Proluton injecties?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 365promises, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 365promises

22 jan 2015
    42
    0
    0
    Zijn er vrouwen die ervaring hebben met proluton injecties? Een hormoon dat lijkt op het natuurlijke hormoon progesteron. Het zorgt ervoor dat samentrekkingen van de baarmoeder onderdrukt worden om een vroeggeboorte te voorkomen. Volgende week ben ik 16 weken en begin ik met deze injecties.

Hebben de injecties geholpen? Kreeg je deze injecties in je bil, bovenbeen of ergens anders? Werd de lengte van de baarmoedermond ook wekelijks gecheckt? Ik hoorde dat het een nogal dikke vloeistof is en dat dit pijnlijk kan zijn, aan hoeveel pijn moet ik dan denken?

Alvast bedankt!:)

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik lees mee, ik krijg 'm morgen voor het eerst.
    Je krijgt 'm overigens in je bil.
    Cervix metingen gaan ze bij mij vanaf week 18 en dan om de week doen.
    Overigens kun je in het Prematuur topic een onderwerp gestart door mij hierover vinden.

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    ik gebruik het nu 3 weken.
    (Gister 3e prik gehad )
    Ik laat ze in mijn bovenbeen zetten, hou niet zo van dingen die ik niet kan zien.
    1e x vond ik het wel zeer doen, 2e x al Minder en gister deed het geen zeer.
    ze moeten het rustig inspuiten, dat scheelt echt

4. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Yup ik heb ze gehad deze zwangerschap.

In mijn bovenarm dit schijnt de meest effectieve plek te zijn. De vloeistof is inderdaad dik daardoor is het inbrengen pijnlijk. Ik had er daarna niet meer zoveel last van...

En of het geholpen heeft nou ik ben nog steeds zwanger en mijn baarmoederhals bleef lang die is inderdaad elke week gemeten.
    Wel icm een arabin pessarium

5. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ja hier ook. Nu al zo'n 10 weken afwisselend in linker en rechterbil. Injectie doet even zeer, maar daarna heb ik nergens last meer van. Dit lijkt echter nogal te verschillen per vrouw. In het prematuren-deel staat idd nogal wat over proluton

6. 365promises

22 jan 2015
    42
    0
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik heb vandaag mijn tweede injectie gekregen. De eerste keer vond ik zeer doen, ik voelde de plek 5 dagen later nog goed. Vandaag een stuk minder en heb er 8 uur later geen last meer van. Dit komt misschien omdat de verpleegkundige de spier wat schudde en er flink over wreef.

7. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Heb er inmiddels 2 gehad, krijg ze in m'n bil.
    Het goedje is nogal stroperig, voelt na de injectie een beetje branderig aan, maar na een minuut of 10 voel ik er niks meer van.
    Cervix metingen krijg ik ook, om de 2 weken.
    Tot nu toe is alles redelijk rustig.
    In tegenstelling tot m'n vorige zwangerschap nu geen harde buiken meer, so far so good!

Deel Deze Pagina