Pffff. Wie heeft tips? Zitten is voortaan een hele onderneming. Kan me geen houding geven die niet zeer doet. Half liggend lukt, maar dan kom ik niet overeind. Of bekken kantelen waardoor ik een holle rug heb. Vind mn rug na een tijdje niet prettig. Maar wat doet dan zeer? Mn bekkenspieren! Het voelt alsof de kleine groter is dan de ruimte die ze heeft als ik zit. Geeft flinke steken. En als ze dan nog lekker gaat bewegen, dn springen de tranen in mn ogen. Mn buik optillen en vasthouden als ik me neer zet wil wel iets helpen. Ladoes die dit herkennen en tips hebben?
En je bekkenbodemspieren aanspannen als je gaat zitten? Ik heb juist geen last bij het zitten, maar bij het opstaan. Op aanraden van de fysio (Mensendieck) span ik nu mijn spieren vlak voor en tijdens het opstaan en dat scheelt! Met een gekanteld bekken zitten, is in principe goed! Misschien kun je je rug dan extra ondersteunen met een klein kussentje precies in de holle plek?
Kun je niet op zo'n speciale bal gaan zitten? Ipv op de bank? Ik weet het niet hoor maar omdat daar vaak oefeningen voor bekken op gedaan word kan dat misschien wat fijner zitten?