Hoelang duurde het voordat je zwanger werd na miskraam met cytotec??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dali1976, 11 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dali1976

dali1976 Lid

14 mei 2011
    41
    0
    0
    Hallo dames,

Als je op dit forum zit, dan ben je zwanger. Gefeliciteerd! Ik zou me graag bij jullie voegen.

Maar ik heb even een vraag aan de dames die eerder een miskraam (missed abortion) hebben gehad en toen het vruchtje zijn kwijtgeraakt door middel van het medicijn Cytotec. Hoe lang na deze miskraam waren jullie weer zwanger?

De reden dat ik dit vraag omdat ik zelf in die situatie zit. In mei van dit jaar heb ik dus die Cytotec gehad, en tot op heden ben ik nog niet zwanger. Ik heb zelf het gevoel dat die Cytotec daar iets mee te maken heeft. Daarom wil ik graag de ervaringen van anderen horen.

Alvast bedankt voor je reactie.

2. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ik heb zelf ook 18dgn geleden een miskraam opgewekt dmv Cytotec. En wil ook graag weer snel zwanger worden.

Ik lees hier de reacties mee....

3. dali1976

dali1976 Lid

14 mei 2011
    41
    0
    0
    Hallo Noenoe,

Heel veel sterkte de komende tijd. Ik weet hoe verschrikkelijk het is. Ik hoop dat we snel reacties krijgen.

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb in mei een miskraam gehad en Cytotec gebruikt. Ik ben nu weer zwanger, dus 5 maanden ná de miskraam was t weer raak. Het kan echt meiden. Hoop houden! X

5. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    bij mij niet heel lang zoals je kunt zien. in april miskraam gehad met 10 weken.

heel veel sterkte!!

6. sebasel4a

sebasel4a Fanatiek lid

23 dec 2009
    1.000
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik was 3 maanden na cytotec weer zwanger. Heb in september toen cytotec gehad. Oktober heb ik nog een operatie ondergaan aan mijn knie. En in December zijn we er weer voor gegaan en het was gelijk raak. Dus het kan snel gaan! Hoop voor jullie dat het ook weer snel lukt ;)

7. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

In mei is er een MA opgewekt met 2x cytotec, uiteindelijk wel met speod gecurreteerd 2 dagen later..
    Ronde erop was ik weer zwanger, maar dat ging met 5 weken al fout.. Nu 17 oktober weer een posi test

8. Tommatje

Tommatje Actief lid

10 nov 2011
    252
    0
    0
    Ik heb in september cytotec gekregen voor mijn MA. Toen moest ik nog verschillende keren naar de gyn om te kijken of alles schoon was en in orde. Op 7 november hebben we dan eindelijk groen licht gekregen en was ik onmiddellijk weer zwanger.

9. dali1976

dali1976 Lid

14 mei 2011
    41
    0
    0
    @ alle dames die hebben gereageerd. Wat goed om te horen dat het bij jullie allemaal zo snel weer raak was/is.

Hadden jullie na de MA met Cytotec ook een veranderde cyclus? Ik namelijk wel. Ook heb ik nu tussendoor in mijn cyclus regelmatig een soort van krampen in mijn baarmoeder.

Ik lees graag nog meer reacties.

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ dali, vervelend dat je een mk hebt gehad en dat je nu onzeker bent of je wel zwanger kunt worden.

Eind juli werd bij mij een MA vastgesteld. Bij 11wk werd alleen een vruchtzak gevonden. In het zkh is de MA bevestigd en kreeg ik de keuze tussen cytotec en curretage. Ik heb gekozen voor cytotec. De vruchtzak liet los op de dag dat ik cytotec inbracht. Helaas bleek een week later een restje te zitten. Bij uitgebreide bestudering vond de gyn het na overleg met collega's niet nodig om extra maatregelen te treffen. Toch was ik bang dat dat mijn cyclus oid zou beinvloeden.
    Ik ben mijn temp bij gaan houden om te achterhalen of mijn cyclus op gang kwam. Gelukkig kwam die ondanks het restje wel op gang. Wel kwam mijn eisprong wat later. Na een eerste eigen menstruatie was mijn ei weer heel laat maar het was toen wel raak.
    In ronde twee na de opgewekte mk was het dus weer raak.

Volgens mij kan cytotec niet tot gevolg hebben dat er een zw.schap wordt tegengehouden. Wel kan het zijn dat er restweefsel is achtergebleven waardoor je cyclus verstoort is of wordt tegengehouden. En na een mk zie je vaak dat je cyclus van slag is, soms 1 ronde soms meer. Dat kan eht moeilijker maken om zwanger te raken, maar ook dat hoeft niet.

Als je zo onzeker bent of het wel goed zit kun je een aantal dingen doen. Nog eens langs bij gyn of HA om je onzekerheid op tafel te leggen. Hopelijk kijken ze of het er goed uit ziet.
    Verder kun je zelf je cyclus in de gaten houden met temperaturen en of ovulatietestjes.

Sterkte en succes met zwanger worden!

11. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik heb op 19 oktober een mk gehad dmv cyotec na een ma. Afgelopen zaterdag op 10 december teste ik alweer positief. Heb tussendoor een menstruatie gehad.

Hoop dat jullie ook snel weer zwanger zullen zijn .

Deel Deze Pagina