provera na miskraam

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kippie35, 5 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Na 5 rondes Gonal-F i.c.m. Pregnyl was daar eindelijk (weer eens) een positieve zwangerschapstest. Helaas bleef het streepje licht en durfden we niet blij te zijn. Een bloedtest in het ziekenhuis bevestigde een miskraam, HCG was te laag. Ik kreeg een provera kuur van 5 dagen mee waarna op dag 7 een bloeding op gang kwam die een dag duurde....de dag erna was het weer bijna weg en helder bloed bleef uit. Ik moest langskomen in het ziekenhuis en kreeg een nieuwe kuur mee van 5 dagen. Inmiddels zit ik weer op dag 7 maar nog altijd geen bloeding....

    Heeft iemand een soortgelijke ervaring? Ik kan er helaas niet veel over terug vinden en weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet. Ik heb een jaar geleden ongeveer ook een keer een miskraam gehad en herinner me dat ik toen ook eerst een korte bloeding van 2 dagen had en 2 weken later een bloeding die ongeveer 3 weken aanhield. Ik zou alleen denken dat 2 Provera kuren nu wel wat zouden versnellen?
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Waarom kreeg je meteen een provera kuur mee? Ik heb dat na 1 miskraam gekregen toen ik 7 weken na de opgewekte miskraam nog steedd geen menstruatie had. Ze zeiden toen tegen mij dat het 2 tot 10 dgn kon diren voor menstruatie zou starten. Achteraf denk ik dat ik eerder weer een eisprong had gekregen zonder die kuur :rolleyes: want dat werd daarmee ook uitgesteld.
    Als je een vroege mk of biochemische zwangerschap gebt gehad komt meestal heel snel de bloeding op gang uit zichzelf.
     
  3. kippie35

    kippie35 Actief lid

    5 mrt 2020
    181
    117
    43
    Vrouw
    Geen idee, na de 2e provera kuur (dinsdag laatste tablet) nog altijd geen bloeding dus ik maak me wel een beetje zorgen. Kwam bij jou de bloeding wel na de kuur?
     
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Kan zeker tot 10dgn duren he, dus dat zul je af moeten wachten. BBij mij begon het heel snel maar ken er genoeg bij wie het langer duurde.
     

Deel Deze Pagina