: Blijf veel in contact met de kinderarts, houd de temperatuur in de gaten en bel boven de 39 graden, zorg dat ze blijven drinken, bij benauwdheid gelijk bellen!! Twijfel niet, maar bel het ziekenhuis bij vragen en zorgen!!! Voorkomen kun je het echt niet ... helaas.
heey lhoef, jeetje heftig zeg, moet zeggen dat ik vorige week ook de griep heb gehad (weet alleen niet de mexicaanse). De arts controleerde er ook niet op. Moest proberen de zorg van de kleine even uit handen te geven (was het advies) Dus mijn moeder heeft hier 1 week gebivakeerd. En inderdaad heb continue een mondkapje gedragen bij de verzorging. Want soms kon het niet anders. Echt super ziek ben ik niet geweest had alleen last van mijn keel en had hoge koorts pieken van 39 graden. En verder niet misselijk of niks dus alleen koude rillingen en flinke koorts. Dus tja wie zegt niet dat ik het niet gehad heb. Mijn kleine is daarna ook flink verkouden geworden en ben ook een keer naar de huisarts geweest met hem (omdat ik zelf ziek was), en zolang hij goed at en plaste en poepte en niet duf werd moesten we het aankijken. Ik moet zeggen dat ik de vacinatie ook eng vind, kleine krijgt morgen zijn eerste prikjes en dan nog zoveel dat ik het wel genoeg vind. Maar word de griep echt extreem dan zal ik het waarschijnlijk wel doen... maar liever niet. Meid succes en beterschap..... groetjes rensje
Tess word ivm haar slechte longetjes en lage weerstand gevaccineerd voor zowel de gewone als de mexicaanse griep.
Hoi Dames, Hier ook een mama die ontzettend bang is voor de mexicaanse griep. Mijn zoontje heeft 4 weken terug een buikgriepje te pakken gehad en na 4 daagjes opgeknapt gelukkig. Twee weken terug had hij de griep te pakken en sinds een week ging het weer stukken beter, maar sinds 3 dagen heeft hij 37,8 terwijl wij hem absoluut niet warm kleden. Hij hoest ook best veel vind ik! Ik was vrijdag met hem naar de huisarts en die zei dat koorts alleen boven de 38 graden is en dat ik het dan 3 dagen moest aanhouden en op de volgende signalen moest letten; - Benauwdheid - Snelle ademhaling - Dufheid en weinig reactievermogen - Veel hoesten Omdat ik zo ongerust was heeft hij ons zoontje nog even nagekeken en was er geen sprake van de mexicaanse griep maar denkt hij dat hij zo een virussje te pakken heeft. Ik maak me zo ongerust bij elk huiltje of krijsje sta ik naast hem om te kijken of hij niks mankeerd. Je hoort zoveel negatieve verhalen over de mexicaanse griep dat ik echt meteen denk dat als een kind de mexicaanse griep heeft, hij meteen hieraan komt te overlijden. Het liefst sluit ik hem ook op en wil ik nergens met hem naar toe maar ik denk niet dat ik dit kan maken. Ik probeer zoveel mogelijk mijn handen te wassen bij elke handeling die ik doe, alleen mijn man wil dit wel eens vergeten. Ook op mijn werk was ik de hele dag door mijn handen en blijf ik ver uit de buurt van collega's die een griepje hebben. Pff, we zijn denk ik allemaal zeer opgelucht als dit achter de rug is! En of ik mijn zoontje laat inenten als dit mogelijk word? Dit lijkt me erg moeilijk omdat de bijwerkingen (zowel op korte als lange termijn) niet erg bekend zijn weet ik niet zo goed of we hier dan wel goed aan doen ... maar stel aan de andere kant je kindje krijgt de mexicaanse griep?? Pfff moeilijk dus!!