Provera om menstruatie op te wekken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anika, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anika

Anika Lid

10 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, net een topic geopend bij de testen om iedereen te behoeden voor de Z&k vroege testen, maar dat is de verkeerde plek om mijn vraag te stellen.
    In het kort, bijna 11 weken geleden een miskraam gehad, na 6 weken een lichte bloeding, kon innesteling zijn geweest zo weinig, was het, bloedtest gisteren negatief. Ik heb vanaf mijn eerste zwangerschap die uitmondde in een miskraam, zwangerschapsverschijnselen blijven houden (buikpijn, kliertjes van montgomery flink aanwezig en heel moe), gyn denkt dat mijn menstruatie niet vanzelf op gang komt. Echo gehad, geen zwangerschap te zien. Sinds een dag of 4 begint mijn rug te zeuren en heb ik steekjes in mijn baarmoeder, zoals tijdens mijn eerste zwangerschap. Nu heeft de gyn medicatie voorgeschreven die de menstruatie opwekt, maar ik vind dit nogal heftig. Wat vinden jullie hiervan?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als er geen zwangerschap is, dan kan je het toch gewoon opwekken? Provera werkt een beetje als de pil...je slikt hem 5 of 7 dagen en daarna krijg je de onttrekkingsbloeding.
    Is weinig heftigs aan provera.

Of denk je dat er ondanks dat er niks te zien was toch een zwangerschap is en vind je het daarom heftig?

3. Anika

Anika Lid

10 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie, ik vind het vooral heel heftig om er hormonen voor te moeten slikken. Er staat in de bijsluiter dat het langdurig onvruchtbaarheid kan veroorzaken. Het is natuurlijk niet gelijk zo dat dit een grote kans is, maar daar schrok ik van.
    Dat er geen zwangerschap is besef ik mij, al was dat natuurlijk geen leuk nieuws, maar waar blijft mijn eisprong in dit geval?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zonder menstruatie is er ook geen eisprong. En provera in depot is bijvoorbeeld de prikpil. Daar kun je bij langdurige gebruik idd vruchtbaarheidsproblemen van krijgen. Maar van de dosis om de menstruatie op te wekken niet. Helaas zit dezelfde bijsluiter bij zowel de injectie als de pillen waardoor je dus iets leest wat voor jou niet van toepassing is omdat je geen prikpil gebruikt.

Het werkt hetzelfde als de pil...het wekt gewoon een onttrekkingsbloeding op. En het baarmoederslijmvlies zal er toch uit moeten, anders heb je geen cyclus meer met alle gevolgen van dien. De gyn schrijft dat niet zomaar voor...als je het niet nodig hebt krijg je het niet.

5. Anika

Anika Lid

10 apr 2016
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel! Verduidelijkt een boel. Het klonk allemaal erg heftig, fijn dat je me dit even wilde uitleggen.

6. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

1 sep 2014
    161
    2
    18
    Ik krijg ook elke keer provera voorgeschreven om ongesteld te worden. Ik krijg dit om voor elke poging weer een nulpunt te hebben. Dan weten ze zeker dat alles klein en schoon is van binnen.

7. Migi

Migi Actief lid

23 nov 2015
    360
    0
    0
    Cuijk
    Ik heb 2 x provera gehad in 2003 achter clomid zwanger en nu ook in mart en nu ben ook zwanger dus maak je niet druk

Deel Deze Pagina