allebei onvruchtbaar

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lillis, Feb 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    Wij zijn sinds december voor onderzoek in het ziekenhuis. Er mankeert bij ons allebei wat, zelf heb ik minimala eisprong en bij mijn man is het zaad slecht. Ik vind het erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren voordat er daadwerkelijk een diagnose gesteld is. Ik denk eigenlijk dat je er altijd met een r*t gevoel vandaan komt totdat je zwanger de deur uitloopt bij je gyn. :(

2. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    jeetje, wat een teleurstelling zeg! Hoop dat nog wel mogelijkheden zijn voor jullie, sterkte

3. Niet meer actief

Hey Lillis,
    wij hebben vandaag hetzelfde te horen gekregen. Ik heb geen eisprong en men man heeft slecht zaad. Wij moeten nu nog enkele onderzoeken laten doen om dan te starten met IVF.

4. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Wat vervelend Lillis.
    Krijgen jullie nu nog meer onderzoeken of gaan jullie beginnen met ICSI?

Heel veel succes. Ik hoop dat jullie droom ook werkelijkheid mag worden.

Groetjes
    Elvira

5. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    Hoi Ellen,

O wat vervelend het zelfde bericht! Sterkte meid, je voelt je zo verslagen he? Ik merk wel dat als je even geen onderzoeken hoeft je het ook soms wat meer van je af kunt zetten. Nu hebben wij al wel een zoontje dus leid dat ook wat af! Je ziet maar het kan dus wel....! Sterker nog bij mijn zoontje was ik echt gelijk zwanger en voor de tweede zijn we ongeveer al 1 jaar bezig.(onderzoeken pas vanaf december) Wat voor onderzoeken krijgen jullie nu?

Groetjes,

6. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    Hoi Elvira,

Mijn man krijgt nu nog een lichamelijk onderzoek, volgende week en de uitslag van een opwerkend semenonderzoek en bloedprikken, hoop maar dat het btje positief is! We weten nog niet of we inseminatie wiilen, bij mijn eerste kindje was ik direct spontaan zwanger zonder dat we hiervan af wisten! Ik was toen net gestopt met de pil. Waarschijnlijk zat mijn lichaam nog in het ritrme hiervan en was het een goede timing en een luky shot aldus mijn gyn. We blijven hopen! Jullie ook sterkte de behandelingen zijn vooral emotioneel zwaar, he?!

7. Niet meer actief

Hoi Lillis,
    Morgen moeten wij allebei nog bloed laten nemen en moet mijn man nog eens sperma inleveren.
    Volgende week dinsdag moet ik een hysteroscopie laten doen, en 3 maart moet mijn man bij een uroloog komen.
    Op 20 maart hebben we een afspraak bij de fertiliteitsarts, dan hebben we de resultaten van alle onderzoeken.
    De gyn zei dat IVF onze enige mogelijkheid was.
    Ken jij de uitslag van het sperma onderzoek van jou man?
    Bij ons is de concentratie 3,1 miljoen, en de beweging 24 %.

Veel succes nog en hopelijk terug een spontane zwangerschap!

8. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi Lillis,

Ik herken jullie probleem. Ook wij zijn er eind vorig jaar achtergekomen dat ik zelden een eisprong heb en door zaadonderzoek bleek dat mijn man heel weinig zaadcellen had.

Nu we een paar maanden verder zijn en ik clomid heb geslikt (100mg) heb ik wel een eisprong. Ook is het zaad van mijn man de afgelopen 3 maanden van 500.000 zaadcellen naar 6,5 miljoen gegaan. Best een grote verbetering dus. Zonder dat we er iets aan gedaan hebben. Bij een echo hebben ze bij hem wel gezien dat hij een spatader heeft, deze wordt verwijderd.

Nu maar afwachten, maar er is dus wel hoop, ook voor jullie. Je moet erin geloven.

9. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    hoi Ellen,

Wat fijn dat jullie op korte termijn al die afspraken kunnen maken en weten wanneer je een uitslag krijgt dat hebben wij niet. Bij ons loopt het echt beetje langs elkaar heen. De uitslag van mijn man z'n zaad, was nog slechter hoor! Er was een beweeglijkheid van 18% en nog minder levend! Bij ons hebben ze het nog helemaal niet over ivf gehad, wel over insemineren. Ik ben benieuwd naar volgende week dinsdag. Moet jou man naar de uroloog?! Misschien ben ik gek maar mijn man moet naar gewoon naar gyn. voor onderzoek. Ik vind gewoon beetje genant voor hem. Zit ie daar in de wachtkamer met al die vrouwen, van hem hoef ik niet perse vrij te vragen hij zit er niet zo mee maar is dat nou gebruikelijk een man op bezoek bij gyn? :( :(

10. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    Hey draakje,

Ik ben blij met je verhaal! Soms denk je echt dat iedereen zomaar zwang er wordt en kan plannen wat ie wil, daar wordt echt weleens :( van! Wat fijn dat de zaad kwaliteit zo vebeterd is! Er is nog hoop! Voor vrouwen is er ook veel meer aan te doen dan bij mannen he? Volgens mij als het bij de man echt niet goed zit ben je gauw klaar met al die onderzoeken. De volgende cyclus moet ik ook 100mg clomid slikken. Heb jij last van bij verschijnselen? Ik had het bij de 50mg wel, misselijk/duizelig en slecht slapen. Weet jij of er ook gewenning op den duur komt zodat ik niet meer zo'n last heb van al die bij verschijnselen?

Hoe gaat het nu verder bij jullie komen er nog meer onderzoeken of ben je aan het "tobben" met ovulatietesten? Dat vind ik toch zo'n dure "grap"! Daar baal ik wel van!

11. Niet meer actief

Hoi Lillis,
    Mijn man moet naar de uroloog om na te kijken of er een oorzaak is voor de verminderde spermakwaliteit. De gyn zei dat ze er zelf niet zo veel van kent als een uroloog.
    Ik heb geen medicatie gekregen om een eisprong op te weeken, dat had volgens de gyn weinig zin met de zaadkwaliteit van mijn man. Ik moet pas een eisprong opwekken wanneer we met de IVF starten.

Groetjes

12. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi lillis en Ellen,

Ik heb, zover ik weet, geen last van de clomid. Bij mij sloeg de 1e ronde (50mg) ook niet aan en ik had de hoop al een beetje opgegeven totdat ze 2,5 week geleden met 100 mg 2 eitjes zagen. Die zijn toen zaterdag bijna 2 weken terug gesprongen. Ze hebben ons nu naar huis gestuurd met de mededeling dat wij het gewoon 6 maanden zelf moeten proberen. Wel moet ik dus gewoon voor inwendige echo's naar het ziekenhuis blijven komen. Dat vind ik ook wel fijn, want dan zit je inderdaad niet zo te klooien met die ovu testen. Ze kunnen op die echo op de dag wel zien of het eitje gaat springen. Dan kun je het wel timen.

Ellen, wat gek dat jou arts jou cycles niet laat starten. Ik heb ook gevraagd of dat wel zinvol was omdat het bij mijn man toch niet goed was, maar zij zeiden dat we zeker moesten beginnen omdat we helemaal niet weten welke hormomen aan zouden slaan. Je hebt 3 kuurtjes clomid, maar als die niet aanslaan ben je zo 4-5 maanden verder. Dan kun je ook nog spuiten. Als ze pas met jou aan de slag gaan op het moment dat het bij jou man beter is, kan er zomaar weer eens een hele tijd overheen gaan. En onze gyn zei dat je altijd een kansje hebt, die je dan maar beter kunt benutten. Ook al is het zaad nu nog steeds slecht we proberen het nu iedere maand en ondertussen proberen we de zaadkwaliteit dmv onderzoeken te optimaliseren.

We zijn gisteren bij de uroloog geweest en ze hebben ook een ontsteking gevonden bij mijn man en zijn mannelijke hormoonspiegel is laat. Voor die ontsteking heeft hij nu 10 dagen antibiotica. Dan moet het weg zijn en kan de kwaliteit ook beter worden. Ook moet hij nogmaals bloed laten prikken voor die hormoonspiegel en daar kan hij eventueel medicijnen voor krijgen. Ik heb er dus goede hoop bij. Maar voor nu: eerst maar eens aankomend weekend afwachten want dan mag ik testen........

Succes meiden.

13. Niet meer actief

Hoi,
    wij hebben vandaag beter nieuws gekregen.
    Ik had de gyn gebeld voor de resultaten van het 2de sperma onderzoek van mijn man, en dit was veel beter!
    Hij had nu 40 miljoen zaadcellen, maar ze zijn niet heel beweeglijk, en daarom starten we met IUI. Om deze cyclus nog te starten is het al te laat, daarom moet ik volgende cyclus starten met clomid, en dan kunnen we beginnen.
    We gaan 3 keer IUI proberen voor we starten met IVF.

14. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    hey,

Wat fijn een positief bericht! Wat geweldig dat de kwaliteit zo kan veranderen hé! Jammer dat het voor de cyclus al te ver is, maar geduld... sterkte met je kuur en dan maar hopen he?! Je wil toch eigenlijk vandaag al zwanger zijn nietwaar?! Dat merk ik bij ons wel ten minste... het is nu gelukt om dat wat van ons af te zetten, nu staan we er ook wat meer ontspannen in. :) Sterkte hoor! En tís waar BLIJVEN HOPEN! Dat doen wij ook hopen en bidden! Ik wens dat jullie uit deze twee dingen ook je kracht en moed kunnen halen!
    :thumup:

15. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    hoi meiden,

Wij zijn afgelopen dinsdag weer naar gyn geweest. Mijn man heeft na opwerkend onderzoek 93% procent goede zaadcellen alleen beweeglijkheid is iets beter maar niet veel. Mijn schildklier werkt niet helemaal goed waardoor waarschijnlijk de cyclus ook niet goed verloopt. Daar heb ik nu weer bloed voor moeten prikken om te kijken wat er precies mee aan de hand is. Opzich was het dus wel een positief geluid voor mijn man. We zijn nu voor +4 maanden 'weggestuurd" om te kijken of er een spontane zwangerschap opgang komt. (omdat we toch ook al een zoontje hebben).
    Ik heb nu al een week veel wit "slijm'en zeurderige pijn in m'n onderbuik, t'kan eisprong zijn, t'kan misschien ook wat anders zijn?! :rolleyes: Wie heeft van jullie heeft dit ook wel/ervaring mee? Ik voel me ook moe en beetje chagerijnig :evil: !

16. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    en dames? Nog ontwikkelingen? hier alles goed. Ben vorige week helaas ongesteld geworden en moet nu aankomende donderdag weer naar het ziekenhuis voor de folikelmeting. Dan maar weer afwachten en proberen. Al dat wachten, wordt er gek van. Jullie?

Lillis, hoe is het met al je symptomen?

17. Lillis

Lillis Lid

Feb 11, 2008
    8
    0
    0
    hoi draakje,

Jammer weer ongesteld je wordt er fen toe echt gek van! Ja nog steeds het zelfde af en toe echt best wel pijn in m'n buik, beetje steken en zeuren. K'weet ook niet! Omdat ik altijd zo onregelmatig ben wacht ik wel met testen tís keer op keer toch weer teleurstelling! Maar ja, t;zal toch wel keertje lukken :confused:
    Sterkte en kop op meid!

Liefs lillis

18. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier nog iemand die in hetzelfde schuitje zit.
    Heb zelf een onregelmatige eisprong en de zwemmers van mijn partner zijn niet best.
    Vorige week eerste kuur clomid gehad. Vandaag voor een echo. Er waren een hoop eitjes te zien maar nog niet groot genoeg.
    Ze willen bij ons toch eerst beginnen met i.u.i. maar als er niet genoeg zwemmers zijn, zullen ze daarmee stoppen.

Nou meiden ik zal jullie volgen en hoop dat we snel leuke berichten hebben.

Liefs Hope(fully)

Share This Page