Proteinedieters topic

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Isademi, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha pittig!! ik gebruik nooit geen zout en peper eigenlijk alleen wat paprikapoeder bij het vlees ofzo)

ja ik ben heeeeeel snel uit ketose (dat is echt balen!) ik heb ook last van mijn bloedsuikerspiegel kan door een glaasje light cola al van slag af zijn.. (volgens mij komt dat omdat ik redelijk suikerverslaafd was) volgens mij is die controle die jij hebt Dees wel heel erg fijn!! je kan toch je vragen kwijt enzo....

Weet je ik had vandaag afgesproken met mezelf dat ik mocht eten wat ik wil maar heb de behoefte niet!! ik heb echt moeite die grens weer over te gaan, mijn man maakt zich dan meteen zorgen om me :p maar ik vind het wel prima ben blij dat ik niet die behoefte hebben in zoet / hartig e.d. ik zie het probleem niet, vorige keer had ik die behoefte nog wel (ik had zo een beet kunnen nemen uit alles uit het schap hahahaahaha)

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dat gaat zo idd dat was ook mijn VETpercentage 37,5! en nu 33%

Mijn BMI is nu 28 geloof ik... (die zou ik het liefst rond de 22 zien) maar als mijn vetpercentage straks weer onder de 30 zit ben ik al heel blij weer, ik geloof dat voor een vrouw tussen de 25/30 goed is (weet jij dat toevallig??)

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    En dan te bedenken dat ik vroeger een BMI van 15!! had (vetpercentage geen idee!) ik woog toen 50 kilo (en ben 183 cm lang) en at elke dag 2 zakken chips, een heel brood met alleen maar zoet, 2 pakken melk ofzo, 2 flessen cola, mac donalds, frietjes noem het maar op, maarja na mijn 20e, anti depresiva en stoppen met roken ging het elk jaar flink omhoog!

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

BMI van 25 is goed zei de dietiste

Die controle heb ik nodig, ik MOET een stok achter de deur hebben anders hou ik het niet vol.

Ik was niet suikerverslaafd maar wel fruit. Daar zitten ook veel suikers in. Ze waren er bij mij al snel achter dat ik heftig reageer op koolhydraten. Als ik de fout in ben gegaan (heb friet op, pizza en taart en meer foute dingen) hou ik een week lang vocht vast en val bijna niks af. Ik heb het nu een week of 3-4 niet streng gedaan en heb gesmokkeld vandaar minder gewichtsverlies maar ik ben nu ruim een week echt weer streng bezig.

Ik MOET trouwens minimaal 4 maaltijden om vet reserves aan te spreken. Neem ik er minder (ik mag er alleen minder als ik minimaal 100gr vis eet) dan ga je ook spierweefsel verbranden en dat mag niet.

Fijne van de begeleiding vind ik ook dat ze tips geven. Zo wilde ik gaan wokken maar ja, daar hebben ze sausjes en marinades enzo. Ik neem de dag van het wokken 1 maaltijd minder (mag er wel meer trouwens hoor maar moet er dan minimaal 3 i.p.v. 4) en mag dan onbeperkt vis eten zonder de knoflook en andere spullen erop dus de pure vis. Ik doe het dan altijd zo op een 'uit eten dag':

ontbijtprodukt
    lunchprodukt
    uit eten en dan neem ik onbeperkt toegestane groenten en vis
    thuis neem ik een pudding

Bij het wokken deed ik het zo:

vooraf in de sushi bar bord vis (geen paling en geen surumisticks mag ik)
    bord groenten met vis laten wokken zonder saus en op het bord peper en zout erbij
    van de plaatgrill paar stukken vis zonder iets erop en dan aan tafel peper en zout erop.

Ik mag alle kruiden gebruiken, je moet het eten lekker maken zei ze.

5. 40plusmama

Ik heb 48 kilo gewogen, had anorexia :(

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

wow das idd heel weinig, ik kan me van mezelf niet voorstellen dat ik zo weinig heb gewogen, lijkt wel een ander leven!!

Ik moet trouwens ook minimaal 4 maaltijden per dag (ik gebruik er 5 trouwens)

ochtend
    middag
    avond
    en twee tussendoortjes (vaak einde van de middag en na het eten pak ik deze)

maar moet er soms echt aan denken hoor (ik zet gewoon mijn wekker anders vergeet ik het!!)

Ik hield ook altijd heel veel vocht vast (kon zo 2-4 kilo schelen per dag :$ ) das nu bijna weg!!! (alleen nog wat voor mijn menstruatie) ik had een te laag vochtpercentage en daardoor kan je blijkbaar ook heel erg schommelen en in je handen, enkels e.d. vocht gaan vasthouden (wist ik niet maar goed kan blijkbaar)

Wat is jouw streven Dees?

7. 40plusmama

Tussendoortjes zijn de snacks bij jou?

Ik neem 1 snack per dag (reep of wafels) en mag eventueel die knabbeltjes 's avonds als ik in de verleiding dreig te komen wat verkeerds te pakken.

Mijn streven is 40 kilo eraf en die wil ik er echt af hebben. Ik woog bijna 122 kilo en zit nu op 105,5. Mijn ideale gewicht zou volgens de cijfertjes 65 zijn maar dat mag ik niet van de dietiste. We houden als streefgewicht 80 aan en van daaruit kijken we verder. Belangrijkste is dat ik me goed blijf voelen en een gezond vetpercentage heb. Geen idee hoeveel er nog af moet om dat te krijgen.

In april gaan we in ieder geval nog proberen voor een kleine. Nu mijn bloedwaardes goed zijn durf ik dat wel aan en de gyn ook. Mocht het lukken dan ga ik daarna weer verder met het dieet tot ik op een gezond gewicht zit. Eenmaal op gewicht wil ik elke 6 weken blijven wegen om controle te blijven houden.

8. 40plusmama

Vocht hou ik vast in mijn handen, enkels, onderbenen en voeten.

Ik ben nu alleen ongesteld geworden vanmorgen dus helaas ben ik dan altijd flink zwaarder en hou ik vocht vast. Ze kwam erachter dat ik ook rond de eisprong vocht vast blijk te houden.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik ook rond de eisprong en dikkere buik zoiezo

met 5 maaltijden bedoel ik bv

omelet, pannekoek, soep, shake, chili of reep (en soms vervang ik dan een soepie voor bv een wafeltje (1 niet alletwee) maar dat mag maar 1/2 keer per week ofzo

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    vanaf mijn zwaarste 115 kilo en mijn streven is maatje 40/42 ofzo heb nu 75 kilo staan toen had ik die maat.. (ik heb nu maat 46 en had 48 en 50 daarvoor) dus in totaal ook 40 kilo eraf dan. (115 was een paar maanden na mijn eerste zwangerschap)

Bij de tweede zwangerschap alleen maar afgevallen door de stress (slechte nekplooimeting, vruchtwaterpunctie, vruchtwaterverlies, CMV virus erna) niet echt heel erg ontspannen dus, zeg maar ronduit klote (ik was zo bang ons kindje kwijt te raken en voelde me zo schuldig dat ik ook maar overwoog om de zwangerschap af te laten breken bij een hele ernstige afwijking) nee was geen leuke tijd...

11. 40plusmama

Oke dus jouw snack moet je als maaltijd tellen.

Bij mij zijn de snacks en zoutjes extra en geen maaltijd. De voedingswaarde is ook te laag om dat als maaltijd te laten tellen. Ik mag 2 wafels hebben en ook gewoon nog chili ofzo eten.

Ik neem dus 4 maaltijden per dag (behalve als ik een dag vis neem) en 1 reep of wafels. En heel af en toe 's avonds nog knabbeltjes. Een extra maaltijd mag ik ALTIJD nemen. Heb ik een dag honger en behoefte aan 6 maaltijden dan zou dat mogen. Ik heb alleen echt genoeg aan die 4.

12. 40plusmama

Ik had maat 50-52 en shirts 54 (oke, die wil ik ook gewoon ruim hebben hoor)

Ik heb nu maat 48 en soms 48-50 van broeken. Shirts weet ik niet want ik draag nog steeds graag wijde shirts

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zal ik jullie naar de clubs verplaatsen? Kunnen jullie daar verder kletsen.

Kwebbel

14. 40plusmama

Euh, prima maar waarom daarheen? Het mag hoor, geen probleem maar ik lees in de lounge vaker :D en bij de clubs nooit.

Modifast staat ook in de lounge toch?

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Omdat clubs eigenlijk voor o.a dit soort topics bedoeld zijn. Meestal zijn het topics waar langer met dezelfde mensen geklets wordt.
    Zie bv ook onder clubs...10 kilo afvallen;)

Vandaar dus.

Neem ik gelijk een kijkje bij Modifast....kan die ook naar clubs.

Kwebbel

16. 40plusmama

Ooh jee, dan heb ik het gedaan, haha :D

Ga ik zo bij de clubs verder :D

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Daar gaan jullie :D

Kan je als proteïne-club verder praten en ervaringen delen.

Succes met afvallen allen.

Kwebbel

18. 40plusmama

Dan gaan we hier maar verder he :p

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dus jij eet nog meer hahaha (ik word al gek al dit eten hahaha)

Prima dat we verhuist zijn ik kijk toch altijd bij gebruikersinstellingen voor de topics die ik volg...

20. 40plusmama

Nou nee hetzelfde als jij. Ik neem 4 maaltijden en 1 snack en hetzelfde tel jij als 5 maaltijden ;)

Mocht ik behoefte hebben mag ik knabbeltjes of een maaltijd extra maar ik heb daar zelden behoefte aan

Deel Deze Pagina