Deze zomer hebben wij een bruiloft in Spanje. Ik ben dan 32/33 weken zwanger en gaan ongeveer 4 dagen. Heeft iemand ervaring met vliegen met 33 weken zwangerschap? In mijn vorige zwangerschap ben ik tussen de 26 en 28 weken nog heen en weer naar Zuid Amerika gevlogen maar dit is toch weer iets verder in de zwangerschap... Ik zit me dus echt af te vragen of ik het wel moet doen.
kijk ook goed welke maatschappijen je nog wel en met welke je niet meer mag vliegen. Ene maatschappij mag het tot 31 weken en een andere tot 34 weken. Ik heb er geen ervaring mee,wij vliegen ook eerder maar dat is omdat onze maatschappij het maar tot 31 weken doet. En later dan 26/27 weken ben ik bang dat ik mezelf in de weg zit op het strand...
Ja hoor, zou het best doen. Spanje is niet ver vliegen en als je met transavia gaat mag je nog tot 36 weken vliegen.
Ik zou wel een fit to fly verklaring meenemen én je zwangerschapsverklaring, zodat ze kunnen zien dat je nog geen 36 weken bent. Let idd goed op de kleine lettertjes van de vliegtuigmaatschappij. Laat op je zwangerschapsverklaring ook zetten dat het er maar 1 is, sommige maatschappijen hebben voor meerlingen andere regels. En sluit een annuleringsverzekering af! Verder ben je al eerder zwanger geweest dus je weet zelf het beste hoe je je voelt dan. mocht je onverhoopt daar toch bevallen, ze hebben daar ook artsen toch
Bedankt ! Zal er idd goed op de regeltjes letten en alle papieren meenemen. Het lijkt me ook niet dat ik op zo'n korte vlucht ga bevallen maar ja een beetje spannend is het wel onze eerste is gepland in het buitenland geboren dus mocht het in Spanje gebeuren is het ook geen ramp. Maar was nieuwsgierig naar hoe anderen hier over denken
Mocht je vliegen let er dan ook op dat je zwangerschapsverklaring op de dag van je terugvlucht niet ouder is dan 7 dagen. Sommige luchtvaartmaatschappijen doen hier ook moeilijk over, zeker als je >30 weken bent Je kunt het beste je (huis)arts vragen om de verklaring te dateren op de dag dat je naar Spanje vliegt, dan zit je zowiezo goed
Met mijn eerste zwangerschap heb ik met 27 weken (heen) & 32 weken (terug) gevlogen. Dat was een verre vlucht en dat ging prima! Zoals al gezegd is, denk aan een zwangerschapsverklaring. Neem ook (een kopie van) je zwangerschapskaart mee, je weet maar nooit. In het vliegtuig veel lopen, bewegen en veel water drinken. Neem evt een kussentje mee voor in je rug ( hebben ze volgens mij niet op korte vluchten) en draag evt flightsocks. Dat helpt tegen opgezwollen benen.