@kitty: Ik ben echt heel blij voor je dat je zulk goed nieuws hebt gehad en dat er zoveel zaadjes waren die nu op zoek zijn naar jouw eitje! Wat fijn dat je een gedetailleerd verhaaltje hebt geschreven hoe dat het gegaan is. Wie weet staat het ons ook nog te wachten... @Ukke: Je streepje word vast nog wel donkerder... Je bent in ieder geval nog op tijd. Wat beteft mijn afspraak: Ik had een afspraak dat de gyn tussen 12.00 en 13.00 mij zou bellen op mijn gsm aangezien ik heel de dag niet thuis zou zijn. Om 13.30 uur had ik nog niks gehoord dus heb ik zelf maar gebeld. Zegt de secr. dat de gyn wel gebeld had maar dat ik niet thuis was. Nee duh niet thuis dit had ik ook gezegd en daarom mijn gsm nummer opgegeven. Lekker slim daar hoor. Dus uiteindelijk belde de gyn mij terug om 16.30 uur! Ze vertelde dat ik een goede eisprong had gehad en gewoon met clomid 50 mg door mocht gaan. Wat betreft de negatieve samenlevingstest zei ze dat ik deze ronde weer een nieuwe test krijg en dat er van 1 test eigenlijk weinig te zeggen is over de uitslag. Verder moet ik 29 maart een HSG krijgen. Schijnbaar een pijnlijk onderzoek... om te kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn en hoe mijn baarmoeder eruit ziet. Mijn man moet weer opnieuw zaadjes inleveren. Dus al met al ook weer een heel verhaal en weer een hoop medische dingen in het verschiet.... Zet hem op meiden, we hebben hetzelfde doel!
Hoi Sonneke, Er wordt zo te horen goed gecommuniceerd in het ziekenhuis . Fijn dat je alsnog met de gyn hebt gesproken. Wel eng hoor een HSG. Is dit een voorzorgsmaatregel? Morgen weer beginnen met Clomid zie ik? Een tweede samenlevingstest lijkt mij niet meer dan logisch. Je ziet hoeveel verschil het kan maken. Het zaad was vorige keer toch ook goed? Wel weer fijn om te weten waar je aan toe bent. Ik heb btw nog steeds last van een beetje bloedverlies. Echt irritant .
@ Sonneke Ja denk het ook wel. Heb nog steeds het vermoeden dat mijn vorige cyclus niet echt 25 was, maar + die zeven dagen, omdat ik van mezelf al ongie werd.... maar goed... we gaan t testen.. SHIT wel met ochtendurine getest nou ja... morgen maar wat later. Ik zal vanavond misschien waarschijnlijk als het lukt beginnen met klussen, want tja.. je bent immers niet in je eentje Vind het zo raar om te zeggen; het is zover zullen we dan maar ... Spannend hoor Sonneke dat aankomende onderzoek. Wel fijn dat je gewoon met Clomid door mag gaan. Bij mij doen ze de komende 5 maanden verder niks, dat vind ik ook wel even best, want druk op het werk en jaja, een bruiloft in het verschiet Dus zwanger in augustus zou voor mij ook niet slecht uitkomen
@ukke: ga je zelf trouwen? Wat leuk, wanneer is de grote dag? Wel fijn dat je voor het trouwen alvast aan het klussen bent. Want wij zijn nu 10 maanden getrouwd en iedereen die vind dat je maar meteen zwanger moet zijn, echt heel frustrerend. Ze moesten eens weten... Maar wel fijn dat je nu gewoon zo rustig mag proberen en je vooral kunt richten op de bruiloft! Het is ook heel belangrijk om daar onbezorgd naar toe kunt leven en van kunt genieten.
Ja wij gaan trouwen 1 Juli Moet zeggen dat iedereen al jaren zeurt om een baby echt tot het irritante toe, heb nog net niet eens uitgeschreeuwd JE MOEST EENS WETEN, liever gister dan vandaag. Heel herkenbaar. Lekker om mee bezig te zijn inderdaad en een goede afleiding
Kitty, je bent goed op de hoogte van alles op je werk. Ik ook hoor. Denk dat ik ook ouderschapsverlof op wil nemen tegen die tijd. Wat ze trouwens zeggen over het klussen. Om de dag is helemaal niet aan te raden. Je kan er het beste steeds twee dagen tussen laten zitten. Dan heb je altijd vers zaad. En dat blijft vervolgens wel even goed zeg maar. Ik dacht ook altijd dat om de dag het beste was. In ieder geval... ik ga extreem hard voor je duimen Kitty! - Ukke, ja ik vraag me dat ook wel es af, maar ook wel bij de vrouwelijke gynen hoor. Als ik zie het gaat echt aan de lopende band. Ze krijgen om de tien minuten een vrouw in de stoel hupsa benen wijd en kijken maar. Hoe bedenk je je zoiets? Gelukkig sta ik er niet elke keer meer bij stil hoe apart het is. Dat gaat al veel gemakkelijker. Het is normaal, het is hun werk. En het is voor een goed doel. Maar het woord kijkdoos heb ik ook ergens gelezen en die vond ik wel sterk. Om de paar dagen wordt er even in je gaatje gekeken. Over die ovutesten. Het hoeft niet zo te zijn dat ze steeds donkerder worden. Kan ook vanuit licht roze ineens knalpaars zijn. Heb ik ook wel es gehad. In mijn lange cyclus van 104 dagen heb ik ook elke dag getest. Haha, bestelde gewoon een heel pak vol Ik teste om 11 uur 's ochtends en als ie iets donkerder werd dan ook om 19 uur 's avonds nog es. 1 Juli trouwen wauw! Leuk hoor. - Sonneke wat balen zeg als je zo zit te wachten en dan zelf uiteindelijk moet bellen. Niks aan he. Maar wel positieve berichten. Op die foto na dan. Want dat schijnt niet zo leuk te zijn en omdat er allemaal vloeistoffen in je baarmoeder gespoten worden; mag je die maand niet zwanger raken?? Bij ons ook zo trouwens.. Wij zijn na het trouwen begonnen en iedereen verwacht het al. En dan lukt het dus niet heh bah. - Ik hoop toch nog heeeeeeeeeeeeel stiekem dat er morgen toch een eitje te zien is en dat de clomid 50 dus wel aangeslagen is en dat ik het dan ook voor 5 maanden mee krijg. Maar het zal wel een ophoging worden. Hopelijk slaat die dan wel aan. En kan ik zonder echo's weer even het leven door.
Hier zoals verwacht geen goed nieuws. Kwam niet aan als een schok vandaag, want ging er al 100% van uit. Er is niks aan het rijpen. Allemaal kleine blaasjes. Omdat ik binnenkort op vakantie ga; kan de clomid nu niet opgehoogd worden, omdat ik dan niet voor echo's kan komen en er bij 100 mg grotere kans bestaat op overstimulatie en een zesling zit niemand op te wachten. Moet nu paar weken wachten en vlak voor de vakantie moet ik dan nog 1x terugkomen voor een echo en dan kijken we voor de zekerheid of er echt niks zit (waar we wel van uit gaan, maar ja, je weet maar nooit) en dan krijg ik provera mee in mijn vakantie. Kan ik na de vakantie met Clomid100 beginnen. Voor mij is nu dus een nutteloze periode aangebroken, zonder kansen, zonder echo's, zonder medicijnen. Maar misschien ook wel even goed. Ik probeer het positieve er maar uit te halen en even te genieten van deze rust. Wel balen dat door de vakantie dit proces vertraagd wordt, maar aan de andere kant, heb echt geen spijt van de vakantie en er even uit is ook echt even goed voor ons. Die ene maand doet 't 'm ook niet meer he.
Hey vpkaatje, Ow, dat is echt geen leuk nieuws! Echt vervelend. Word je eindelijk geholpen, heeft het geen nut.... Ik zou zeggen, ga straks lekker op vakantie, even ontstressen. De volgende ronde is dat iets later dan je had gehoopt, maar dan kan je er wel weer vol goede goed tegenaan. Leuk trouwens dat jij al getrouwd bent en dat jij Ukke gaat trouwen! Ik ben niet getrouwd en er is ook niets gepland. Wat dat betreft heeft mijn vriend er niet zoveel haast mee. Ik bedoel, ik wil wel hoor, maar moet wel gevraagd worden . Wel gek he als je een bepaalde leeftijd bereikt, of je bent net getrouwd, dat iedereen dan gaat vragen: wil je geen kinderen, ben je al zwanger, leuk he kinderen.....Nou idd je moest eens weten! Succes meiden en geniet lekker van het weekend!
@ukke: ik heb net info boekje van hsg gehad en er staat in dat ik de cyclus van de hsg gewoon gemeenschap mag hebben.... dus ook zwanger worden denk ik... @vpkaatje: Balen dat er niks te zien was... Maar echt super lekker dat je op vakantie gaat, waar ga je heen? @ukke, vpkaatje en kitty: hoe oud zijn jullie? Ik zelf ben 27 en word in april 28. Groeten Sonneke
Hey Sonneke, Ik word in mei 29. Ik heb altijd al gezegd voor mijn 30e moeder te willen worden. De kans is nog aanwezig, maar zal wel erg krap worden.....
ik word in juli 28, mij idee is ook altijd dat ik voor mijn 30e moeder wil worden. Leuk dat we qua leeftijd ook dicht bij elkaar in de buurt zitten. Hier gaat alles zijn gangetje... gisteren geklust. Die ovutesten ik weet niet hoor, nog niets gespot en vanaag gewoon vergeten te testen, maar we klussen vanaaf of morgen nog maar Die streep was gisteren nog niet veel duidelijker ofzo. MAARR... vandaag wel vruchtbaar slijm enne.... ik heb sinds gisteren gewoon steken bij mijn 'eierstokken'???????? van die stekende pijnen af en toe... herkennen jullie dit?
Kitty, ja mijn man wilde al wel eerder kinderen, maar ik wilde eerst groter wonen en graag getrouwd zijn. We zijn verhuisd twee jaar geleden en toen heeft mijn man me ook vrij snel gevraagd. Was heel romantisch. Vrij snel na het trouwen met de pil gestopt en nu merken we dus dat dit allemaal wat tegenzit. Iedereen vraagt er naar, maar omdat ik ook schildklierproblemen heb, heb ik aangegeven dat dat eerst in orde moet zijn. Sindsdien is het rustig. Een aantal vrienden/ familieleden en paar collega's weten het intussen nu wel. Maar is ook prettig, dat als ik weer es me niet zo happy voel ofzo dat ik er dan makkelijker over kan praten. Wat betreft de vakantie, ja wel balen dat het nu dus langer gaat duren, ga de provera in de vakantie slikken en na de vakantie weer nieuwe kansen? Hoef er in ieder geval tot de vakantie niet echt meer mee bezig te houden. zit wel te twijfelen om nu wel te tempen en te testen. Het kan altijd nog, al is de kans klein, maar dat er toch ineens een eitje gaat groeien in die tijd. - Sonneke, ik ben 30. Vakantie ja lekker echt zin in, weekje naar de zon. Dus bijna jarig. Misschien krijg je wel een heeeeel speciaal cadeautje! Ik heb ook altijd gezegd voor mn 30ste moeder te willen zijn. Mn nieuwe streven is zwanger zijn op mn 30ste. Dat zou nog moeten lukken. - Ukke, ik heb sowieso heel vaak steekjes in mn eierstokken. Had ik in de normale cyclussen al en nu met de Clomid nog veel erger. Volgens mn gyn is dat een goed teken, betekent dat je eierstokken iets doen. Maar bij mij zijn alleen blaasjes te zien. Dus tsja.
Ik wilde ook altijd voor mijn 30 moeder zijn... Wel leuk inderdaad dat we allemaal ongeveer even oud zijn. Het zou zeker een leuk verjaardagscadeautje zijn. @ukke: Die dipsticks vond ik ook altijd wat lastig om echt duidelijk te zeggen dit is mijn ei. Daarom heb ik ook de digitale van clear blue gekocht. Dan krijg je echt maar 1 dag een smiley. Als ik twijfelde dan gebruikte ik die. Deze heb ik trouwens besteld in engeland. Zijn daar een heel stuk goedkoper! dit is de site: Ovulation Tests | Pregnancy Tests | Pre Seed Lubricants | Ovulation Predictor na ongeveer een weekje heb je ze in huis. Je moet wel met een credit card betalen. Wat die steken betreft dit heb ik met de clomid ook wel gehad. Ik heb nu 2e tabletje weer ingenomen heb tot nu toe nog geen klachten ervan gehad. 1e ronde had ik hoofdpijn en opvliegers. Groeten Sonneke
Ik vind het nog behoorlijk prijzig zo'n digitale ovutester... maar die dipsticks vind ik niet echt ideaal. Vanochtend om 10 uur weer getest, maar dr komt nog steeds een vaag streepje... we geven de moed niet op en testen gewoon door.... misschien moet ik wel weer eerder terug naar de gyn dan die 5 maanden, als mijn cyclus nu weer niet goed doorzet.... Nog even afwachten maar....
Hey Ukke, Irritant he als je ovutesten zo wit (negatief) blijven. Ik heb dat ook zo lang gehad. Deze ronde was ik trouwens nog laat. Ik had pas op dag 23 mijn eisprong, tenminste dat hoop ik . Gelukkig de 22e wel positief getest, maar daarna heb ik geen tests meer gedaan. Misschien helpt het als je je temperatuur bijhoudt? Ik vind het nog iets te veel gedoe en wacht deze ronde even af. En wanneer had je deze ronde je eisprong? Vroeg toch? Ben je nu al die datum gepasseerd? Als het te lang duurt, dan zou ik zeker even bellen, zodat je toch nog mbv een echo weet of je eisprong eraan komt.
Vorige ronde had ik hem al op CD 11, maar omdat zo'n rare cyclus was met net mijn menstruatie ervoor Vandaar... Ik tel er nog een week bij en dan ga ik de gyn maar even bellen, want CD 11 is al geweest Temperaturen vind ik ook zo'n gedoe Hoop dat we nu maar even een week of langer klussen, dan is dat iig dat en hopen dat mijn ei dan springt...
Vandaag CD 12 dus valt eigenlijk wel mee, dacht dat ik veel verder in de Cyclus was, ben er geloof ik niet helemaal bij Heb ontzettende stijve rug... wie kan er even knakken/kraken... Hoe is het verder met jullie?
@Ukke: Dus je zit vandaag op CD 12? Had je verkeerd gerekend? Mischien kan je een banner maken dan is het mischien makkelijker bij te houden. Hier gaat alles goed, geen bijwerkingen van de clomid! joepie! Maar wat zijn die pillen vies zeg. Ik kreeg hem vandaag niet goed doorgeslikt en hij smelte een beetje achter op mijn toch @kitty: Hoe gaat het met jou? Jij zit alweer op 4 dagen na de IUI, Spannend! groeten Sonneke
@Sonneke Nee niet verkeerd gerekend, gewoon alleen gedacht, zonder even na te kijken Hmmmm.. net een dipstick alsnog gedaan en hij kleurt nu al beter dan voorheen... wel licht, maar het streepje is dikker, dus eisprong kom maar tevoorschijn. Verder nog geen vruchtbaar slijm oid gespot dus de eisprong zal nog even op zich laten wachten. We testen gewoon door. Ik heb ook geen bijwerkingen van Clomid, maar die pillen zijn inderdaad erg vies... ik kreeg er ook eens een keer een achter in mijn keel en dan blijft hij zo lekker hangen.... Zijn ook soort van poreus die pillen, smelten/valt gelijk uit elkaar bleghhhh... @Kitty Vertel ja, hoe is het, spannende tijden.
Hier gaat het niet zo goed eigenlijk. Echt heel irritant, maar mijn onderbuikpijn (steken/krampen) wordt steeds erger. Zaterdagochtend had ik er even flink last van, vannacht weer. Vandaag overdag op mn werk werd de pijn steeds heftiger. Zitten, lopen, naar t toilet, met flagen doet het zo'n pijn! Ik was het zat en ik heb gebeld naar de poli. Eerste reactie: misschien word je wel ongesteld of is het je innesteling. Hallo, ik ben woensdag geinsemineerd, dus ongesteld worden zou wel erg snel zijn. Innesteling zou wel moeten kunnen, het is wel dag 5. Dan moet het morgen wel beter (lees over) zijn. Toen ik zei dat ze bij de inseminatie mij had gepijnigd (haha, vond ik wel een mooie term), zei ze dat je baarmoeder wordt verlengd (?) door die klem (?) en dat er misschien iets is beschadigd aan de binnenkant. Ik heb geen bloedverlies meer, maar het blijft gewoon ontzettend gevoelig. Ik ben zelfs niet gaan sporten vanavond. Dat zegt al heel wat....Ik heb trouwens ook last van mn onderrug.....