ProReva of Livit REDRESSIEHELM?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bloem86, 8 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Klopt Guusje onze fysio heeft ons gezegd dat als we er zo van wakker liggen we contact kunnen opnemen met livit of proreva.
    zal ff een foto bijvoegen van haar hoofdje..
    Het lijkt of haar hoofdje wat omhoog is geduwd van het op de rug slapen en aan 1 kant heeft ze een plat stukje..
    Wat vind jij er van?
    Ben namelijk best wel onzeker over...

2. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Hier nog ff een foto ..kun je duidelijker zien dat het hoofdje in een punt loopt.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja woensdagen zaten vol toen voor drie weken en de tijd begon redelijk te dringen dus naar Den Bosch geweest..

Wij wonen in Veghel, 2 minuten van het ziekenhuis vandaan dus voor ons was het wel makkelijk met controles..

4. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Wij hebben een ProReva helm gehad voor onze zoon. Mooi dun modelletje, oortjes vrij en geen vervelende kinband. Wij zijn naar Zwolle geweest voor het aanmeten en daarna voor de controles naar Hoogeveen (Bethesda). Was voor ons net weer ietsje dichterbij.

5. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    @bloem86, da's toch al wel een flinke afplatting en zou dan ook een helmpje nemen als ik jullie was. Onze zoon had het nog erger, hij had zelfs een deuk in zijn achterhoofd. Leek echt heel raar en hij zou hier ook andere problemen aan overhouden als er niets aan gedaan werd. Volg je gevoel!

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    bloem...ik vind het ook een behoorlijke afplatting

had foto's beloofd...gisteren had mn vriend laptop mee...en ik ben nu aan het werk...ze volgen dus nog :)

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.811
    9.318
    113
    Gelderland
    Bloem, ik vind het ook een flinke afplatting. Mijn zoon had het nog een stuk erger. Zal ook eens wat foto's opzoeken en plaatsen. Van voor en eind resultaat en met helm natuurlijk ;)

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    er staat een foto van M. met helm in mijn fotoalbum ;)
    als je ze wilt zien, even vriendjes worden ;)

9. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ja afplatting is wel erg te zien he?
    Tijdens het badderen met natte haartjes is het nog duidelijker...
    *zucht*

@Pandora wat een mooi ventje en die helm staat hem fantastisch!
    Hebben jullie zo'n twee schalen helm?

10. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #30 Pandora, 10 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2012
    nee wij hebben een helm van livit...dat is geen 2 schalen helm ;)

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter heeft een livit helmpje gehad ook in Leeuwarden;)
    Wij zijn nooit in Deventer geweest. Volgens mij is dat ook niet nodig hoor.
    Zeer tevreden. Het resultaat is prachtig.

12. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Nou Bloem, dat lijkt me duidelijk... ze heeft een behoorlijk afplatting. Goed dat jullie er al vroeg bij zijn. Nu groeit het schedeltje nog het hardst en kun je nog flink corrigeren.
    Neem iemand mee als je gaat. Kan die persoon foto's maken van het aanmeten van de helm en meedenken over een printje.
    Denk namelijk niet dat de kinderarts moeilijk zal doen. De fysio zal eerst haar schedeltje opmeten en aan de hand daarvan zullen ze wel besluiten dat een helmpje verstandig is.

13. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Ja gelukkig zijn er geen mensen die zeggen dat t wel meevalt..want dan ga ik natuurlijk nog meer twijfelen..
    Manlief gaat mee maandag..wel fijn...
    Hoeveel uur neemt dit ongeveer in beslag Guusje?

14. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Misschien dat je over een jaar zegt: "Het viel mee", maar nu je er voor staat, valt het niet mee.

Volgens mij duurde de eerste keer een uurtje. Kinderarts, fysio die meet, instumentmaker die de helm aan meet en printje uitkiezen. Fijn dat je man mee gaat. De mijne ging toen niet mee, omdat we niet dachten dat ze gelijk gingen aanmeten:).

15. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Nou een uurtje is wel heel kort hoor. Wij zijn bijna 3 uur in het ziekenhuis bezig geweest. Wij moesten eerst bij de Fysio zijn. Daar hebben ze hem bekeken en een meting gedaan adhv een indianentooi (zo'n bandje om zijn hoofd :)). Dat duurde bij elkaar al 3 kwartier. Daarna moesten wij door naar de kinderarts. Hier waren we zo klaar. Even wegen, even kijken en een handtekening krijgen. Wij moesten daarna nog een rontgenfoto van zijn hoofdje laten maken, omdat ze dachten dat de schedelnaad op zijn voorhoofd te vroeg aan het dichtgaan was. Dit was gelukkig niet het geval. En daarna meteen door naar de helmmaker om de gipsafdruk te maken. Dit duurde bij ons ook al een half uur ofzo. Al bij al duurde het langer dan wij hadden gedacht :)

16. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Monique, bij Roessingh zit alles in 1 en hoef je geen röntgenfoto te maken.
    Bij Roessingh ga je in een kamertje zitten en iedereen komt lang. Een uur is denk ik nog ruim genomen.;)

Deel Deze Pagina