Ik ben ruim 38 weken zwanger en heb gisteren een inwendig onderzoek gehad bij de gynacoloog. Hij heeft gekeken naar de baarmoedermond (gevoeld eigenlijk). Het was best pijnlijk... Twee uurtjes later ging ik naar de wc en toen had ik bij het afvegen wat helderrood bloed. Het was niet echt zo rood zoals bloed is maar het leek erop dat het vermengd was, wat lichtere kleur dus. Dat heeft een paar uurtjes geduurd en het werd steeds wat minder. Gisteravond was het over. Net ging ik weer naar de wc en toen had ik het weer. Nu was het wat bruinig. Moet ik naar het ziekenhuis bellen en dit voorleggen (daar moet ik ook bevallen) of kan het geen kwaad en heeft het te maken met indalen/inwendig onderzoek? De baby voel ik nog steeds heel goed bewegen!
Hoihoi, Het bloedverlies is veroorzaakt door het inwendig onderzoek. Je baarmoedermond is in de zwangerschap een stuk kwetsbaarder en doordat er aan gevoeld word kan er soms een haarvatje knappen. DIt geeft in eerste instantie helder rood bloedverlies maar daarna word het bruin of zelf zwart wat wijst op oud bloed. Dit kan geen kwaad! Imke