Vraagje Vanaf wanneer dragen jullie een buikband? Ik ben 11 weken en doordat ik bedrust heb vanaf week 4 krijg ik al een buik (wel 18 kilo afgevallen deze zwangerschap) Op advies van de gynaecoloog draag ik al een bekkenband waardoor mijn shirtjes te klein zijn. Zou ik al een buikband kunnen gaan dragen?
Hai Tebby, Waarom niet? Als jij je daar prettiger bij voelt, moet je dat vooral doen! Ik droeg hem met 14 weken al. Niet dagelijks, maar als ik een legging aan had i.p.v. jeans, dan voelde het namelijk net alsof ik niet genoeg ondersteuning had voor mijn buik. Succes!
Als je bedrust hebt is een buikband naar mijn idee geen meerwaarde. Een buikband zorgt ervoor dat het gewicht van je rug wat ontlast wordt en dat geldt niet als ie ligt. Ik heb zelf van week 20-34 plat gelegen en de band alleen omgedaan als ik even een klein stukje ging lopen buiten of zo. Het zit ook voor geen meter trouwens als je ligt...
Het gaat hier neem ik aan over een ondersteunde band zoals de Anita... Dus niet over die dingen die je over je shirt kan doen
Ik heb voorschrift liggen voor een van de fysio maar moet het uitstellen zolang ik kan omdat mijn rugspieren al tezwak zijn van voor de zwangerschap, door operatie etc. Als jij jou prettiger voelt met buikband waarom dan niet. Gewoon doen