provera & clomid, schadelijk voor (ongeboren) kind ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door djaar77, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djaar77

djaar77 Fanatiek lid

5 okt 2008
    2.642
    0
    0
    De vraag zegt het eigenlijk al.
    Ik vraag mij dus af of het gebruik van provera & clomid schadelijk zijn voor het ongeboren kind of gevolgen heeft voor het kind op latere leeftijd.

Ik heb al gezocht op het internet uiteraard maar kan er eigenlijk niets over vinden. Ik hoop dat er hier mensen zijn die op basis van hun ervaringen en bij voorkeur medische kennis mij en mijn partner duidelijkheid kunnen geven.

Dat beide eventuieel bijwerkingen hebben op mij als ik ze ga innemen is mij wel duidelijk. Wel vraag ik me ook af of deze bij werkingen echt van tijdelijke aard zijn of ook nog lang blijven na het stoppen met de medicijnen.

Alvast bedankt voor een reactie.

2. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi hoi

de kan met Clomid op een meerling is 5% meer dan spontaan, ik bleek zwanger van een 2ling, maar heb een MK met bijna 8 weken gehad van 1 vruchtje.
    verder is er wel een kleine kans op een vroeggeboorte, dit was bij ons het geval, mijn zoontje is met 32 weken geboren, en lag 5 weken achter qua groei.

verder is er een studie geweest van een arts naar Clomid en hypospadie(aangeboren afwijking bij jongens aan de plasbuis) dit had mijn zoontje ook, maar wrs ook door een vroeggeboorte waarbij nog niet alles "klaar"is.

Provera heb ik niks van vernomen, zijn zelfs meiden die het hebben genomen en zwanger bleken, vlgs artsen kon dat geen kwaad.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb ongeveer 2 maanden denk ik na het slikken van clomid nog bijwerkingen gehad. Veel opvliegers enz. Toen was ik nog niet zwanger trouwens, wij hadden een pauze ingelast en schenen plotseling ineens zwanger.

Van schade op latere leeftijd is niets over bekend bij mij, ook ben ik met mijn zwangerschap de 40 weken voorbij gegaan. Wel veel meiden die ik ken die ook clomid hebben gebruikt (van de site hier) zijn wel inderdaad te vroeg bevallen.

Deel Deze Pagina