ik zit nu bijna een jaar in de ww en in september stopt mijn ww uitkering. ik solliciteer me suf, maar ik krijg alleen maar afwijzingen. gek wordt ik ervan. nu zat ik te denken om gastouder te worden. ik heb al wat info opgevraagd bij een gastouderbureau. ik ga er dus de komende tijd serieus over nadenken of het iets voor mij is. graag zou ik positieve en negatieve reacties horen van dames die zelf ook gastouder zijn.
Ik was zelf ook gastouder en mijn moeder is het nog steeds! Wij vinden het heel leuk om te doen ( nu 4 jaar ) helaas is er in deze regio weinig aanvraag of moeders die ontslagen zijn,dus heb ik voor een ander beroep gekozen, het enige nadeel vond ik zelf was dat het een baan is waar je nooit zekerheid hebt. Maar om met kindjes om te gaan is het echt heel leuk. Zie het bij mijn moeder ook zei doet haar werk met heel veel plezier en de kindjes gaan er met plezier heen, zelfs zo erg dat als moeders ze komen ophalen Ze niet mee willen! Dus ik zou het zeker doen!
Voordeel: Kinderen zijn heel gezellig! Nadeel:Je kunt op den duur best eenzaam worden zonder collega's. Je kunt dan behoefte krijgen aan een gesprek op volwassen niveau.
ik werk ook al een paar jaar als gastouder. en vind het nog steeds erg leuk inderdaad is het hebben van een goed volwassen gesprek niet mogelijk maar, zolang ik dit op andere tijdstippen wel kan doen is dat absolute geen probleem. het is zeker geen stabiele zekere baan en raad het daarom niet aan als kostwinning als iemand een baan kwijtraakt(denk daarbij ook aan oom/tante of buurvrouw /buurman of vriendin/vriend van moeders of vaders) ,is de kans groot dat jij het ook kwijtraakt voor de rest is het heel belangrijk dat je echt leuk vind om te doen
Wat toevallig dit topic. heb mezelf dit weekend ook aangemeld als gastouder en vroeg me ook af hoe anderen er tegenaan keken. Dus ik lees dit topic ff mee!
Ik heb dat nooit echt gemist dat je geen collega s om je heen hebt. En savonds kletste ik gewoon bij met me vriend of belde me moeder op aangezien die ook hetzelfde doet. Erg leuke baan hoor. Idd alleen niet als vaste inkomsten, tenminste Bij mij ging dat niet op, het kan wel!
ik moet er echt goed over nadenken. ik begreep ook dat ik eerst een opleiding moet gaan doen en kinder ehbo. dat is op zich nooit verkeerd om nog een diploma te halen. mijn man werkt als internationaal vrachtwagenchauffeur en is dus meestal alleen in de weekenden thuis. op dit moment is mijn wereldje al best klein, dus het liefst zou ik denk ik wel werk met collega's willen doen, maar als mijn uitkering straks stopt krijg ik geen inkomen meer, vandaar dat ik hier info over wil hebben. ik wil toch graag mijn eigen geld verdienen. natuurlijk vind ik kinderen erg leuk dus daaraan zal het niet liggen en een voordeel vind ik dat ik geen oppas voor mijn eigen kinderen nodig heb. stof tot nadenken dus voor mij.
Groot nadeel is het qua inkomsten, je moet eigenlijk van te voren weten of je aan kinderen kunt komen. Gastouderbureau`s willen je graag binnen halen dus wat zij zeggen is lang niet altijd waar. Hier ook een gob dat altijd zegt dat ze voor je gaat zoeken en waar je daarna nooit meer iets van hoort. 1 kindje betekent wel dat je de hele dag vastzit, je kunt niet even gaan shoppen/ op visite / tandarts/ dokter/ etc , maar je verdient dan maar 4 euro (en daar gaat ook nog belasting af). Pas als je 4 a 5 kinderen (eigen kinderen tellen ook mee!) hebt een dag of 4 a 5 per week is het leuk qua inkomen.
Wat je verdiend dat ligt aan wat je krijgt van het gastouderbureau meestal zijn het wel standaard tarieven om het zo te zeggen. Bij het gastouderbureau waar ik stond ingeschreven zijn de vraagouders en ik tot een bedrag gekomen. En dan had ik de kindjes 5 dagen per week en dat verdiende lekker! Ga je 1 dag doen dan is het niet om van te leven maar gewoon een extraatje, tenminste dat vind ik. En je moet idd de gastouderdiploma s op zak hebben, mbo 2! plus kinder EHBO! Wat je elk jaar opnieuw moet halen. Plus bijbehorende cursussen die je moet volgen bij de gastouderbureau s. Zoek gewoon is op Google en vraag dan wat info aan of bel ze op! Zo ben ik ook begonnen.
1 kindje betekend juist niet dat je vast zit vind ik. Ik heb op dagen ook maar 1 kindje gehad en Die ging gewoon mee boodschapjes doen of even de stad in, zolang de ouders dat geen probleem vinden! Je kan er beter 4 a 5 op een dag hebben kwa inkomsten. Wat ik zeg ga je het maar 1 dag doen en 1 kindje?! Dan schiet dat niet op. Zou je er meerdere de hele week hebben dan is dat lekker en kom je wel rond. En idd de belasting moet je er zelf nog van af trekken.
ja je eigen kinderen tot 10 jaar gelden ook mee voor het maximale van 6 kinderen 0-12 jaar en max 4 kinderen 0-5 hier staat een hele hoop belangrijke informatie over gastouders Aan welke eisen moeten gastouders voldoen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
dat zou voor jou gezien dus betekenen max 2 van 0-5 en 2 van 6-12 dit is een kort lijstje met punten - mbo 2 (de meeste diploma's) - kinder ehbo - verklaring omtrent (het) gedrag - maximale kinderen - staat/veiligheid in en om het huis - rookvrij ten allertijden enzo nog wat punten als je meer wilt weten mag je altijd PM-en
heb vandaag telefoontje gehad voor intake. vind het wel spannend. Wij zijn nog maar pas verhuisd, en hoop dat alles goed gekeurd wordt. Ik kan op de site (belastingdienst) geen eisen in en rondom het huis vinden. Denk dat ik overal wel aan voldoe (alleen nog een extra traphekje). 22 mei heb ik gesprek! en dan kan ik kinder-ehbo via het bureau krijgen. hoop zo dat het wat wordt. financieel zou dat wel ff wat ruimte geven! En natuurlijk vind ik het ook leuk om te doen
de eisen in en om het huis zijn niet zo streng als kdv hier een kort lijstje van de eisen van mijn gob veiligheid: traphekjes,(gootsteenkastje /messenla/oven/gasstel/magnetron)als de keuken niet afsluitbaar is ,dat speelgoed en (kinder)meubels heel en deugdelijk zijn glas in huis moet veiigheidsglas zijn (bijv. tvmeubel met glazen deuren maar ook bijv raam naast (voor)deur) en om het huis voornamelijk: tegels moeten vast/vlak liggen, speeltoestellen deugdelijk en of op gras of rubbermatten evt containers/ vijver omheint en omgeving: woon je aan drukke straat (meer eisen sloten in huis/hekken om de tuin)
kan iemand mij uitleggen hoe het precies met de belastingdienst werkt? hoe moet je dat opgeven en hoeveel mag je belastingvrij bijverdienen?
ooh. dat valt nog wel mee. moet alleen nog een traphekje bijhalen (moest sowieso al)..dus dat valt mee. en hoeven geen sloten op kastjes? heb alles wat gevaarlijk is boven het aanrecht in de kastjes, dus geen gevaar voor kids. bevalt het jou goed als gastouder? heb er zelf erg veel zin in.
volgens mij mag je tot 500 euro belastingvrij bijverdienen. je kunt alles digitaal met je digi-D opgeven
is dat dan 500 euro per jaar? hoe doen jullie dat dan? maak je daar een apart spaarpotje voor voor als je belasting moet betalen?