Ik ben dus echt geeeeen visliefhebber maar manlief wel... Ik heb dus zalm voor vanavond met gebakken aardappeltjes en groenten maar ik heb geen idee hoe ik die zalm lekker kan bereiden?! Ik was aan het denken om hem in de grill te grillen en dan wat citroen erbij serveren, maar is dat nou lekker?! Hellup!
Wat voor zalm heb je? Moten, stukken? Je zou het in alufolie kunnen doen, kruiden en citroen erop en dan in de oven. Hoe lang zou ik even niet weten. Ik gok op 15 - 20 minuten.
Zalm heeft niet veel nodig vind ik. Ik zou het ook in zilverfolie in de oven doen. Citroen, peper en zout... soms doe ik er ook wat fijngesneden knoflook, ui en tomaat bij. Ik heb het ook weleens gegeten bij iemand die het had gemarineerd met ketjap manis, dat was ook erg lekker!
Maak altijd een bakje van folie, zalm zou en peper, citroenje snijden en erbij, beetje olie in bakje, ik die meestal knoflookolie, dan nog partjes knoflook erbij. zo'n 20 minuutjes in de oven lekkerrrrr. Zag dat de zalm ook weer in de aanbieding is bij de makro, die hebben altijd een kilo voor nog geen 9 euro en het is echt heeeeerlijke zalm .... Morgen ook maar zalm op het menu haha
Ik doe het altijd in de oven met een zakje van Maggi braadstomen, deze: MAGGI > Producten > Ons assortiment > MAGGI Braadstomen Zalm Crème-Dille uit de oven
Het is "gewoon" zalm met peper,zout, citroen uit de oven geworden... Ofja de oven staat nu voor te verwarmen haha!
Je kan het ook grillen, maar dan moet je opletten dat je het niet te lang doet, dan wordt het te droog. En vis kan eigenlijk altijd wel in de oven in een pakketje van zilverfolie. Je kan er allerlei groenten bij in stoppen die je in huis hebt. Als je bijvoorbeeld een kliekjes dag hebt met alles wat er nog over is in je koelkast dan is dat vaak goed te combineren met vis.
Nee, ik ben een echte vegetarier... Dus alleen voor man- en zoonlief is de zalm bestemd haha... Zelf eet ik vandaag maar een vegaschijf erbij haha!
Lekker hoor! Ik wilde dat man en dochter het ook lustten... Meestal vind ik het voor mezelf alleen teveel gedoe om te maken.
Gewoon met lekkere verse ingrediënten maken en geen zakjes etc.. Doe er verse dille op, citroensap, beetje peper en zout. Meer heb je niet nodig en super lekker!!
Het was geslaagd! Manlief vond t heerlijk en zoonlief at het ook prima (die kan nog niet zoveel vertellen maar wel gezichten trekken als hij het NIET lekker vind haha)