kortere LF na IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wies31, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    Hey,

Ik ben benieuwd of je LF korter is dan anders na een IUIbehandeling met clomid en pregnyl. Ik lees dat sommige vrouwen bolletjes krijgen na de IUI om de ongi uit te stellen. Is dat alleen bij vrouwen die een korte LF hebben, of omdat je LF korter is na de behandeling? Ik vraag me af of ik mijn ongi eerder moeten verwachten, of liever gezegd, dat ie niet komt ;)

liefs wies

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Nee mijn LF bleef lang met clomid en pregnyl.
    15/16 dagen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen is je luteale fase net als anders, wanneer je geen behandeling zou hebben gehad. Clomid & Pregnyl hebben daar in principe niet heel erg veel invloed op. Tenzij je van jezelf een ontzettend korte fase had. Pregnyl blijft ongeveer 10-12 dagen in je lichaam zitten (als je 10.000 IE hebt gespoten om de eisprong op te wekken), dus dat zou het dan misschien wel ietsjes kunnen verlengen als je normaal onder die 10-12 dagen zit, anders eigenlijk niet.

De Progestan-bolletjes die jij bedoelt worden bij IUI eigenlijk alleen gebruikt als je van jezelf een te korte luteale fase hebt. Meestal is IUI zonder ondersteuning van je luteale fase. Bij IVF/ICSI worden deze bolletjes wel standaard gebruikt (of drie keer een lage dosis Pregnyl na de terugplaatsing).

Dus ga er maar gewoon vanuit dat je ongeveer 10 tot 18 dagen na je eisprong ongi kunt worden (hopelijk niet, natuurlijk!)

Succes!

Groetjes,
    Jippie

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik heb van mezelf een lf van 14 dagen dus perfect normaal. De IUI verandert hier niets aan. Toch combineren ze bij ons in een gestimuleerde cyclus de IUI met progestan/utrogestan.

Ik denk dat het dus wat afhangt van het ziekenhuis waar je bij loopt.

5. ik heb geen idee hoelang mijn LF is zonder behandeling. met pregnyl duurt hij 13 dagen.

6. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi

Ik heb nu 2 IUI behandelingen gehad met puregon en pregnyl en mijn LF word steeds korter, de eerste keer 11 dagen dat kon nog net en nu de 2de keer is hij 9 dagen dus echt tekort, ik krijg volgende week te horen wat ze eraan gaan doen.

groetjes sjolie

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Met pregnyl is mijn LF rond de 17 / 18 dagen. Een eisprong zonder pregnyl zit ik op een LF van 14 dagen.... ik weet dus wel zeker dat door de pregnyl mijn LF langer wordt. Maar dat verschild per persoon denk ik....

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij mij was het wisselend. Ik was de eerste keer na 12 dagen al ngesteld, maar ook pas een keer na 17 dagen. De andere 4x zaten ertussenin :)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik heb altijd een lf van 15 dagen, word dus op 16dpo ongesteld.
    Met de ivf werd ik precies 7 dagen na de tp al ongesteld, 10 dagen na de punctie=soort van eisprong.
    Ik had dus een lf van slechts 9 dagen.En ik gebruikte de progestanbolletjes....
    Bij mij hield de progestan niks tegen. De eerstvolgende cyclus na de ivf poging had ik gewoon weer een lf van 15 dagen...

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    bedankt allemaal voor jullie reactie. normaal heb ik een normale lf van 12/13 dagen, dus ik denk nu ook. heb wel pregnyl gehad, maar weet niet hoeveel. (5000 of 10000) Maar dat dat toch zoveel scheelt per persoon, dat had ik niet verwacht.

Deel Deze Pagina