wanneer vraag je om de volgende stap?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Dragi, 24 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dragi

Dragi Lid

22 mrt 2009
    17
    0
    0
    hallo daar ladies,

ik ben 34 jaar en met ronde 5 van clomid 100mg bezig. Vooralsnog geweldige eisprongen gehad (volgens progesterongehalte) maar nog geen zwangerschap. Vriend heeft hele goede zwemmers dus daar ligt het ook niet aan. Ik vraag me af of ik te ongeduldig ben of inmiddels kan vragen aan de gyn om iets anders te gaan proberen.. hij heeft nog niet gekeken of m'n eileiders wel toegankelijk zijn dus misschien kan ik dat aan hem vragen... Zit nu wel gewoon in het ziekenhuis en geen kliniek oid.

Mijn vraag aan jullie is: vragen jullie zelf aan je gyn of je met iets anders mag beginnen of laat je het aan hem/haar over?

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bij ons zijn er gewoon protocollen vor. En daarnaast wordt het natuurlijk ook per situatie bekeken.

Je kunt natuurlijk altijd zelf aangeven dat je weer een stapje verder wilt.

Succes!

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Bij ons in het ziekenhuis geldt het zelfde er wordt een protocol gevolgd. Ik heb zelf eigenlijk nooit ergens naar gevraagd want dacht zij weten dat wel. Maar misschien scheelt het dat ik wel aantal jaren jonger bent. Dat je na 5 rondes clomid en goed zaad nog niet zwanger bent is misschien ook een beetje pech hebben. Want bij stellen bij wie beide niets mankeren kan het ook zo een half jaar tot jaar duren. Komt ook een beetje geluk bij kijken.

Heel veel succes met zwanger worden en ga duimen dat je het snel zult zijn.

Gr vruchtje

4. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Dragi; elk ZK heeft inderdaad een protocol, maar bij iedereen is de situatie een beetje anders.

Ik zou de volgende keer in het ZK bespreekbaar maken wat het verdere beleid van het ZK is.
    Ik zie dat je 34 jaar bent. Ik weet niet hoelang jullie al aan het proberen zijn om zwanger te worden? Maar dat is voor het ZK ook een belangrijke factor.

Je mag volgens mij gerust vragen om een HSG (is wel belangrijk dat dat allemaal goed is).

Verder is het natuurlijk altijd mogelijk om een second opinion aan te vragen in een ander ZK of kliniek (bijvoorbeeld St. Geertgen).

Succes ermee.

5. Dragi

Dragi Lid

22 mrt 2009
    17
    0
    0
    ik ben inderdaad "al" 34 en nu anderhalf jaar bezig.. maar goed eigenlijk pas echte kans nu voor de vijfde keer omdat daarvoor bijna geen eisprong is geweest. Vandaar dat ik ook niet meteen aan de bel wil hangen omdat ik weet dat het bij " normale" stellen ook langer kan duren... Maar het zou nog zuurder zijn als ik er nu weer na een jaar achterkom dat het geen zin heeft gehad omdat er wat anders mis is, snap je? pff... moeilijk hoor!

bedankt voor jullie antwoorden in ieder geval!

Deel Deze Pagina