@kitty: Wat goed dat je weer begonnen bent met de 3e poging. Oh ik hoop zo voor jullie dat dit hem gaat worden, het moet gewoon! Wel lekker dat je het druk hebt, geen tijd om er allemaal bij stil te staan! @ukke: Je gaat nu niet ziekjes worden eej nu je net van je verlof kunt gaan genieten. Mijn vriendinnetje loopt ongeveer gelijk met jou en is ook ongeveer 6 kilo nog maar aangekomen. Ik ben nu 2,5 kilo aangekomen. Volgende week maandag pretecho en wij willen weten wat het wordt ja. @vpkaatje:: Hoe gaat het bij jou?? inderdaad IUI is niet een overdreven grote kans op zwangerschap. Maar ik ben het levende bewijs zal ik dan maar zeggen... houdt moed meisje! Hier gaat het wel vorige week was het een zware week. Veel bekkenklachten, ik kon niet liggen, zitten of lopen. 'S nachts niet slapen van de pijn die doortrok naar mijn bil en been. Tja al die ongemakken.... maar ik heb het er allemaal voor over hoor. Ik werk nu nog 4 halve dagen (kantoorwerk) en dit ga ik volhouden tot mijn verlof haha! A.s vrijdag weer naar VK. Ik heb het kindje vorig weekend voor het eerst gevoeld. En nu eigenlijk elke dag wel... zo bijzonder!
Ukke, hoe is het met je? Lekker thuis aan het rommelen? En de kleine al flink aan het groeien? Idd, hoop niet voor je dat het een 9 ponder wordt. Zal wel meeballen toch? Sonneke, hoe is het met de pijntjes? Beter nu je halve dagen werkt? En nog een weekje tot de echo. Echt spannend! Wat zal t worden? vpkaatje, ben je nog bezig deze ronde? Of zit je al in de wachtweken. Even over wat je eerder zei, soms kan het beter zijn dat je man slecht zaad heeft. Dan kan je ten minste gelijk met IVF / ICSI starten. Bij IUI wordt alleen t zaad geoptimaliseerd en als deze al prima in orde is, dan zal de kans niet veel groter worden dan het nu al is. 10% vind ik overigens erg weinig. Maar als je kijkt naar IVF, daar is na 3 pogingen ook maar 50% zwanger. Maar hier gaat de leeftijd en de kwaliteit van het zaad een veel grotere rol spelen, dus niet zo gek dat dit lager is. En gewoon vertrouwen blijven houden meid! Straks lekker vakantie en dan weer met frisse moed beginnen. Dan nog een update van mijn kant. Ik heb gisteren de punctie gehad. Er zijn 8 follikels aangeprikt en 7 eicellen gevonden. Waarschijnlijk was er een cyste? Anyway, vanmiddag word ik gebeld hoeveel bevruchtingen er zijn. Vrijwel zeker dmv ICSI. Zaad was niet slech, het zat op de ondergrens en om het optimale resultaat te krijgen, zullen ze ICSI doen ipv IVF. Dan zondagochtend de tp van hopelijk 2 mooie emmy's. Het zal me benieuwen. Ik houd jullie op de hoogte!
@kitty: spannend weekend voor jou! En daarna nog die slopende 2 weken wachten... Ben je gisteren nog gebeld hoeveel bevruchtingen er zijn? Ik hoop zo dat dit hem gaat worden voor jullie!! Nu de eerste keer 2 emmy's terug plaatsen, zet hem op kleintjes! @vpkaatje hoe gaat het met jou?? Hoe ver ben je in je cyclus? En ben je al begonnen met accupunctuur? Spannend, ik duim voor jullie! @ukke: Hoe gaat het met jullie? Kun je lekker van je verlof genieten of heb je allerlei ongemakjes? Wanneer ben je precies uitgerekend? Hier gaat het goed, bekkenklachten zijn een stuk afgenomen en ik heb weer energie en zin om iets te ondernemen! We hebben afgelopen week een pretecho laten maken... Alles zag er goed uit voor wat ze nu kon beoordelen.... dus volgende week twintig weken echo minder spannend.... gelukkig. EN we krijgen een Jongen
Kitty, en en en? Hoeveel bevruchtingen waren er? Was de punctie pijnlijk, of valt dat mee? Lijkt me heel spannend het IVF gebeuren. Veel succes! Hopelijk blijft het deze keer wel plakken!! Sonneke, fijn dat het weer wat opknapt bij jou!! En een kleine vent, wat leuk! Ik zou het ook willen weten en een meid was natuurlijk ook hartstikke leuk geweest. Handig dat je nu gericht kan gaan kopen. Ga je het iedereen ook al vertellen? Gosje wat gaat de tijd toch snel zeg, Ukke bijna uitgerekend en jij ook alweer zo ver. Hier erg druk geweest. Een rommelige cyclus met veel bloedverlies, een bloedcyste die niet weg is gegaan en een lichte overstimulatie in het begin, maar uiteindelijk toch twee mooie eicellen overgehouden. 9 Sept heb ik voor het eerst IUI gehad. En 7 en 10 sept heb ik een acupuntuurbehandeling gehad. Er zit nog steeds een piepklein naaldje in mn oor. Dit is tbv de innesteling. Ben benieuwd. Heb gelezen dat bij IVF de kans zo'n 20% is per keer en met acupunctuur dit wel verhoogt naar 42%. Weet niet hoe dat met IUI is. Maar de eerste IUI en de combi met twee gesprongen eitjes en de acupunctuur geeft me wel moed. Maar goed, het blijft onzeker en spannend. Vandaag 6dpo. Meestal 11dpoo ongesteld. Dus ben al op over de helft met wachten. Ga geen testen doen, vorige keer ook niet gedaan. Ik gooi er zoveel geld mee weg, het maakt me alleen maar gek en het is gewoon een kwestie van geduldig afwachten. Daarna op vakantie en dan half oktober weer beginnen met startecho. Eerst dus aan de pil.
@vpkaatje: Spannende dagen voor jou! Ik duim voor je dat de accupunctuur je het steuntje in de rug geeft voor de innesteling! Houdt ons op de hoogte, ik hoop zo dat het ook jouw ronde wordt! We zijn heel blij met een jongen inderdaad gericht spulletjes kopen echt heel leuk. En ja iedereen mag het weten...
Sonneke, gefeliciteerd! Een jongen! Wat leuk . Dat wordt dus shoppen volgende week na de 20 wkn echo? Vpkaatje, wat goed weer wat van je te horen. Ik was al erg nieuwsgierig hoe het met je gaat. Dus de 1e IUI is geslaagd? Ten minste, nu nog een positieve uitslag krijgen . En acupunctuur heeft wel een positief effect, maar zo'n groot verschil, dat geloof ik niet. Ik heb het een paar maanden gedaan, maar ik kon het op een gegeven moment niet meer opbrengen. Ukke, en en? Hoe gaat het? Meiden, ik heb helaas niet zo goed nieuws. Ik werd vrijdag gebeld en dit was het eerste wat ze zei. Oh jee, wat nu weer? Om een lang verhaal kort te maken, er zijn van de 7 eicellen geen bevruchtingen opgetreden. Vanochtend kreeg ik de bevestiging. Echt heel zuur. Het was nl de laatste betaalde poging en helaas ziet de zorgverzekering de punctie als een poging. Ze konden niet zeggen waar het aan heeft gelegen. We zijn echt zo verdrietig en teleurgesteld. We moeten vanaf nu alles zelf gaan betalen. En dan denk je terug aan de 1e poging die wel geslaagd was, maar een paar weken later mis ging......Waarom moet het ons zo tegen zitten? Ik ben een paar dagen vrij en ga rustig de tijd nemen om dit te verwerken en na te denken over de toekomst. We gaan zeker door, maar we weten alleen nog niet waar. In ons eigen zkh, of toch naar het buitenland? Morgen moet ik de poli bellen en een afspraak maken met de arts voor een evaluatie of misschien wel een eindgesprek..... Ik ga nu nog harder voor jullie duimen en hopen dat vpkaatje straks toch een positieve test in handen heeft, dat Sonneke een mooie 20 weken echo heeft en dat je bevestigt krijgt dat alles erop en eraan zit en natuulijk dat Ukke een gezond kereltje op de wereld brengt!
@kitty: Ik was er helemaal van ontdaan toen ik je berichtje las... Hoeveel ellende moet iemand mee maken... en hoe oneerlijk al die meiden die zomaar zonder moeite zwanger worden! Ik kan daar soms heel erg boos om worden! Het is belachelijk dat ze dit als poging rekenen. Komt zeker omdat ze de stimulatie, punctie en poging tot bevruchting het duurste zijn zeker! Heb je al een beetje medicatie gespaard voor de 4e poging?? Een collega van mij kan met een studie meedoen en kreeg van die studie poging 4,5 en 6 vergoed, uiteindelijk 6e poging raak. Wellicht kun je informeren... zij was onder behandeling in Tilburg ik weet niet of dat bij je in de buurt is?? In ieder geval veel sterkte en een dikke knuf!
Oneeeee Kitty wat zuur! Ik kan het niet geloven! Verdorie meid, ben je jarenlang zo intensief met jullie droom bezig en ineens...... Stopt het.. Dikke Knuf en heel veel sterkte voor jou! @Sonneke gefeliciteerd! Ook een jongetje leuk! @VPKaatje einde wachtbankje komt in zicht, voel je je al anders? Over 1,5 week mag de kleine officieel al komen. Echt waar meiden ben hoogzwanger (zoals ze dat noemen) maar voel mij absoluut niet zo! Ik kan nog van alles, ben niet extreem dik en soms "vergeet" ik gewoon dat ik zwanger ben, merk wel dat de hormonen mij wat afwezig en minder gevoelig voor stress maken nu. Ik kom in de relax stand om mij voor te bereiden op de bevalling geloof ik. Maar ben nog erg ondernemend en mobiel en geniet van het trappelende kereltje in mij n buik. Nog even... Ik houd jullie op de hoogte!
Kitty... jeetje ik krijg rillingen en kippenvel overal... wat een vreselijk nieuws voor jullie. Je had zo'n goede hoop en 7 eicellen. En dan niks bevrucht... dat komt als een dreun aan. En dan nu zelf alles gaan betalen. Dan wordt iedere ongesteldheid nogggg zuurder. Goh wat schik ik hiervan zeg. Heel veel sterkte samen! Ukke jeetje en jij nog 1,5 week. Tsjongh en dan te bedenken dat we met zn viertjes vorig jaar allen in "tzelfdé" schuitje zaten. Mooi dat er in ieder geval twee zwanger zijn geworden. Sonneke, nog even en dan 20 weken ook alweer. Tsjeej als ik naar jullie kijk dan vliegt de tijd. En als ik naar mezelf kijk dan kruipt ie. Apart he. Nou meid, genieten, het is je zo gegund. Bijna op de helft! Zelf heb ik bij mijn traject geen goed gevoel. Waar ik dat op baseer weet ik niet, het is een gevoel. Eerste IUI zit er dus op en eigenlijk heb ik zo weinig vertrouwen ineens elke keer is de kans ook maar zo vreselijk klein dat het aan kan slaan. Echt niet motiverend. Ik voel helemaal niks anders dan anders, zit nu 8dpo. Nog 3 dagen dan is mn NOD. Verwacht rood. En dan aan de pil ivm vakantie. Mijn gevoel zegt dat ik 6x nutteloze IUI zal hebben. Tsja ben er wat wisselend in. Eerst alle vertrouwen en hoe dichterbij mn NOD hoe minder vertrouwen ik over hou. Zo gaat het toch al 2,5 jaar...
@vpkaatje: ik vind het zo k*t voor je dat je weer ongie bent geworden! Waarom moet dit nu steeds ik kan het echt gewoon niet begrijpen! Ik had goede hoop op jouw IUI! Heb je ook utrogestan gebruikt??
Oh nee, vpkaatje. We doen toch iets niet goed . Geniet lekker van je vakantie. Ook hier straks weer aan de pil. Ga je eind oktober ook weer beginnen? Dan gaan we er samen voor!
Onee! Ik had ook goede hoop :"( Nu aan de pil en dan weer vooruit. Kitty wat ga jij nu doen? Door op eigen kosten? Men, dat zal een vermogen zijn! Soms zo oneerlijk, mocht het je zo gegund zijn dan krijg je ze gewoon, maar als je een medisch handje nodig hebt.... Bahh.. Ik gun het jullie ook zo meiden
Bedankt allen. En Ukke... ja het is zo in en in balen. En voelt nu heel dubbel weer aan de pil. Maar ja, een pauze zo nu en dan doet wel goed hoor. Anders had ik me echt weer naar de poli moeten slepen en straks zie ik het wel weer zitten. Kitty, ik ga idd na deze maand pil weer beginnen. IUI2 en dan maar hopen dat het gaat lukken. Al heb ik momenteel niet meer zoveel vertrouwen hoor. Ga jij een eigen betaalde IVF doen nu dan? En wat zijn de kosten dan in totaal? Want je moet ook je medicatie zelf betalen toch bij eigen betaalde IVF? Gos en dan moet het toch eindelijk es lukken hoor. Ja we gaan er samen voor!! Ik doe wel nog een keer acupunctuur. Je weet maar nooit. En ik denk dat ik na deze stop twee IUI pogingen ga doen en daarna enkele maanden ga pauzeren. In die koude gladde wintermaanden elke keer door weer en wind voor 5 minuten echo vind ik vreselijk. En dan ga ik niet aan de pil, maar gewoon es kijken wat mn eigen lichaam doet na al die jaren van hormonen. Mn eierstokken zijn nu toch wel es geactiveerd zou je denken, tis alleen de vraag of ze toch die aansturing nodig hebben. Daar kom ik dan achter. En dan volgend jaar nog 3x IUI en dan begin ik ook met IVF. En ik ga er van uit dat er dan nog maar 1 poging vergoed wordt pff. Sonneke, ik heb die bolletjes niet gebruikt nee, daar geloven ze in het ziekenhuis bij ons niet zo in geloof ik. Doen ze alleen bij IVF. Het is niet wetenschappelijk aangetoond zeggen ze. Het is toch ook een vies goedje?
Lieve meiden, Afgelopen donderdag zijn wij de trotse ouders geworden van Jona! Hij kwam exact met 37 weken op de werel en is een flink kereltje! 50 cm en 3535 gram . Na een redelijke vlotte ontsluitingsfase van slechts 5 uur ben ik na ruim 2 uur persen thuis in bad bevallen. (Eigenlijk moest ik naar het ziekenhuis, maar de verloskundige was erg doortastend en moedigde verschillende houdingen aan waarna Jona na veel geduld zichzelf toch om het hoekje van het schaambeen liet glijden) De watergeboorte was fantastisch en ik heb werkelijk van elk moment genoten en bewust meegemaakt! Met zijn hoofdomtrek van 36 cm gelooft niemand dat ik er zonder kleerscheuren vanaf ben gekomen! Enkel een schoonheidshechting inwendig, maar dat stelt niets voor! Ik heb slechts 100 ml bloed verloren en ben na één dag al op de been en na twee dagen vloei ik ook al niet meer... ik voel me super goed en we kunnen volop genieten, nu alle energie in de borstvoeding steken, want dat heeft nog behoorlijk wat voeten in de aarde! Maar... we geven niet op en gaan ervoor! Zo nu weer naar mijn kereltje..
@ukke: GEFELICITEERD met jullie zoon! Geweldig dat alles zo goed gegaan is! Was jullie kereltje ook al iets groter dat hij 3 weken te vroeg geboren is of liep hij precies op schema? Geniet er lekker van met zijn drietjes jullie hebben dit zo verdiend!
Jona en ik zijn in het ziekenhuis. Jona was bij de geboorte fors 7 pond, maar wel rand prematuur. Hij vindt drinken borst of fles nog moeilijk en vooral vermoeiend. Ook werd hij steeds geler, zie je vaker bij jonge kindjes. Toen zijn gewicht onder de 3kg zakte en icm zijn geelheid was opname onvoorkoomlijk. Hij heeft bilirubine en moest direct onder de lamp en krijgt voeding via de sonde. Hij krabbelt langzaam meer op en nu afwachten tot ons mupke sterk genoeg is om weer mee naar huis te mogen.
Ukke, schaam me diep dat ik nu pas reageer. Maar gefeliciteerd met jullie zoon! En leuke naam, Jona! Maar wel even schrikken dat hij naar het ziekenhuis moet. Hoe is het nu met hem? En hoe gaat het met jou? Is toch een heftige periode. Sonneke en vpkaatje, hoe is het met jullie? En hier, tja, sorry dat ik niet zoveel van me laat horen, maar het gaat hier eigenlijk niet zo goed. Ik ben gewoon erg verdrietig hoe het allemaal is gelopen en ik weet niet of ik uberhaupt nog wel moeder ga worden. Drie pogingen en maar in totaal 4 terugplaatsingen gehad. Op mn werk zijn weer drie collega's zwanger. Ik gun het iedereen echt van harte, maar het gaat wel steeds meer pijn doen. Waarom ben ik niet de volgende? Ik heb net met mn arts gesproken. Ik trok het echt niet om nog 3 weken te wachten. Ze kunnen niet zeggen waarom er vorige keer geen bevruchtingen hebben plaatsgevonden. Met het zaad en de 6 rijpe eicellen was niks mis mee.... Gelukkig zien ze geen reden om niet nog een poging te doen. We moeten wel in ons achterhoofd houden dat het toch weer mis kan gaan. We gaan er gewoon voor. Eind oktober op gesprek en dan beginnen met poging 4......Met als back up de afspraak in Dusseldorf in december.
@Ukke: Was vast schrikken dat hij naar het ziekenhuis moest. Gelukkig zijn jullie weer lekker thuis! Nu lekker gaan genieten! @kitty: ik begrijp het dat je er doorheen zit en dat het steeds zwaarder wordt. Het is ook zo k*t allemaal! Gelukkig heeft jullie arts er vertrouwen in dat het goed gaat komen! Probeer je moed te herpakken en ga er voor! Houdt moed en vertrouwen meis! Sterkte!