Mijn ouders en schoonouders kwamen toen ik dat aangaf. Ik kwam terug uit de o.k. en na een uur hebben we toen aangegeven dat ze mochten komen. Mijn ouders hadden toen champagne meegenomen en we hebben geproost! Vond het wel wat hebben.
Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar ik persoonlijk vind het wel een heel leuk idee Tenzij ik natuurlijk helemaal bekaf ben na een zware bevalling. En dan kan het altijd nog de week erna ofzo, tijdens de kraamvisite. Gewoon, zoals het mij en mijn vriend zou uitkomen, want daar gaat het uiteindelijk om, dat de kersverse ouders het leuk vinden, toch?
Mijn zus kwam ook met twee flessen champagne aanzetten toen ik nog maar 3 uur geleden bevallen was. Zelf had ik daar totaal geen behoefte aan. Heb omdat zij graag wilde proosten een slok gehad, maar had van mij niet gehoeven.
Hier geproost toen ik thuis kwam dag na bevalling, en dan gewoon met z'n 2tjes! We proosten op onze geweldige mooie en gezonde zoon! Heb een half glaasje op ( fv ).
Ik heb vandaag toevallig de champagne in huis gehaald, wil grààg toosten op het mooie wondertje dat er straks zal zijn! Maar jomy...ik heb zo het vermoeden dat het jou niet gaat om de champagne, ... maar om het feit dat je (schoon) ouders schijnbaar willen bepalen hoe de dingen gaan en dat je DAT juist zo vervelend vind, of niet? Het is JOUW bevalling, JOUW kind en JULLIE moment... je hebt het volste recht om aan te geven wat JIJ/JULLIE wel of niet prettig vinden. Dus ook gewoon doen, zij hebben rekening te houden met jou en niet andersom.
Ben ik met je eens, wat een onzin 'hoort erbij'...dat zijn inderdaad de beschuiten met muisjes! Drank en een pasgeboren baby, ik zie het verband niet, maar troost je, het kan erger, bij kennis vonden alle mannen dat er sigaren opgestoken moesten worden!
Ik irriteer me er gewoon om dat er bij hun overal om gezopen moet worden. Als ze op een doordeweekse middag langs komen en je vraagt ze wat te drinken is het: doe maar een wijntje of een biertje. Kom op man. Bij elke zucht die ze laten moet onderhand geproost worden. Ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik geen drank aan mn kraambed hoef, maar ze weten dat vriendlief er geen problemen mee heeft en die vind natuurlijk dat ik me aanstel. Vandaar dat ik ook naar jullie meningen vraag of ik me nu echt zo aanstel. Misschien is het ook wel een opeenstapeling, maar hallo wie weet heb ik straks wel een super zware bevalling en dan komen hun aan met dr champagne. Nou heb me al tijden in gehouden met verschillende onderwerpen, maar dan kunnen ze het krijgen.
Ik kreeg in het ziekenhuis na de bevalling beschuit met muisjes en een glas bubbels. Zag er erg feestelijk uit, maar heb zelf maar 1 slokje genomen.ik was slap van de bevalling, wilde bv geven en m'n baby was naar de kinderafdeling gebracht Gewoon aangeven wat je zelf wilt hoor!
Ja, champie! Lekker en feestelijk Alleen is het wel jouw bevalling, dus als je het niets vind dat ze zoiets doen bij jouw bed, dan vind ik dat ze daar respect voor moeten hebben.
Wij kregen in het ziekenhuis van het ziekenhuis zelfs champagne nu gaf ik geen bv maar vond het wel erg leuk. Ik zou zeggen laat ze lekker en denk er je eigen ding van. Rustig aan en laat alles lekker langs je heen gaan er zijn veel belangrijkere dingen waar je je druk om "moet " maken dan al die "stomme" schoonouders
Wij hebben afgesproken dat wanneer de baby en ik thuis komen we proosten op het nieuwe leven. Ik drink geen alcohol (lijkt me ook niet slim kort na een bevalling?) dus voor mij iets alcohol vrij. Daarbij kan ik ook niet tegen alcohol en ben ik na 1 glaasje al aangeschoten en dat laten we maar niet gebeuren Maar ik vind het wel een leuk gebaar,proosten op het nieuwe leven! Niet om je eigen nou zat te gaan zuipen maar 1 glaasje,why not?
Ik denk dat ik er niet aan mee had willen doen (was gelijk tegen de vlakte gegaan, na wat bloedverlies, een mega-inspanning en 9 mnd vrijwel geheel onthouden), maar ik kan geen enkel bezwaar bedenken tegen het proosten door anderen. Als er nou toch íets is wat het waard is om te vieren, dan is dat de geboorte van een kind. En sommige mensen vinden proosten met champagne de meest feestelijke manier van vieren die er is. Kan ik me ook best wat bij voorstellen, ik trek ook wel eens een flesje open. En dan neem je zelf een glas water, of een kop thee, of waar je maar zin in hebt, als je zelf niet hoeft.
Hier niet gedaan. Had wel gemogen maar niet voor mij. Mn lief zou het ook niet doen. Die wil 100% helder blijven die eerste dagen... Bij M hebben we het bezoek een paar uur later laten komen. Bij T en S was oma er al ivm de oudste (n). De rest ook pas wat later. Even ee moment voor het gezin.
Ik was het zelf ook van plan maar het werd uiteindelijk een keizersnee dus wij hebben het een paar dagen later gedaan toen ik thuis was.. Wij vonde het ook echt iets om te vieren, net als bij oud en nieuw Als je niet op die drukte aan je kraambed zit te wachten kun je aangeven dat je graag wel een keer met hun wil proosten, maar niet aan je kraambed, maar wanneer je zelf weer wat beter op de been bent... Als je zelf ook niet wil proosten dan vraag je of ze het beneden willen doen... Laat je man of kraamverzorgende hier sturend in zijn.. Jij moet straks lekker genieten van jullie kleine!!
Het is overigens ook niet raar als je de eerste paar uur even alleen wilt zijn met je gezin hoor! Ik was om 10 uur bevallen, om 11 uur gebeld, om 15 uur pas opa's en oma's gekomen (afgesproken).
Wij hebben de geboorte van onze kinderen ook gevierd, geen drank bij nodig Als jij het niet ziet zitten kunnen ze toch naar de kleine komen kijken en beneden met elkaar een glaasje nuttigen.