Wie zit er momenteel ook in de wachtweken na ivf of icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Butterfly36, 9 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal.

Zijn er hier momenteel op het forum vrouwen die net als mij een tp hebben gehad en nu in de wachtweken zitten ?

Ik heb 2 dec de punctie gehad en 4 december de tp.
    Ik zit nu dus op wachtdag 5 .
    Het lijkt me leuk om met meerdere te praten die net als ik nu in de wachtweken zitten..
    Ik ben benieuwd

Dit is overigens mijn 2 poging .
    Eerste poging heb ik van de verste tp een miskraam gekregen en de enige cryo heeft helaas niets gedaan. ..

Hopelijk nu beter nieuws

2. lamisha1980

lamisha1980 Fanatiek lid

1 mei 2010
    1.179
    62
    48
    Wat spannend zeg..is punctie pijnlijk? Hoe gaat dat allemaal?

3. Girll93

Girll93 Actief lid

4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Ik zit nu op dag 9 na tp, spannend! Ga morgen ochtend een test tegenaan gooien, ik kan niet meer wachten. Dinsdag heb ik de bloedtest. Vanaf de utrogestan erg veel zwangerschapssymptomen wat me nu echt onzeker maakt want de pijn in mn borsten nemen af en blijf een ongie gevoel houden. Ongie gevoel is ong 3 dagen na tp gekomen en niet meer weggegaan. Het is niet continu hoor, af en toe krampjes. Hoe voel jij je op dag 5 na tp? Hopen op een plakker voor onsxxx

4. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Spannend!!
    Hou oud was jou embryo bij terugplaatsing?
    In mijn ziekenhuis doen ze de tp op dag 2 al hij was toen 4 cellig.

Denk dat jij een wat oudere terug hebt gekregen ?

Ja ik heb nu nog steeds pijn in mijn borsten . Maar had ik al voor de tp.
    En lage rugpijn en ik heb ook dat ongi gevoel zo nu en dan.
    Maar ja dat zegt allemaal niks. Een deel komt door de bollen ook he.

Hoe is jouw gevoel kwa of het gelukt is En wanneer ga je een testje wagen

5. Girll93

Girll93 Actief lid

4 jul 2017
    346
    163
    43
    Vrouw
    Manager zorg & welzijn
    Schiedam
    Ik heb uhm op dag drie terug gekregen het was toen al een murula ofzo verder dan een 8 delige. Super mooi zeide ze, liggen er nog 2 van die in de vriezer.
    Omdat t een goeie is die terug is geplaatst heb k heel veel hoop dat t goed zit maar ik weet t niet.. droom nu elke dag dat ik een positieve zwtest heb hahaha ik ga morgen ochtend thuis testen en jij?
    Na die bollen maken je gek he.. hahaha alles wijst op een zwangerschap. De vermoeidheid is vreselijk wil de hele dag slapen bahh haha

Butterfly36 vindt dit leuk.
  6. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Heb je een verse terug gekregen of een cryo (diepvries) ik een verse
    Ik mag pas de 18e testen.
    Ik heb de mijne maandag terug geplaatst gekregen

Spannend dat je morgen gaat testen laat je t weten!

Ja die bollen die weten wat idd pfff helemaal gek van af en toe.
    Tis 1 Grote mindfuck die wachtweken

7. Butterfly36

Butterfly36 Bekend lid

7 jul 2017
    654
    270
    63
    Vrouw

Heb je nog getest vandaag ??

8. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Hoi hoi,

Sorry dat ik inbreuk kom doen, maar ben sinds vandaag pas actief op dit forum.

In het kort:
    Ik ben 6 december begonnen met spuiten van Decapeptyl en de 2e dag Gonal F erbij (flare up). Op 17 december heb ik een punctie gehad en 20 december 2017 een terug plaatsing van 1 embryo A kwaliteit (8-cellig). Zit momenteel dus in mijn 2e wachtweek. Vorige week vrijdag heb ik bericht gehad dat er nog 1 cryo verder is gaan ontwikkelen in de stoof en is daarna in de vriezer gezet.

Ik heb zelf reuma en daardoor doen we verkort protocol omdat mijn hormonen aan de lage kant zijn. Wilde geen maand meer wachten dus uiteindelijk direct gestart (27 oktober intake gehad, 9 november evaluatie en 21 november uitleg medicatie). Als klap op de vuurpijl is het zaadkwaliteit van mijn partner ook niet al te best vandaar dat we ICSI hebben.

Hoop op het forum in contact te komen met lotgenoten.

Groeten, Dionne

9. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Hoi!

Ik zit op dit moment ook in mijn tweede wachtweken! Ik heb dan IVF gedaan. Ik had twee eitjes bij de punctie en 1 daarvan is bevrucht. Ik heb de punctie 18 dec gehad en terugplaatsing op 21 december. We lopen dus bijna gelijk. Wanneer ga jij testen? Ik wil 1 januari testen. Dan is het 2 weken na de punctie.

10. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Zonnebloem6:
    We verschillen 1 dag met elkaar.
    Wilde eigenlijk zondag of maandag een test doen, maar kan haast niet wachten dat ik morgen een test wil doen. Met een risico dat mijn HCG nog te laag is maar op hoop van zegen. Ik merk namelijk helemaal niks aan mijn lijf maar ook geen ongi vooraankondiging. Voor ons is dit ICSI1.0

11. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw

We verschillen 1 dag met elkaar.
    Wilde eigenlijk zondag of maandag een test doen, maar kan haast niet wachten dat ik morgen een test wil doen. Met een risico dat mijn HCG nog te laag is maar op hoop van zegen. Ik merk namelijk helemaal niks aan mijn lijf maar ook geen ongi vooraankondiging. Voor ons is dit ICSI1.0

12. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ik kan ook echt niet wachten. Maar ben inderdaad bang dat ik dan negatief test. Ik wil na oud en nieuw testen. Mocht het negatief zijn, dan heb ik in ieder geval geen k*t avond. Dit is voor mij de in principe de tweede ivf. Bij de eerste kwamen er geen follikels, dus die is afgebroken voor de punctie. Die telt dus niet mee. Ik heb al wel sinds 3 dagen hoofdpijn. Een dag voor m'n menstruatie heb ik ook altijd hoofdpijn, dus ik hoop niet dat het een slecht voor teken is. Af en toe heb ik wat krampjes, maar niet noemenswaardig. Zou ook aan die utrogestan kunnen liggen.

13. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Gelijk heb je! Zon nadeel van deze dagen. Jij bent in principe nu ook bezig met de eerste ‘echte’ poging. Ik heb sinds 2 dagen brandende ogen (schijnt heel minimaal voor te komen bij beginnende zwangerschap) en sinds 3 dagen een opgezwollen baarmoeder waardoor ik mijn riem en broek haast niet dicht kreeg. Heb al een zoontje uit een eerdere relatie maar keerzijde, hij was ongepland dus al die ‘kwaaltjes’ ken ik niet iig toen niet zo mee bezig geweest. Nu hou je je overal mee bezig en je voelt en merkt alles op. Maar kan ook van de utrogestan bolletjes zijn idd. Beide dus niet veel kenmerken oid. Punctie wordt gezien als eisprong en deze is kunstmatig 3 dagen eerder dan mijn natuurlijke cyclus. Heb ook wel eens gelezen dat utrogestan de menstruatie kan uit stellen. Mag jij officieel ook pas 15dgn na TP testen?

14. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Ja klopt, dat is het nadeel van deze dagen. Probeer m'n verleiding ook echt te weerstaan. Dit is inderdaad ook meer eerste echte. Nu maar hopen dat we straks een mooie positieve test in handen hebben.
    Ik voel ook echt alles. Ik heb ook geen idee of het tussen m'n oren zit, van die bolletjes komt of echt iets is. Ik krijg 5 Jan een bloedtest, dus inderdaad ook 15 dagen na de tp.
    Is je natuurlijke cyclus regelmatig? De mijne helemaal niet. Het enige wat meestal wel is, dat ik 9 dagen na eisprong ongesteld wordt. Die bolletjes stellen dan inderdaad mijn menstruatie uit of er is toch iets gaande. Dat wachten is echt zenuwslopend, ik vind het nog erger dan bij iui.

15. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Zo moeilijk om de nieuwsgierigheid de baas te zijn. Moet echt iets om handen hebben om er niet elke minuut mee bezig te zijn. My Fingers are crossed Zou een mooi begin zijn van het nieuwe jaar?
    Waarom zijn jullie gestart met IVF? Omdat je weinig follikels hebt?
    Ik heb zo’n 1.5 jaar mijn cyclus bijgehouden in een app. Was een vrij regelmatige cyclus van 27-28 dagen. Voelde ook vaak de eisprong en kwam vaak overeen. Alleen door deze kunstmatige cyclus is het 3 dagen eerder en heb ik de TP gehad op de datum dat ik in mijn natuurlijke cyclus de eisprong zou hebben. Jij nog geen vooraankondiging van de menstruatie? Dit is onze eerste mmm.

16. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    We zijn begonnen met iui. Ik moest met de hormoon dosis omhoog, omdat ik niet veel follikels aanmaak. Ik heb 1 van de 4 iui's 2 follikels gehad. De rest maar 1. Dus toen hebben ze besloten om na 4 over te stappen op IVF om onze kansen te vergroten. De eerste ronde ben ik halverwege omhoog gegaan met hormonen, maar het mocht niet baten. Dus die is stop gezet. Ik moest toen 3 weken later bloedprikken als ik niet ongesteld was geworden op de overgang. Het moment van bloedprikken heb ik dus een eisprong van mezelf gehad en konden ze niet zien aan de waardes of ik in de overgang zit. Ik mocht kiezen om op het juiste moment nog een keer bloed te prikken of nog een ivf poging wagen met andere hormonen. Dat laatste hebben we gekozen. Nu dus wachten op hopelijk een mooi resultaat. Mijn cyclus loopt uiteen van 16 dagen tot 34 dagen. Geen peil op te trekken dus. De eisprong voel ik niet. Heb in het begin bij gehouden met van die ovulatie testen.
    Deze ivf heb ik 26 dagen gespoten voor 2 follikels.
    Wat is je gevoel erbij? Denk je dat het raak is? Ik voel me wel anders dan anders, maar kan ook komen door die vieze bolletjes...

17. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Tegen mij zeiden ze dat ik te weinig had en had er aan het eind van mijn cyclus 3 follikels had. Gaven aan dat het mogelijk onze eerste en laatste poging zou zijn, omdat ik dus weinig eiblaasjes had.
    De hormonen hebben bij jou eigenlijk niet het werk gedaan die het zou moeten doen? Zo jammer is dat. Ik had dat met de stimulatie echo, had maar 1 follikel die gegroeid was en 5 andere aan de kleine kant. Was toen zo teleurgesteld in mezelf. Uiteindelijk hebben ze toch met de punctie 4 follikels leeg kunnen zuigen waarvan er 3 eicellen aanwezig waren en uiteindelijk 2 bevrucht.
    Kunnen ze de dosis niet hoger zetten van de hormonen of denken ze niet dat dat gaat helpen. Sommige mensen hebben mij geadviseerd om naar Düsseldorf te gaan. Schijnbaar hebben ze daar meer ervaring met vrouwen die moeilijk te stimuleren zijn en weinig follikels hebben. Jij hebt wel langer moeten spuiten dan ik. Hoop zo voor je dat het jullie gegund is.
    Had graag meer gemerkt aan mijn lijf als nu maar moet erbij zeggen 1e zwangerschap weinig kwaaltjes (alleen smaakverandering naarmate ik langer zwanger was). Ik hoop wel dat het goed is, maar lijkt ook alsof ik mijn eigen lijf nu niet ken. Kan ook beïnvloed worden door die bolletjes en mss wel teveel mee bezig.

18. Zonnebloem6

Zonnebloem6 Actief lid

12 aug 2015
    206
    12
    18
    Noord Brabant
    Komt dat ook door je reuma dat je weinig eiblaasjes had? Hoeveel hormonen moest hij spuiten? Ik heb de hoogste dosis gehad 225 eenheden menopur. Hoger gaan ze niet. We hebben inderdaad wel eens over het buitenland gehad, maar weten nog niet of we dat gaan doen. Het is ook zo lastig om er niet mee bezig te zijn. Hopen op een mooi 2018!! Fingerscrossed voor ons!

19. Dionne1982

Dionne1982 Actief lid

28 dec 2017
    216
    123
    43
    Vrouw
    Fertiliteitsarts vermoed wel dat het komt door de reuma en de medicatie die ik daarvoor gebruik. Zouden eigenlijk pas in februari mogen starten maar vond hij uiteindelijk geen goed idee omdat het alleen slechter kon worden in die periode.
    Ik had Decapeptyl en Gonal F 225 eh. Landelijk gezien is dat de hoogste dosis. Lees ook soms op een andere forum en daar wordt bij sommige vrouwen een hogere dosis gegeven dan wat wij hebben gehad. Is dan denk ik per ziekenhuis anders. Wij hebben het traject bij het Radboud en jullie?
    Goed overwegen of je het buitenland wilt. Wordt vaak niet of niet volledig vergoed door de zorgverzekeraar.
    Enige waar ik nu last van heb is puistjes maar ook dat kan door die hormonen zijn.
    Hoop dat het ons beide gegund is

Zara75 vindt dit leuk.
  20. Liekje23

Liekje23 Actief lid

18 sep 2016
    335
    12
    18
    Heeel veel succes dames!! Ik hoop voor jullie dat het raak is. Ik zit ook in de wachtweken. Ik heb maandag 25-12 een cryo tp gehad. Ik ben dus nog geen eens over de eerste week en het voelt al als weken ik heb het in volledig natuurlijke cyclus.

Deel Deze Pagina