Klaar voor ons eerste kindje; Tips voor de aanloop hier naar toe

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door NLJH, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Allemaal!

Mijn vriend en ik hebben ''besloten'' dat we dolgraag een eerste kindje willen! Uiteraard is alles op het gebied van zwanger worden voor ons redelijk onbekend terrein, dus vandaar dat we ons aangemeld hebben op dit forum om op zoek te gaan naar tips!

Nu is het zo dat we niet per direct zwanger willen/hoeven te zijn, (als je dat zo kan zeggen) qua timing zou rond september het beste uitkomen. Mochten we heel snel zwanger worden is dat helemaal goed omdat we alles perfect op de rit hebben qua financiële situatie, woonsituatie en steun van familie en vrienden. Aangezien je met zwanger worden niks kunt plannen en het als een geschenk uit de hemel komt wanneer komt willen we graag weten wat het beste advies zou zijn om nu te doen.

Ik slik nu zo'n 6 jaar Microgynon 30, en hoor vaak dat je lichaam en cyclus weer op gang moet komen na het slikken van de pil. Ik heb afgelopen week mijn maandelijkse stopweek gehad en zou eigenlijk gister (maandag) weer begonnen zijn. Nu is het zo dat we 2 december op vakantie gaan en ik dan het liefst niet ongesteld wil zijn. Als ik de pil gewoon weer zou slikken volgens de normale strip zou het betekenen dat ik precies in de week van onze vakantie ongesteld ben. Nu dacht ik zelf dat het misschien beter is om tot 6 dec door te slikken (zonder stopweek), en de pil vanaf dan aan de kant te leggen om definitief te stoppen. Kan dit zo maar, halve wegen een strip stoppen of is het beter om een strip af te maken en na je stopweek de pil niet meer in te nemen om je normale cyclus beter op gang te krijgen?

Uiteraard is het voor een ieder verschillend hoe snel je zwanger wordt maar om een teleurstelling van heel lang wachten te voorkomen willen we graag weten hoe we ons het beste voor kunnen bereiden. Alle tips zijn welkom:)!

Liefs Nikki.

2. boomstam

boomstam Actief lid

12 okt 2014
    147
    0
    0
    Juf
    Deventer
    Je kan gewoon slikken tot zes dec. Kan geen kwaad.
    Daarna even afwachten tot de cycluys op gang komt; kan lang duren maar kan ook kort duren. Bij mij was het direct weer normaal maar ik had een hele lichte pil en ken jouw merk niet.

Tsja en dan kan je misschien t best beginnen met temperaturen om je ei te vinden. Wellicht is je cyclus wat onstabiel de eerste tijd.
    Of gewoon elke dag/om de dag lekker seksen als je daar zin en tijd voor hebt dan kan je m ook niet missen.

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Als je middenin je pilstop stopt, kan het de boel wel even ontregelen. Maar het kan wel hoor. Gewoon even aankijken wat je cyclus gaat doen.
    Succes!

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    En.. Stel je er op in dat het gemiddeld een jaar duurt. Dan kan het alleen maar meevallen :)

5. appelboompje

appelboompje Fanatiek lid

4 mei 2014
    1.192
    1
    36
    Hoi Nikki,

Wat leuk, spannend om samen zo'n beslissing te nemen he!!
    Je zou de pil inderdaad kunnen doorslikken, alleen heb je wel kans op een doorbraakbloeding. En zal je nog alsnog in je vakantie met bloedverlies zitten.

Als je nu blijft stoppen heb je ook best kans dat je menstruatie even op zich laat wachten. het is niet altijd zo dat je cyclus gelijk goed is. Lastige beslissing.

In elk geval wens ik jullie veel geluk en hoop ik dat jullie gauw een kindje verwachten.

6. NLJH

NLJH Bekend lid

11 nov 2014
    686
    43
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi Allemaal,

Wat leuk dat er al zo snel reacties komen, bedankt!
    Zeker reacties waar ik/wij iets mee kunnen!

Als ik het goed begrijp maakt het dus niet heel veel uit of je midden in de strip stopt of na je stopweek niet meer begint?

Verder hoor ik veel dat foliumzuur tabletten slikken een positieve invloed heeft. Kan ik hier al mee beginnen of heeft dit pas zin als ik de pil niet meer slik?

Mochten er nog meer tips zijn; alles is welkom:)!

Liefs Niki

7. Rdas

Rdas Niet meer actief

Wat leuk!!! Een leuke en spannende tijd!
    Foliumzuur zou ik echt direct mee beginnen.

Verder zou ik niet meteen de eerste twee of drie maanden heel erg gefocust zijn. Het moet ook leuk blijven. Ik ben in mijn laatste ronde pas begonnen met ovulatietesten en toen ook zwanger geworden. Nu denk ik wel eens had ik dag eerder gedaan haha

Ik heb ook tarwekiemolie geslikt en mijn mannetje ook elke dag magnesium/ selenium, foliumzuur en multivitamine gevoerd haha geen idee of het gewerkt heeft. Maar vanaf nu zullen de weken / maanden heeeeel lang gaan duren dus dan zoek je steeds maar weer naar nieuwe dingen om het te kunnen bevorderen.

Ps dan zou ik die pilstrip ook nog mooi afmaken en niet er tussenin stoppen. Dat gooit echt alles in de war!

Heel veel plezier en succes!!! En welkom op het forum :D

8. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Wat leuk dat jullie ervoor gaan!

Toen wij besloten om te stoppen met de pil ben ik direct gestopt (had nog een halve strip over) en heb ongeveer 3 dagen erna een onttrekkingsbloeding gekregen. Toen begon m'n cyclus weer. Volgens mij slikte ik dezelfde pil als jij.
    Ik ben direct begonnen met dagravit mama vitamines te slikken. Er wordt geadviseerd deze al minimaal een week of 4 te slikken voor je zwanger bent geloof ik, maar omdat dat zich niet laat plannen ben ik dus gelijk behonnen.
    De 2e ronde ben ik ook tarwekiemolie capsules erbij gaan slikken. Dit is pure vitamine e, en schijnt je baarmoederslijmies dikker te maken zodat een eventueel bevrucht eitje beter zou kunnen innestelen.
    Ik weet niet of het voor mij geholpen heeft, maar ik ben nu zwanger! 😁

Deel Deze Pagina