Okee dit is echt dom... Ik heb een flessenwarmer gekocht die we binnenkort nodig hebben op vakantie. Nu wil ik hem uitproberen, maar ik weet serieus niet waar ik het water in moet doen. Er zit geen duidelijke gebruiksaanwijzing bij. Volgens de beschrijving lijkt het erop dat ik het water gewoon in het gat moet gieten waar ik de fles in zet....in het apparaat dus!! Is dat wel veilig?!?! Ik durf het nu dus niet te proberen uit angst dat ik het verkeerd begrijp... Iemand ervaring met die dingen?
Inderdaad, in datzelfde gat ! De flessenwarmer verwarmd het water dat rondom de fles zit omdat je die in het water gezet hebt en doordat de fles in dat warme water staat word de voeding in de fles verwarmd. Ik zou de fles overigens wel af en toe omzwenken zodat het wat gelijkmatiger verwarmd word.
HAHAHA... Ja ik zou dus ook niet weten in welk ander gat ik het water moet doen...maar het voelt zo onlogisch. Het water moet niet in die beker waar je een potje in verwarmt (das de enige beker die erbij zit) en echt in het apparaat? Je merkt...ik vind het eng. Water en electriciteit gaan niet samen
Hmmm, zou je er misschien een foto van kunnen maken en plaatsen? Haha! Misschien kan het ook nog zo zijn dat je die 'beker' er toch wel in moet zetten en daar het water in moet doen? Moet namelijk zeggen dat ik er geen idee bij heb met een losse beker erbij, zoveel verstand heb ik er ook niet van, haha heb misschien 2x zo een ding gebruikt ! Waar heb je hem gekocht? Zou je het anders niet daar even kunnen vragen?
Ik denk dat je dezelfde hebt die wij hadden. Met blauwe bakjes voor 'bijvoeding' (grootste onzindingen overigens) Ja, gewoon water in het apparaat zelf. Als het goed is, zie je aan de binnenkant ook een streep tot waar je water moet vullen. Dan aanzetten om te verwarmen, en dan de fles erin. Werkt echt goed, en inderdaad even schudden vóórdat je de fles gaat geven.
Je moet het vergelijken met een waterkoker, allen wordt het water minder heet. Daar doe je het water ook in het 'grote gat'. Maar als je flessen met kunstvoeding erin wilt opwarmen dan is het misschien handiger om i.p.v. een fleswarmer een waterkoker mee te nemen. Je lost het poeder op in de helft water dat net van de kook is en je vult het aan met de andere helft veilig koud water. En je kunt meteen voor jezelf koffie, thee en cupasoup maken!