Gestopt met ovulatietesten, vind het moeilijk

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door koekjesbakker, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu mijn eerste ronde ingegaan zonder ovulatietesten. Ik was er zo mee bezig en het hielp toch niet...Aangezien m'n lief en ik toch wel ongeveer om de dag seks hebben, schijnt het dus niet te hoeven (advies arts)
    Ik vind het nog moeilijk loslaten, ben dan nu toch bang dat ik net een piek gemist heb ofzo. Ik dénk dat ik mijn eisprong op 25 of 26 november heb gehad...Op 23 en 25 sex dus dat zou dan goed moeten zijn.

Mijn doel is om het iets meer te laten komen zoals het komt...maar ja, ik zit nu toch weer op het forum :D
    Zijn er nog meer dames gestopt met ovulatietesten? Zoja, hoe bevalt het?

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik gebruik ze deze maand ook niet. Vind het ook lastig want ik voel mijn eisprong niet dus nu zit ik steeds te gokken...

3. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hee Braam, thx voor je reactie! Waarom ben je ermee gestopt?

Ik weet ook helemaal niet zeker of ik het goed heb, denk wel iets te voelen, maar ja...Mijn lichaam houdt mij wel vaker voor de gek.
    De dagen erna door omstandigheden 3 dagen geen seks dus denk ik..."oh zul je net zien dat mn ei dan is gesprongen"...haha kan mezelf gek maken, maar ja ook al een tijd bezig.
    Hoe lang zijn jullie bezig?

4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt. Mijn gedachte was ook 'als we om de dag vrijen, moet het goed zijn'. Het was trouwens geen moeten, want het moet natuurlijk wel leuk blijven. Nu heeft het bij ons beide keren ook niet lang geduurd, vandaar dat ik ook een ovutesten heb gebruikt. Ik wilde eerst zien wat er gebeuren zou zonder.

Succes en hopelijk heb je snel een positieve test. Ben je al lang aan het proberen om zwanger te raken?

5. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit in ronde 12 Elsa..dus mag wel inmiddels ;)

6. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Hier ronde 13, eerste ronde zonder ovu testen zwanger, dus voor mij heeft het gewerkt:) het lijkt fijn. Weten wanneer je eisprong is maar eigenlijk wordt je er veel meer gespannen van. Positieve test. Hoera! Maar springt het eitje dan na 24 uur of 48? Veel meer druk in goed te timen, alsof je maar 3 uur per maand vruchtbaar bent.

Ik duim voor je!

7. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat een prachtig verhaal, daar krijgen we weer moed van. Gefeliciteerd! Hoe ver ben je?

8. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Wij zijn nog niet zo lang bezig. 4e ronde officieel. Ik gebruik ze omdat ik een onregelmatige cyclus heb en dus niet precies weet wanneer mijn ei is. Dit weekend gingen we weg en mijn vriend zei ik wil die plasstaafjes niet mee, dus vandaar dat ik ze deze ronde niet heb gebruikt.

Kan heel goed begrijpen dat je zo denkt en je bent ook al 3x zo lang bezig zie ik aan je onderschrift. Maar zaadcellen blijven over het algemeen wel 3-5 dagen in leven toch dus eigenlijk kan dat bijna niet missen als je om de 2 a 3 dagen seks hebt. Dan komen er weer andere dingen bij kijken. Hopelijk is het snel raak voor jullie!!

Deel Deze Pagina