ICSI als je al een kindje hebt

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nuage, 27 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij zijn nu alweer 2,5 jaar bezig om een tweede te krijgen en ondertussen heeft onze tocht ons in UZ Gent gebracht. Zoals het er nu uitziet gaan zij ons adviseren om ICSI te doen.

In 2012 hebben we spontaan een kindje gekregen. Dit heeft wel 5 jaar geduurd en daarvoor heb ik al 1 mk gehad en daarna dus nog 4x een mk. Waarvan 2x een partiele mola. Dit is ook de grootste reden dat er voor ICSI wordt gegaan.

Toch zit er ergens een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat het gek is om nu alsnog voor ICSI te gaan terwijl ik ook spontaan kinderen kan krijgen, dat is bewezen. Is hier iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt en ook met die twijfels zat? En wat heb je besloten?

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Wat een lastig dilemma Nuage. Sowieso ben je niet raar, je moet doen wat voor jullie goed voelt.

Hier 2 kindjes via ICSI en toen ineens afgelopen januari spontaan zwanger (wat helaas is misgegaan met 10 weken), bij ons heeft ook de vraag door ons hoofd gespookt hadden wij niet gewoon wat meer geduld moeten hebben. Maar dat hadden wij niet en zijn 2 prachtig gezonde kinderen rijker, dus dit was voor ons de weg. Ik heb mij nu ook opnieuw weer aangemeld voor onze laatste cryo en anders een nieuwe ICSI behandeling. Ze willen wel eerst opnieuw semenonderzoek bij man doen, omdat spontaan in ons geval wel heel erg onwaarschijnlijk was, dus willen kijken of zijn zaad misschien verbeterd is.

Dus sowieso doen wat voor jullie goed voelt. Je bent niet raar.

3. Sandrabk

Sandrabk Actief lid

9 mrt 2014
    349
    1
    16
    zuid holland
    Hoi Nuage,

Hier ook spontaan zwanger, waaruit onze mooie zoon in 2012 is geboren. Ik was na 1 maand gestopt te zijn met de pil al zwanger. Voor een tweede was het na een jaar nog niet raak. Uiteindelijk bleek spontaan zwanger worden bijna onmogelijk. Nu alweer meer dan een jaar bezig met icsi, 2 pogingen gehad 6 tp-en, 2 miskramen en nu gaan we voor de laatste poging.

Ik hoopte ook dat icsi niet nodig was. Maar omdat het na een jaar zelf proberen nog niet gelukt was besloten we toch voor icsi te gaan. Ik had gedacht dat wij een goede kans maakte om snel zwanger te worden hierdoor omdat mijn lichaam weet hoe het moet, ik was 30 toen we begonnen en had een normaal gewicht. Blijkbaar zegt dit allemaal ook niets. Ik had en heb het gevoel dat het spontaan niet meer gaat komen dus hebben wij ons overgegeven aan icsi..

succes met je keuze!

4. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag in Gent te horen gekregen dat ik mijn 9e miskraam heb. De vorige was een partiële mola, als deze dit ook blijkt te zijn komen wij ook in aanmerking voor icsi. Ik hoop dat dit in ons geval zo is, anders zijn wij uitbehandeld.
    Jij moet doen wat goed voelt. Maar als ze je deze behandelingen met goede argumenten aanraden zou ik het wel overwegen. Het scheelt je misschien wel nog meer miskramen!
    Hoe is de mola bij jou vast gesteld? Via weefselonderzoek, of zagen ze al iets op de echo?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Jeetje Lizzy wat erg!

Allebei de keren via weefselonderzoek. Op de echo was gewoon een kindje met hartslag en al :(

Als je weer een partiele mola hebt zullen jullie ook een MOAT krijgen denk ik. Wanneer hoor je het?

6. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Nuage, als zij jou dit aanraden, was ik er wel voor gegaan...

Onze twee oudste kids zijn ook natuurlijk gekomen.
    Na jaren zelf tobben uiteindelijk in de mmm terecht gekomen voor de jongste. Ook ICSI, natuurlijk zwanger worden zat er voor ons niet meer in.
    Na twee icsi pogingen, een pauze ingelast voor onderzoeken, en tijdens die pauze raakte ik alsnog op de natuurlijke manier zwanger. En dat terwijl de kansen nihil zouden zijn.

Nu hoopten wij ook nog een vierde te mogen krijgen, maar ook daar zitten wij weer voor in de mmm, weer voor icsi.

Ik snap je gedachte gang, maar ik zou persoonlijk wel voor de icsi gaan als zij je dit aanraden, ze zullen dit niet voor niets doen denk ik dan.

7. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    De curettage moet nog ingepland worden, daarna is het wachten op het weefselonderzoek. Ik wil vragen of ze ook nog naar het eerdere curettageweefsel kunnen en willen kijken. Ik weet dat ze dit langere tijd bewaren op het labaratorium. Bij 2 partiële mola's gaan we verdere onderzoeken krijgen.
    Bij mij zien ze op de echo's altijd iets, ze dachten eerder aan flinke bloedstolsels. Maar dr de Sutter wil nu dat ze extra onderzoek doen naar partiële mola. Hopelijk is dit de oorzaak en hebben ze zo een oplossing voor onze miskramen!

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Doen ze de curettage ook in Gent dan?

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wij starten binnenkort met een ICSI-traject in Gent. We hebben een gezonde zoon uit 2012 die spontaan kwam. Het probleem is bij mij niet het zwanger worden, maar door een chromosoomprobleem heb ik een verhoogde kans op een (vroege) miskraam. Daarom wordt er bij ons ook pgd toegepast (embryoselectie).

Eerst twijfelde ik ook of we dat wel moesten doen. Het kan immers ook spontaan goed gaan, dat hebben we al bewezen met onze zoon. En wilden we het onze zoon wel aan doen? Dat we steeds naar het zkh moeten voor onderzoeken en behandelingen. Dat mama zichzelf niet is door alle toegediende hormonen. Alle spanning die bij zo'n traject hoort. Dat is toch wel anders als je voor een tweede kindje gaat.
    Maar de wens is wel minstens zo groot als voor een eerste. Daarom besluiten we het avontuur nu toch aan te gaan. En als de eerste poging niet gelukt is, kunnen we altijd nog zien of we doorgaan. Of hopen op een spontaan wondertje.

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Adriana dat lijkt op onze situatie zeg. Niet qua achtergrond, maar wel het traject in Gent, kindje uit 2012 en ICSI. Goed om te horen dat jullie ervoor gaan!

11. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb twee jongens en starten binnenkort met ivf voor een derde wonder.
    Wij hebben deze wens sinds 2,5 jaar. Vorig jaar heb ik echter een bbz doorgemaakt, waarbij een eileider verwijderd is.
    Gezien de kwaliteit van de andere eileider ter discussie staat, gaf onze gyn aan dat ivf de enige optie was.
    We hebben lang nagedacht en besloten ervoor te gaan!

12. Lizzy85

Lizzy85 Lid

26 jan 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er voor gekozen om de curettage in Nederland te laten doen. Waar ook de vorige 6 zijn gedaan. Dit omdat de reisafstand me toch wel tegen valt voor iedere keer even op en neer.

Deel Deze Pagina