Hoi allemaal, Ik ben inmiddels 6 weken zwanger en super gelukkig. Met de kwaaltjes valt het mee, alleen 's nachts slaap ik slecht. Zo'n 2 á 3 keer per nacht moet ik eruit om te plassen en dan heb ik ook meteen hele erge honger (misselijk etc.). Inmiddels eet ik elke nacht/ochtend 2 keer ontbijt + een paar koeken. Het duurt daarna weer een uur voor ik in slaap val, waardoor ik dus overdag flink moe ben. Ik probeer wel vaker even op de bank te gaan liggen, maar met werken is dat toch lastig. Hebben jullie hier ook last van? Iemand een goede tip?
Dat is inderdaad niet zo prettig. Ik nam 2 appeltjes mee naar bed. Als ik wakker werd van de honger nam ik een appeltje. Hielp mij tegen de misselijkheid en het erge hongergevoel.
Misschien wat eten wat ligt verteerbaar is. als je zware dingen eet is t logisch dat je niet kan slapen en daarnaast verteer je snachts niets. Dus idd iets van appel of yoghurt zou denk ik beter zijn.
Ik heb ook zo'n honger, idd vooral 's nachts en 's ochtends, de rest van de dag heb ik weinig zin om te eten. Naast mijn bed ligt een pak crackers en soms neem ik nog wat komkommer ofzo mee naar boven. Nu heb ik een mini koelkastje op de slaapkamer dat is reuze handig. Iets lichts eten voor je naar bed gaat kan ook schelen voor de nacht. En ja dat plassen.. daar is weinig aan te doen. Plassen voor je naar bed gaat doe je vast al dus daar heb je ook niks aan. Wat ik heb is dat zodra er wat feller licht aangaat ik klaarwakker ben. Ik heb dus ook dat ik dan moeilijker in slaap kom dus zorg ik dat ik een zacht lampje aan heb als ik iets moet pakken. Zo blijf ik in de slaapmodus zogezegd, net lang genorg om sneller in slaap te vallen als ik weer ga liggen. Misschien heb je iets aan dit idee? Sterkte, ik hoop dat je snel beter kunt slapen!
Dat plassen is zeker niet abnormaal! Je baarmoeder groeit en drukt op je blaas! Het hongergevoel ken ik :-D ik sta tegenwoordig op om te eten want anders kan ik niet meer slapen! Tegen 4u word ik wakker met reuze honger, als ik het negeer val ik pas tegen 6u terug in t slaap! Terwijl na het eten val ik binnen de 10min terug in t slaap!
Ik heb dat snachts ook nog steeds helaas, bij vorige zwangerschap ook. Plassen en daarna eet ik een banaan. En opzich slaap k daar vrij snel weer van
Ik heb hetzelfde.. Nu vijf weken en vijf dagen maar snachts ontzetten misselijk en hongerig als ik wakker word om te plassen. Ben nog niet zo ver gegaan om eten mee te nemen maar ga het denk ik toch maar doen. Ik vind het nog best lastig. Ik ben heel misselijk maar heb opzich wel trek. Maar als ik wel eet word ik ook weer misselijk, zucht! Hopelijk trekt het snel weer weg
Heel herkenbaar! Echt vreselijke buikpijn van de honger had ik tussen 5-9 weken. Yoghurtje eten en een boterham met pindakaas. Dat helpt goed tegen trek vanwege de vele eiwitten. En inderdaad lekker zo veel mogelijk een dutje doen op de bank! Geniet van je zwangerschap!
Haha heel herkenbaar! Ook al at ik nog wat voor ik ging slapen werd steeds 's nachts wakker van de honger. Een banaan eten of eierkoeken naast je bed zetten. Cracker was bij mij net of ik lucht at. Gaat vanzelf weer over
Het plassen is nu even wat minder gelukkig. Maar dat zal snel weer terug komen. Het honger hebben: Tsja, ik heb soms vreselijke honger 's nachts. Maar ik eet gewoon niets. Ik wil hier namelijk niet aan wennen. Ik weet natuurlijk niet of dit de hele zwangerschap gaat lukken maar voor nu werkt het goed.
Herkenbaar. Ik eet ook altijd nog even een boterham voor het slapen gaan. Ik wordt in de avond misselijk waardoor ik geen avond eten naar binnen krijg. Maar gelukkig wordt het nu minder..
Het plassen herken ik helaas, met name eerste en derde trimester. De honger heb ik met name in de namiddag. Het beste doe je eraan om iets met veel eiwitten te eten, bijvoorbeeld magere kwark. Dat is milder voor de maag en geeft een langer verzadigd gevoel.
Oh jee die slapeloze nachten. Gewoon wakker liggen, niet in slaap kunnen vallen. Sinds twee weken slaap ik onrustig, veel dromen. En sinds afgelopen zondag slaap ik dus amper. Ik val overdag bijna om van de slaap, dus heb het middagdutje maar weer ingevoerd. Ik ben gastouder dus kan redelijk goed mijn rust pakken door op de bank te gaan zitten. Maar echt m'n ogen dicht doen gaat niet. Ook die honger 's nachts, heel herkenbaar. Nu heb ik gisteravond wat later mijn schaaltje yoghurt met fruit gepakt. En woohoo!! Ik heb de nacht doorgeslapen! Van 0:00 tot 6:00, en toen toen 6:45. De eerste fatsoenlijke nacht in 3 weken!