Hoi meiden, Ik ben nieuw op dit forum lees altijd mee met jullie verhalen, maar nu wilde ik iets aan jullie voorleggen: Ik ben nu zo'n 7/8 weken zwanger..althans als ik geen miskraam heb gehad. En dat is nou het vreemde: heb ik die nou wel of niet gehad?! Met zo'n 5 weken zwanger kreeg ik bloedverlies, eerst heel lichtroze vermengd met afscheiding (sorry voor de details) toen donkerder en na 3 dagen helder rood. Met pijn. En krampen. Heb een goede dag krampen gehad met steken en de hele rataplan. Ook veel bloed verloren met stolses. Dit duurde ongeveer een week, in het midden van die week zat een piek met dat bloedverlies. Het einde van de week was weer lichtroze. We gingen uit van een miskraam. Toch nog een echo gekregen bij de vk, om uit te sluiten dat het geen tweeling was en of m'n baarmoeder schoon is. Zat met ca. 6,5 wk bij de vk. Heb hier een uitwendige echo gehad en binnen 10 min. Stonden we weer buiten. Ja de baarmoeder was vergroot maar e is niks te zien behalve wat verdikt baarmoederslijmvlies. Nu sinds een paar dagen steken in m'n lies en in mijn onderbuik. Een eisprong misschien? maar ook is m'n buik continu opgezet, aan de onderkant. Heb van mezelf behoorlijk platte buik dus merk dit meteen. Ook m'n kwaaltjes zijn doorgezet: puistjes en enorm haarverlies. Was bij m'n vorige zwangerschap ook zo. Toch de vk gebeld en nu aankomende week een echo. En de hoop is er natuurlijk weer...plus wetende dat ik bij mij dochtertje bij de 1e echo bij 9,5 week niets uitwendig kon zien maar alleen inwendig. Bij haar ben ik toen een week terugezet. En ik lees zoveel verhalen ook dat bij een vroege echo niets te zien is, misschien was deze ook te vroeg? Zo krijg ik alleen maar meer hoop.. Heel verhaal.. Wat denken jullie? Hebben jullie ervaringen dat het wel goed is afgelopen? Of maak ik mezelf behoorlijk gek?
Pfff wat heb jij al een heftige periode achter de rug, en nu nog vol onzekerheid. Ik kan je alleen vertellen dat ik, toen ik een echo kreeg, zou ik 7 weken zwanger zijn, echter zag ze een vruchtzakje van 5 weken. ( heb ook een mk gehad, 3 weken daarna) Dit was een inwendige echo. Dus ik zou aan de vk vragen om een inwendige echo zodat je een wat beter beeld hebt van wat er in je baarmoeder zit. De vk zei bij mij dat je bij 7 weken wel iets van een vruchtzakje moet zien op een echo. Maarrr er kunnen altijd uitzonderingen zijn...... In ieder geval veel sterkte de aankomende dagen met je onzekerheid, en ik hoop dat je toch goed nieuws krijgt bij de echo. Laat je het me weten? Dikke knuffel