Kitty, heb jij wel eens gedacht aan het gebruiken van kinderaspirine? Klinisch onderzoek - VU medisch centrum Amsterdam
Heb dinsdag om 19 uur de Pregnyl gezet, dus vanmorgen om 7 uur was het 36 uren daarna. Om 10 uur begon de eipijn behoorlijk en die heeft geduurd tot zeker 15 uur. We hebben eergisteren, gisteren en vandaag geklust. Dan heb ik 'm wel te pakken denk ik Nu nog innestelen. Pff maar ja dat is telkens het probleem. Heb aan beide kanten een eitje dus hoop echt dat mn kansen nu es enorm groot zijn.
Spannend VPKaatje ik duim voor jou! je zou zeggen een dubbele kans! Nu relaxen jij, want dan nestelt hij beter
Thanks! Hoe ist nu met jullie? Ja ik ben nu de eerste dagen lekker vrij, dus zal lekker relaxen. Lekker wandelen, shoppen, in bad etc. Komt helemaal goed. Alleen jammer dat ze steeds regen voorspellen.
Vpkaatje, ik vind t zo spannend. Ik hoop echt dat we beiden met goed nieuws komen. En idd, bij jou 2x kans, dan zou je toch haast denken dat het wel goed moet komen? Mijn man begon gisteren over melatonine. Schijnt ook te helpen. Hij keek op internet en zocht op de slagingskans van een 4 cellige cryo. Zometeen moet ik nog oppassen dat hij mij zo niet vindt, haha. En ik ga je artikeltje eens lezen. Ben benieuwd. Sonneke, kan je nog slapen van de zenuwen? Maandag eerste echo . Ik ben echt benieuwd wat je ziet. Is toch een bevestiging dat er echt iets groeit. Hoe gaat het met MvM? Doe je dat ook op je werk? Haha, ik zie je al aankomen met de flessen. Ukke, heb je nu al vakantie of moet je nog een week. Idd, hopen op beter weer. Hier gaat het wel goed hoor. Nog steeds last van verkoudheid, dus ik ben daar best beroerd van. Weinig slaap, hoofdpijn. Ik hoop dat het geen invloed heeft op de innesteling. Ik heb nu twee dagen vrij. Verjaardag van mn schoonmoeder en verder koffer pakken en huis opruimen. Maandag en dinsdag nog werken en dan een weekje vakantie!!! Gisteren heb ik de verpleegkundige gebeld of ik extra medicijnen mee kan krijgen. Stel dat ik een positieve test heb op mijn vakantie, dan moet ik een strip, dus 15 bolletjes per dag inbrengen. Dus ik vraag om 4 doosjes. Kom ik bij de apotheek, zijn het er 12 . Huppa, gelijk 30 euro bijbetalen. Ook gelijk een uitdraai gevraagd voor de douane. Tja, je weet maar nooit hoe moeilijk ze doen. Jullie nog plannen?
@kitty: lekker een weekje weg! Slim inderdaad die verklaring! Ze zouden je aanhouden, dan heb je meteen stress! Waar ga je naartoe op vakantie? Even nergens aan denken en zwanger terug komen!! Ik vind het inderdaad wel spannend maandag. Maar ik ga ervan uit dat ik en kloppend hartje ga zien. Natuurlijk nog wel en beetje angst voor een miskraam... Met hoeveel weken kreeg jij toen die miskraam? Had je toen al een echo gehad? Mvm is te doen. Alleen als ik thuis ben. Ik ben alleen wel bang voor een blaasontsteking doordat je continu niet echt goed kan uit plassen! Maar voor het goede doel houd ik het vol hoor!
Sonneke, ik ga naar Amerika . Ik zei net al tegen mn man, ik ben nu al prikkelbaar (lees chagi). Ik hoop dat dit vakantiestress is en geen teken van een komende ongi. Is nog vroeg natuurlijk, maar toch word ik er onzeker van :S. En je moet echt vertrouwen hebben hoor. Het komt gewoon goed. Ik had bij 6 weken een miskraam, maar ik had wel al bijna 2 weken last van bloedverlies. En ik zou pas bij 7 weken een eerste echo hebben gehad.
Kitty, 2x kans ja dan zou je dat idd wel denken... maar heb elke keer wel 2 of zelfs 3 eitjes. Dus dat zegt toch vrij weinig. Het is en blijft afwachten. Maar ik ga toch uit van een ongi, kan er niks aan doen. Ennuh melatonine? Dat helpt je om te slapen, ook om zwanger te worden? Hihi Slim van je om een uitdraai te vragen, ik weet niet hoe die bolletjes eruit zien... maar stel je voor dat ze moeilijk doen En je man had gezocht op 4 cellen, ook nog iets nuttigs gevonden? Lang leve google! Vakantie schiet al op voor je, lekker hoor! Wij zijn ook alweer aan het kijken waar de volgende reis heen gaat. (Neem je ook een doosje primperan mee voor de zekerheid? Stel je voor dat je kotsmisselijk zwanger terug in het vliegtuig zit uuuuuuren achter elkaar - Dat vroeg ik me idd ook al af met die mvm op je werk. Maar dat doe je dus alleen thuis. Ja wel zo handig En je mag dus niet uitplassen? Dat is helemaal niet zo goed eigenlijk toch. Maar ik duim voor je Sonneke hoor, op een prachtige echo. En mn gevoel zegt dat t wel goed zit bij jou. Wat Kitty zei, ze had al steeds bloedverlies. Maar snap wel dat je t spannend vindt hoor, zou ik ook hebben. Je hebt er zo lang op gewacht! - Als ik morgen wakker word, dan is het 2dpo. Ik ga geen testen doen deze keer. Ik weet nu toch dat het elke keer hetzelfde gaat. Rond 7 dpo is de Pregnyl uit mn lichaam. En op 10dpo begint het rood bij afvegen en dan de elfde dag breekt de ongi door. Als ik op dag 11 nog geen rood zie, dan waag ik er dan es een testje aan denk ik. Maar het is elke keer nog zo gegaan.
@kitty: amerika super! Echt heel gaaf! Waar ga je heen? @vpkaatje: spannend! Ik duim voor je! Vandaag 1e echo gehad! Hartje klopt! Alles zag er goed uit. Volgende week intake bij de verloskundige.
Mooi Sonneke, super!!! En hoe was dat om jullie kleintje voor het eerst te zien? (domme vraag he haha) - Kitty, hele fijne vakantie, lekker genieten in Amerika! En zwanger terugkomen he!
Gefeliciteerd Sonneke met jullie kloppend boontje Mooi moment het was er dus maar 1? Geniet ervan ik ga zo weer naar de verloskundige extra controle...
Sonneke, dat is goed nieuws! Zei de arts verder nog wat? Je hoeft dus niet meer terug te komen in het zkh? En was manlief mee? Ik ga naar Florida! Ukke, en hoe was het bij de verloskundige? Krijg jij nog een echo trouwens? En ga je zo'n pretecho (3D) maken? Verder voel jij je goed? Hoe vinden 'je kindjes' het dat je zwanger bent? Vpkaatje, ik kan me voorstellen dat je nu al ermee bezig bent wanneer je kan testen, of je uberhaupt gaat testen ivm korte LF. Ik heb dat ook. Zeker nu. Ik ben nl erg moe. Mn borsten doen zeer en ik ben wat misselijk. Typische klachten van een zwangerschap zou je denken. Maar ik ben al een week verkouden en heb dus wat minder weerstand en Utrogestan geeft deze bijwerkingen. Dit maakt mij onzeker. Ik mag vrijdag testen. Ik twijfel om al as woensdag te testen. Maar wat als deze negatief is? Dan ga ik toch met een ander gevoel op vakantie. Kan ik niet beter tot vrijdag wachten? Dilemma :S. Ik heb overigens een tas vol medicijnen mee. Want als ik wel zwanger ben, dan moet ik een hogere dosis gaan gebruiken.
Goh ja lastig Kitty, in jou geval zou ik woensdag een testje doen. Want je weet het, als je negatief test, is nog niet alle hoop verloren want dan kan het alsnog vals positief zijn. En anders weet je het alsnog twee dagen later toch. Maar ik zou zeggen; volg je hart. Woensdag voel jij wel wat op dat moment het beste is voor jou. Ukke waarom extra? En hoe was het?
@vpkaatje: Het was zo mooi om onze boon te zien! De echoscopiste waar ik al 1,5 jaar kom had echt de tranen in haar ogen. Zo bijzonder... Jij moet echt snel volgen!!! @ukke: ja het was er inderdaad maar eentje! En ik krijg volgende week en de week erna nog een echo!! Super leuk! Hoe was het bij de verloskundige?? @kitty: Florida super! Wij zijn er 2 jaar geleden op huwelijksreis geweest. Ga je rondtrekken of op een vaste plaats blijven? Utrogestan kan zeker die verschijnselen geven! Maar.... ik was ook enorm verkouden toen ik zwanger bleek! Je hebt als je zwanger bent minder weerstand en bent daarom vatbaarder voor virusjes! Dus ik hoop het zo!!!! Ik heb inderdaad nog gesprek gehad met de gyn en ik mag naar het verloskundig centrum. Dit zit trouwens aan het ziekenhuis vast en werken heel nauw samen met de gyns. Dus dat is wel een geruststelling. De gyn was echt heel trots! Hij vertelde de vorige keer namelijk dat ze mischien wel terug willen naar 4x IUI voordat ze voor IVF door gaan. Ik ben nu dus het bewijs dat een 5e IUI echt wel een goed idee is, haha! Manlief was mee, het was echt bijzonder! Echoscopiste heeft voor 13 juli een echo gepland (net voor mijn vakantie nog) en toen ik een afspraak ging maken voor de intake bij de verloskundige zeiden ze dat ik ook een echo krijg. Haha, ik heb er dus volgende week en die week er na nog 1. Dat is wel super! Ik kan overigens altijd bellen naar de echoscopiste als ik mijzelf zorgen maak, dan doet ze een extra echo! Ik loop trouwens precies op schema. De echo gaf aan 7 weken en 4 dagen!
Ik had een extra controle omdat ik vanaf woensdag al loopt te klungelen. Woensdag erg ziek geweest en daarna last van buik en harde buiken en onbestemd gevoel. Natuurlijk drukke periode op school achter de rug, dus even pas op de plaats, maar na 5 dagen nog steeds harde buiken, veel plassen en pijn boven schaamstreek. Geen blaasontsteking, dus waarschijnlijk virusje. Moet mijn rust pakken. Met het kindje alles goed, heeft ook nog eens een vriespunt gemaakt door de rust en dat kun je ook aan je buik voelen. Dus vandaar extra controle, maar hoef mij geen zorgen te maken. Woensdag weer reguliere controle. Ik ga geen 3d echo doen. Wil ik wel, maar dat is hartstikke duur! 100 euro! Vind ik best veel geld. De kinderen vinden het geweldig. Ze vragen elke dag "is de baby er al" haha zes
Sonneke ja dat lijkt mij ook echt superbijzonder. Als het zover is, dan weet ik niet of ik het droog hou En mijn man ook niet denk ik... Nou heerlijk en fijn dat je altijd terecht kan voor een echo als je je zorgen maakt. Dat is alleen al een geruststelling! Leuk Ukke hoe die kinderen reageren!! En lukt het je wat met rustig aan doen verder? Hier 6dpo... wacht wacht wacht
Vandaag 8dpo, mijn lf duurt altijd tien dagen dus maandag NOD. Had er deze ronde helemaal geen vertrouwen in en wilde geen testen doen. Mijn man wilde het toch wel graag, vandaag een vroege test. Had er deze ronde 0% vertrouwen in en zou niet testen. Toch gedaan dus... en ja hoor na vijf minuten kijken (meestal hou ik de test bij me, maar had m op t kastje neergelegd in de badkamer en weer in bed gekropen) en was er toch ineens een licht streepje te zien. Alleen het gekke en irritante is.... toen ik daarna weer keek toen was het streepje niet meer te zien, was er alleen nog maar een grote vlek te zien 't Enige dat ik kan doen is dus afwachten.
P.s. Ik zie nu dat het maar een penstreepje is, die tellen niet.... dus deze is helemaal niet positief he. Jeetje kan wel gek worden hiero pff
Vkaatje, ook hier slecht nieuws helaas. Maar wacht nog een paar dagen met testen! Ik ga zo lekker naar t strand! X