Sporten - zwanger worden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Milouu, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag. Sinds kort hebben ze bij mij op de sportschool de better belly. Dat is een band die je om je buik heen hebt en die krijgt een temperatuur van ongeveer 50 graden. Is het kwalijk om deze band om te hebben als je probeert om zwanger te worden?

Ik weet niet of ik hem bij de juiste personen stel, maar ik ben erg benieuwd of jullie dit weten?
    Alvast bedankt.

Groetjes Milouu

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik heb er nog nooit van gehoord. 50 graden?!?! Dan verbrand je toch zou ik zeggen?
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en het niet doen.
    Ik weet wel dat je meer kans hebt op een miskraam als je heel hoge koorts hebt. Dat is wel als je al zwanger bent overigens.
    Waar dient die band trouwens voor?

Mirjam

3. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

Ik heb even een stukje op internet erover opgezocht:

De Better Belly is een kunststof band om je buik. Door de infrarood dieptewarmte krijgt het lichaam een veel betere doorbloeding. De warmte van de band is ongeveer 55 graden. En omdat je erbij gaat bewegen zal je lichaam zijn uiterste best moeten doen om deze warmte kwijt te raken. Hierdoor wordt de vetverbranding gestimuleerd.

Wat denk je nu? Ik ben heel benieuwd.

Groetjes Milouu

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik kan het niet wetenschappelijk onderbouwen maar mijn gevoel zegt: niet doen. Ik vind de temperatuur te hoog. Bij hoge koorts heb je meer kans op een miskraam. Dat is wel iets anders omdat de temperatuur in je hele lichaam dan hoog is. Maar dit zit toch op het buikgebied en daar zitten ook je eierstokken en baarmoeder. Nogmaals, ik kan het niet onderbouwen, maar op mijn gevoel zeg ik: liever niet.

Mirjam

Deel Deze Pagina