Beste forummers, Ik lees af en toe iets over die spuiten. Ik ga ze ook krijgen. Nu lees ik heel veel 'vanaf week 16'. Waarom vanaf week 16? Mijn gyn had het over vanaf week 12, maar ik lees af en toe dat het niet goed is om dat voor de 16 weken te geven. Is iemand hier meer bekend mee?
Vanaf 16 weken schijnt het HCG uit je lichaam bijna volledig vervangen te zijn door progesteron. Ik heb gelezen dat het er bij een jongetje voor kan zorgen dat de geslachtsorganen niet goed aangelegd worden als het te vroeg gegeven wordt. Maar wat daar van waar is weet ik niet. Bij mij in het ziekenhuis willen ze het in ieder geval niet voor de 16 weken geven. Ik zou namelijk dinsdag al mijn eerste spuit gekregen hebben, maar dat ging hierdoor niet door.
Ja ik heb inderdaad gelezen dat als het gegeven wordt voor de 12 weken dat het invloed kan hebben op de plasbuis bij jongetjes... maar vraag me daarom af of het vanaf 12 weken dan geen kwaad kan. Ik lees overal vanaf 16 weken, dus vraag me af waarom ik het met 12 zal krijgen dan.