@vpkaatje: geen bloed of bruin geeft moed! Niet opgeven. Ik snap dat je helemaal de zenuwen krijgt. Heb je ook ongie verschijnselen?? @kitty: Niet iedereen test heel vroeg positief hoor! Houdt vertrouwen, ook al is dat niet makkelijk! Wanneer ga je op vakantie?? Hier gaat het allemaal zijn gangetje... Lekker druk op het werk... Iedereen is nu op de hoogte op het werk, ze proberen me nu al te ontzien, haha! Ze zijn allemaal zo blij dat ze maar blijven knuffelen! Als ik vertel dat we 2,5 jaar bezig zijn geweest dan schrikt iedereen. Ze hebben echt respect hoe ik met al die andere zwangere op het werk ben omgegaan. En altijd vrolijk en positief gebleven ben. Mooi compliment!
Wat fijn Sonneke, hoe ze er op het werk op reageren!! En 2,5 jaar dat is ook echt niet mis! Dan heb je het nu echt wel verdient om echt te gaan genieten. Hier heb je het allemaal voor gedaan Hier allemaal balen balen.... mn temp is gezakt naar 36,6 dus zal vandaag op 11dpo wel gaan doorbreken. Op het werk is het allemaal niet meer vol te houden qua traject. Ik ben een poosje geleden al minder gaan werken en schiet er echt heel veel bij in financieel. Het voelt zo oneerlijk. En het is niet meer te combineren. Moet echt zo vaak naar het ziekenhuis en op het werk kan ik dan vaak niet weg. En zeker in de zomerperiode wanneer er een groot aantal mensen op vakantie zijn; is er zo weinig flexibiliteit. En het voelt zo balen als ik moet pauzeren in het traject vanwege het werk. Buikpijn begint al... dus mag straks gaan bellen voor een startecho
@vpkaatje: Ik begrijp heel goed dat het heel zwaar word om het te combineren met je werk! Hoeveel uur werk je nu nog?? Inderdaad die vakantie periode is zo krap in de bezetting dat je echt niet weg kunt! Echt zo balen! Heb je inmiddels al een start echo gehad of is het nog niet doorgebroken?? Ik had echt het geluk dat ik in hetzelfde ziekenhuis werk dus even snel tussendoor naar beneden kon hierdoor heb ik het zo lang vol gehouden! @kitty: hoe is het bij jou? Je zit al in florida zeker?? @ukke: Bij jou nog nieuws te melden?? Hier nog 4 dagen werken en dan heb ik lekker vakantie! Ik ben er echt aan toe! Vanmiddag voor de eerste keer naar de verloskundige, ik ben benieuwd! Verder gaat hier alles wel z'n gangetje...
Sonneke, hoe was het bij de verloskundige? Spannend allemaal zeker nu het allemaal echt gaat gebeuren. Hier heb je zo lang op gewacht!! Ik werk 3 dagen in de week. Het is bijna niet meer te doen. Ik snap soms niet hoe andere vrouwen dit doen hoor pff. Gisteren startecho gehad. Zit weer een cyste links. Maar nog niet zo groot als eerdere cystes, dus ben gisteren met prikken begonnen en tis nu weer in spanning afwachten of ie niet gaat groeien/ scheuren etc. Vrijdag de 13e eerste FM. Af en toe twijfel ik wel wat ik in aug doe. IUI gaat pas in sept starten. Heeft die ene kans in aug wel zin dan vraag ik me af... mn vakantie gaat wel naar de ***** Aan de andere kant als het een echte kans is, dan wil ik uiteraard door. Mn arts zegt "de aanhouder wint". Die ziet mij uiteindelijk wel zwanger worden. Tis een kwestie van geluk.
Vpkaatje, tja, hij kan makkelijk praten! Het is op een gegeven moment gewoon irritant dat het niet lukt. Zeker omdat je er zo veel moeite voor doet, je veel dingen moet laten en het echt een impact op je leven heeft. Dus helemaal niet gek dat je er doorheen zit hoor. Ik heb ook de mazzel dat ik vlakbij het ziekenhuis werk. Als dat niet zo was geweest, dan was het echt veel zwaarder geweest en hadden mn collega's het allang doorgehad. Ik heb ook erg flexibele werktijden, en kan ook thuiswerken, ook dat scheelt. Ik werk zelf 4 dagen. Ik merk ondertussen ook dat het steeds zwaarder wordt dit traject. Het is gewoon niet leuk om zoveel tegenslagen te verwerken. En zo'n ronde als deze gun ik je echt niet. Ik heb nl geen pregnyl gebruikt en mn lichaam doet dus echt niets zelf. Ik heb braaf tot vrijdag gewacht met testen. Totaal geen klachten. Beetje zere borsten en misselijk, maar dat komt door de Utro. En ik heb ook een LF van 10 a 11 dagen en ik wist voor de testdatum of het raak zou zijn of niet. Nu dus niet en na een negatieve test komt de klap harder aan. Het duurde zelfs ruim drie dagen voor mn ongi doorzette. Al met al een cyclus van ruim 40 dagen gehad :S. Hopelijk deze ronde wat korter. Ik moet maandag bellen. As vrijdag is dag 13 (makkelijk te onthouden) en dan moet ik voor een echo. Maar dat is mijn vrije dag, dus ik ga vragen of ik donderdag mag, en anders maandag. Ik ga mezelf ook lekker verwennen met een knipbeurt, een schoonheidsbehandeling en naar de pedicure. Dat heb ik echt nodig. Ik zou persoonlijk ook doorgaan, een kans is een kans, maar houd jezelf wel goed in de gaten! Wij komen er wel! Samen slaan we ons er wel doorheen! Dikke knuf! Sonneke, hoe was het bij de verloskundige? Hoe was het om je kleine spruit te zien? En ik kan me voorstellen dat je het nu al aan je collega's hebt verteld. Als alles er goed uit ziet, waarom niet? Ik ben echt heel blij voor je. Ukke, heb je al vakantie? Heerlijk meid, geniet ervan. Zeker nu jullie nog met zn tweeen zijn. Ga je nog ergens heen? Of ga je lekker thuis uitrusten en de kamer verder inrichten? Heb je al een kinderwagen gekocht? En gaat je buik al flink groeien .
Even een snelle updaten. Heb de laatste schoolwerk al lopen klingen vorige week naar Zweden vertrokken en nu weer thuis! Het ging niet, zo rugpijnen en kramp in de rug dat ik maar 4 uur kan liggen, laat staan slapen..... Heb 3 bedden geprobeerd en na 3 nachten van 4 uur en helse pijnen zat ik er helemaal door heen. Mijn man vind het beter voor mij en ons kindje om naar huis te gaan. Vandaag na een reis van 12u bij s,uithouders aangekomen, slapen hier (ik waarschijnlijk niet) en morgen laatste stukje naar eigen huis en bed. Voel me echt ellendig, maar ben nu doodop buik groet inderdaad... Gaan komende week samen thuis nog genieten en leuke dingen doen... Vakantie in en om eigen huis, beetje klussen, tuinieren, verder met het kamertje..... Even rustig aan ik ben blij weer terug te zijn ook met de verloskundige en als het moet ziekenhuis en gyn bij de hand, heb je in Zweden toch ook niet zo één twee drie bij de hand... En nu ga ik wat eten en met mijn pootjes omhoog
Ukke, wat rot! Denk je lekker op vakantie te gaan en dan krijg je dit. Maar heel goed dat je naar jezelf hebt geluisterd en dat je naar huis bent gegaan. Gaan het nu beter met je? Als het niet gaat, gewoon naar de verloskundige gaan hoor. Lekker thuis rommelen is ook niet verkeerd toch? Dikke knuf!
Sonneke, Fijne vakantie, nog leuke plannen? En hoe is het verder? Hoe was het bij de vk? - Kitty, ja balen voor je meid, bah!! En een cyclus van 40 dagen is ook best lang ja! Al een afspraak gemaakt intussen? Want hoe gaat dat nou verder bij jou? - Ukke getsie, balen dat het zo gelopen is. Hoe gaat het nu met je? Maar lekker rustig aan, je laten verwennen door je man en hopelijk slaap je weer wat beter!! - Hier vandaag cd8, vrijdag eerste fm. Ben zo benieuwd of de cyste is gaan groeien. Heb elke dag nog wel wat buikpijn gehad, dus ik hou er weer rekening mee. Hopelijk geen Primolut en gewoon verder met prikken. En ja augustus een extra kans, een kans is een kans. Maar soms denk je, tsja mn hele vakantie gaat eraan door de echo's elke keer, je kan niet gewoon spontaan ff weg. Maar ja, wil wel gebruik maken van deze extra kans. Zeker omdat ik eerst dacht dat er een zomerstop zou zijn en ik toch verder mag. Wie weet gaat het ergens goed voor zijn
@vpkaatje: Mischien is het wel goed dat je nu in augustus toch nog een kans hebt waar je niet meer op gerekend had... Wij hadden ook geen vertrouwen meer in de laatste ronde en hadden ons al helemaal neergelegd bij IVF... Bij de verloskundige was alles goed, een mooie echo gehad waarop het kindje al een beetje bewoog. Nu alles regelen, kraamzorg aanvragen, huisarts en verzekeraar op de hoogte brengen. Wij vertrekken van vrijdag op zaterdag nacht naar Spanje! Voor hopelijk 2,5 - 3 weken. @ukke: echt balen dat je niet nog even lekker op vakantie kunt gaan! Maar goed, lekker thuis zijn en wat klussen is ook leuk! @kitty: Heb je nu deze ronde met alleen TP geen pregnyl gehad? Ik vind het nog steeds ingewikkeld dat IVF. Ik vind het echt balen voor je dat het niet lukt steeds!!! Maar je moet echt volhouden hoor er komt een keer dat het lukt! Weet je al wanneer je je echo krijgt? Morgen, vrijdag of maandag? Wanneer gaan jullie nu naar Florida of zijn jullie al weer terug?? Vrijdag heb ik nog een echo, dit is dan mijn termijn echo en wordt er de uitgerekende datum vastgesteld. Afgelopen dagen waren heel erg druk, op het werk was het niet normaal. Moest een paar keer gaan zitten omdat ik steekjes in mijn buik kreeg. Ik heb het daarna maar even wat rustiger gedaan! Nu lekker vakantie en ik ga ervan genieten!
Fijn Sonneke dat alles goed gaat bij jou!! Mooi zo doorgaan! En een hele fijne vakantie toegewenst in Spanje. Morgen eindelijk die fm. Jeetje wat was dat weer lang wachten deze keer. Ben zo benieuwd. Gisteren op bed weer pijn gehad bij mn eierstok. Dus er is wel iets gaanden denk met die cyste. Hopelijk is ie weg pff
Sonneke, het schijnt juist dat de 1e drie maanden erg zwaar is. Veel moe, misselijk en duizelig, dus houd je zelf goed in de gaten hoor! En vandaag weer een echo. Spannend! Hahaha Vpkaatje, en en? Hoe is het gegaan? Komt er al een mooi eitje? Ukke, geniet je lekker van je vakantie? Gaat het nu weer wat beter met je? Hier, ik ben erg moe, hoofdpijn, veel spanningen. Pff, ik weet niet of het aan het weer ligt, of omdat ik weer moet wennen omdat ik net een week terug ben van vakantie. Kan ook door de medicijnen komen natuurlijk. Anyway, ik heb voor maandag een afspraak gemaakt en niet voor vandaag. Ik denk toch dat dit geen nut heeft. Dus maandag weer eerste echo. Hopelijk dan vrijdag de tp van een cryo. Afwachten maar weer!
Heh getsie Kitty! Pff Wat is het ook allemaal wat... echt waar ik hoop zo dat wij ons deze zomer ook kunnen gaan aanmelden bij moeders voor moeders. Energie raakt beetje op he. Vanmorgen weer 40 minuten moeten wachten in de wachtruimte, alleen daar al ben ik zooooo zat van blegh. Cyste was weg. Bms 7mm, rechts paar eiblaasjes van 9 a 10mm. Mag niet bijprikken (heb wel die neiging, want hielp vorige keer ook, maar ja, heb liever dat ze er dinsdag achterkomen dat dit gewoon niet genoeg is en dat ik dan officieel mag gaan bijprikken.) Dinsdag dus weer terug voor fm. Duim voor je maandag!!
@kitty: Mischien is het ook wel het omschakelen van de vakantie, andere tijdzone en het slechte weer hier wordt je ook niet vrolijk van! Geniet nog lekker van je weekend, hopelijk gaat het snel weer wat beter. Ik duim voor je voor maandag, en dat je vrijdag je TP krijgt. Als ik over 3 weken terug kom van vakantie zijn jullie allebei zwanger, oke?! @vpkaatje: Inderdaad die wachtkamer, echt killing! Ik was daar ook zo klaar mee! Mooi BMS, meerdere eitjes is gunstig maar als ze te hard gaan groeien allemaal wordt het ook niks... dus inderdaad even afwachten hoe het zich ontwikkeld! Vannacht vertrekken we op vakantie, voor 3 weken (als alles goed gaat) naar Spanje. Vandaag nog de termijn echo gehad, alles zag er goed uit. Precies nog op schema. Het ukje dat bewoog met zijn handjes en voetjes, zo klein 3,1 cm en dan alles er op en eraan, zo bijzonder! Meiden ik hoop zo dat jullie van de zomer mogen gaan volgen!!!!
Sonneke, wat heerlijk dat de echo er goed uitzag. Ik ben zo blij voor je. Beter kan de vakantie niet beginnen. Hele fijne vakantie, lekker genieten! Leuk hoor naar Spanje. Vpkaatje, dinsdag dus weer terug. Het duurt best wel lang he zo. Maar liever dat de arts straks aangeeft dat je meer moet gaan spuiten. En helemaal super trouwens dat de cyste er niet meer zit. Ik ben net bij een vriendin op kraamvisite geweest. Ik was bij de Hema en jeetje, wat een leuke dingen! Als ik zwanger ben, dan ga ik de hele winkel leegkopen, hahaha.
Sonneke mocht je dit nog net wel lezen, dan wens ik je een heeeeele toffe vakantie en droom maar lekker van jullie prachtige wondertje Kitty, ja ben blij dat de cyste weg is, gaat ie in ieder geval niet meer scheuren en pijn doen en afbreken van cyclus veroorzaken. Rustig afwachten en met Puregon heb ik sowieso wel eitjes. Dat geeft al een goed gevoel. Bij Clomid in t begin kon je niet meer doen dan afwachten, bij Puregon kan je de dosis tenminste nog opschroeven wel fijn. De Hema is idd superleuk in babyspul, lijkt ook wel steeds leuker vrolijker en hipper te worden Ik duim voor ons dat we Sonneke en Ukke na de vakantie het goede nieuws kunnen vertellen. Het wordt tijd vind ik. Ukke hoe is het nu met jou?
Ha meiden hier gaat alles zijn gangetje op het gemak verder aan het klussen en de laatste dingen die echt nodig zijn kopen..... Ik slaap veel beter en neem in de middag lekker mijn rust. Ik geniet van alle beweginkjes van de kleine man, al is het meer een schuiver/draaier dan een trapper Bij jou gaat het nu ook snel Sonneke! 10 weken alweer bijna weer een mijlpaal Het tweede semester vanaf 13 weken voelde ik mij kiplekker en vol energie... Nu begint de aftakeling buik begint langzaam aan in de weg te zitten en merk wel dat de kleine lekker op de blaas bounced Kitty spannend hoor tot de volgende tp VPKaatje inderdaad maar beter als ze er zelf achter komen dat je legaal en blijvend mag verhogen Ik duim dat jullie snel mogen volgen... Ik houd geen duimen meer over, maar gun het jullie ook zo!
Dankje Ukke! En brr wat lastig als alles in de weg gaat zitten en je het als aftakeling begint te gaan voelen. Gelukkig is er ongeveer bekend dat die kleine gaat komen is het allemaal niet "uitzichtloos" je weet waar je het voor doet. Veel succes met de laatste dingen. Leuk hoor zo samen bezig zijn om alles mooi voor mekaar te krijgen. Zijn van die dingen waar ik erg naar uit kijk. Heb toch moeite met niet extra prikken. Normaal prik ik gewoon paar dgn extra en dan is er bij de tweede fm al een mooi eitje en bij de derde fm Pregnyl. Nu krijg ik weer een andere arts en die is dan weer net zo voorzichtig als degene van vorige week. Schiet niet op. Dus twijfel nog. Kan vandaag en morgen ook klein beetje extra spuiten. Heb mn man beloofd dat ik het deze keer niet zou doen. Maar jeetje het schiet toch echt niet op hoor.
Even snel een reactie van mij.... Wat is het stil hier op het forum... Sinds gisteren houd ik niks meer binnen. Continu misselijk en braken. Ik weet mezelf geen raad meer heel mijn lichaam doet zeer! We zijn nu aan het inpakken en gaan morgen naar huis!
He bah!!!! Wat erg zeg. Ik zou hetzelfde gedaan hebben. Sterkte!!! Ik heb dinsdag btw de tp. Maandag word ik gebeld. Ik hoop dat de cryo goed ontdooit. Vpkaatje, hoe is t met de fm?