Draagmoederschap

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Linda, Mar 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb een puur informatieve vraag:

Weet iemand of hoog-technolisch draagmoederschap in Nederland wordt uitgevoerd?

Wanneer ik namelijk op de site www.draagmoederschap.nl kijk, lijkt het erop dat in NL geen enkele kliniek hieraan meewerkt.

Bij “laag-technologisch” draagmoederschap levert de draagmoeder ook de eicel.

Bij “hoog-technologisch” draagmoederschap wordt een IVF procedure uitgevoerd met het semen van de wensvader en eicellen van de wensmoeder, maar wordt het hieruit ontstane embryo teruggeplaatst in de baarmoeder van de draagmoeder.

2. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

volgens mij wordt het in het vumc gedaan.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zag toevallig net bij: ik ben zwanger
    Een aanstaande papa die samen met zijn man de zwangerschap van hun draagmoeder viert!
    Misschien kan je hem een pb sturen?
    Elmo

4. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

maar dat is dan toch laag-technologisch? Of had een van die mannen soms eicellen? :D

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow...had het vetgedrukte gemist hahahahah :-D

Zag de vraag en dacht: ow, had net iets gelezen...

Nee, denk idd niet dat een van de heren een eicel heeft weten te produceren :-D

6. Evanthe

Evanthe Niet meer actief

7. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    thnx meiden!

sommigen zeggen wel eens tegen mij: 'er is toch ook draagmoederschap'? ik dacht dan altijd ja euh maar hoe zit dat dan...?

als ik het zo lees is mijn situatie dit niet echt van toepassing. stel ik raak niet zwanger van ivf, zal een arts altijd zeggen als je verder wil gaan dat je dit 'zelf' moet doen. gezien de slagingskansen zegt het niet dat een 'normale' vrouw (zonder endometriose en pco) wel sneller zwanger wordt van je emmy.

het is gewoon zo jammer dat je de innesteling niet meer kan beinvloeden of dat je niet kan weten waarom het niet blijft zitten......

dat klopt toch?

Share This Page